Logo

Programma van Van Klantreis naar Service Design en Blueprints – Mastersessie 17 maart

Van Klantreis naar Service Design en Blueprints – Mastersessie 17 maart

Programma van Mastersessie Service Design - 17 maart 2016

Op donderdag 17 maart:
17:15 - 18:00 Ontvangst met broodjes en drinken
18:00 - 18:10 Welkom en opening door PvKO directeur Maricken Hengeveld en dagvoorzitter Theo van der Steen Door Theo van der Steen
18:10 - 19:00 De theorie achter Service Blueprint (SBP) Door Ingrid Snijders
19:00 - 19:30 Student aan het woord Door Dave Caljouw
19:30 - 19:45 Pauze
19:45 - 20:30 Verschillende cases Door Niels Corsten, Céline Joosten
20:30 - 21:15 Do it yourself workshop aan de slag met SBP Door Ingrid Snijders, Niels Corsten
21:15 - 21:30 Wrap up Door Ingrid Snijders, Niels Corsten
21:30 - 22:00 Borrel
  1. Van 18:10 tot 19:00

    De theorie achter Service Blueprint (SBP)

    Door Ingrid Snijders

    Customer Journey Mapping is hard op weg om gemeengoed te worden binnen dienstverlenende organisaties. Maar het in kaart brengen van de klantreis is geen garantie voor een betere dienst. Dus wat moet u als bedrijf nou met een Customer Journey? Tijdens deze sessie zullen we ons verdiepen in de stappen die een organisatie kan zetten als de klantreis eenmaal in kaart gebracht is. We behandelen hierbij onder andere het ontwerpen van een customer experience en de vertaling naar een Service Blueprint.

  2. Van 19:00 tot 19:30

    Student aan het woord

    Door Dave Caljouw

    Dave Caljouw, HZ University of Applied Sciences

    Momenteel loopt Dave stage bij Roompot Vakanties. Dave heeft eerder deelgenomen aan de cursus Services Marketing waarbij hij op basis van een service blue print een adviesrapport heeft geschreven ten aan zien van de dienstverlening van de Provincie Zeeland.

  3. Van 19:45 tot 20:30

    Verschillende cases

    Door Niels Corsten, Céline Joosten

    Niels Corsten zal verschillende cases behandelen. Céline Joosten zal de case VVCZ, Vereniging Veilige Curatieve Zorg, behandelen.

    Er zijn op dit moment 17 ziekenhuizen lid. De VVCZ-ziekenhuizen wisselen kennis en ervaring uit op gebied van patiëntveiligheid. Daarbij is het ontwerpen van gewenste processen en het daarna implementeren een groot gedeelte van het werk van de VVCZ. Hierbij maken ze vaak gebruik van customer journeys op specifieke onderwerpen en worden hiervoor vervolgens specifieke implementatietools ontwikkeld. Ook is er een ‘scan’ beschikbaar waarbij ziekenhuizen elkaar vrijblijvend scannen op hoever ze zijn met de implementatie. Hierdoor ontvangen ze feedback vanuit collega’s van andere instellingen. Hoe het ontwerpen van de gewenste processen en de implementatie verloopt, met o.a. een aantal voorbeelden van trainingen en de lessons learned, komt in deze case uitgebreid aan de orde.

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding gaat u ermee akkoord dat u tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht u binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kunt u een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft uw bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is uw eerste bezoek aan een event kosteloos. 
Het kosteloos kennismaken geldt niet voor bedrijven die technische oplossingen of dienstverlening rondom CRM en Klantgericht Ondernemen aanbieden.