Draag bij aan een klantgerichter Nederland

Sitemap

Terugblik Events

Terugblik PvKO Inspiratiesessie: Klantgeluk start bij jouw geluk! Hoe dan?

24 juni buiten 380.jpegvrijdag 25 juni 2021 12:00 Zo, wat was het prettig om de warmte van de live ontmoeting weer eens te ervaren tijdens de eerste PvKO Inspiratiesessie sinds meer dan 15 maanden. En dan nog met een uitgebreid voor- en ... lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Online: Als de beleving helemaal centraal staat …

terugblik.jpgvrijdag 21 mei 2021 10:32 Als de beleving helemaal centraal staat … komen CX en klantgericht ondernemen samen … ervaart de klant, gast, bezoeker, passagier, .. op ieder moment verrassing en verwondering… voelen medewerkers... lees verder

Terugblik PvKO Workshop: In 4 stappen naar Data Driven Change met jouw CX Action Board

Underlined_PvKO_600x350px_v1[3] (2).jpgwoensdag 28 april 2021 10:27 40 deelnemers werden ondergedompeld in de workshop: In 4 stappen naar Data Driven Change met jouw CX Action Board. Het was een afwisseling van ‘snelle’ presentaties over begrippenkader, ... lees verder

CX-Transformatie. Hoe beklimmen Judy Wisselaar en Mijke van Ballegooijen de ladder?

image001.jpgmaandag 19 april 2021 10:51 ‘Groeien van dienstverlener naar een organisatie die beleving creëert tot een coöperatie die betekenis geeft en heeft’, dat is de ambitie van Interpolis. Judy Wisselaar, CX Manager bij Interpolis ... lees verder

Terugblik PvKO Inspiratiesessie Online: Return on my data | Hoe door data waarde creëren VOOR de klant

380 x 270.jpegdinsdag 23 maart 2021 10:30 Wat hebben Flitsmeister, de autodiefstalbarometer en zorgverzekeraar VGZ met elkaar gemeen? Ze verzamelen klantdata. Daarin staan ze niet alleen. Er is vrijwel geen bedrijf of organisatie zonder ... lees verder

Terugblik PvKO Ronde Tafel Online: Selfservice met een menselijke maat? Hoe doet VodafoneZiggo dat?

380 x 270 3 maart.jpgmaandag 08 maart 2021 09:00 Open up, team up en step up zijn de kernwaarden van VodafoneZiggo… en het openhartige verhaal van Eric Hartmans over Selfservice met een menselijke maat paste daar precies bij. Voorbeelden van ... lees verder

Terugblik PvKO Inspiratiesessie Online: Humaniseren met High Tech: Interactie + Ethiek = Meerwaarde

380 - 16 feb.jpgvrijdag 19 februari 2021 09:32 Hoe gaan mens en technologie optimaal samen? Daar verdiepten zich de deelnemers aan deze Inspiratiesessie in. We trapten af met de praktijk. Roeland van Oers van het bedrijf WELBO, laat een ... lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Online: Pivot or preserve? Klantgericht ondernemen na de lockdowns

380 - 28 jan.jpgmaandag 01 februari 2021 12:03 Beschouw de lockdown alsof het ‘de bedoeling’ is en kijk welke kansen je ziet. Een van de tips die Hans Janssen, oprichter DenkProducties, ontwerper en producent van seminars over leiderschap, ... lees verder

Terugblik Ronde Tafel Online: Hoe de CX Hub klantgerichtheid binnen ING drijft

ING 380.jpgvrijdag 22 januari 2021 16:39 Een echt kijkje in de CX-keuken van ING Retail .. heel open en transparant …  herkenbaar en inspirerend’    Stephanie Pelsmakers, Customer Experience Lead en Jill Van De Keer, Senior Customer ... lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Online: Update CX Performance Management - Zes cruciale thema’s voor een sprong voorwaarts

sanah 380.jpgdonderdag 10 december 2020 13:00 Een mooie 'warme' afsluiting van een bijzonder jaar …waardevol … top … inspirerend en tegelijkertijd heel informatief met up-to-date voorbeelden, nieuwe inzichten en interessante mogelijkheden ... lees verder

Terugblik Inspiratiesessie: Medewerkers en klant engagement in een wereld op gepaste afstand. Hoe zorg je voor oprechte verbinding?

kletskoeck-600x600.jpgdonderdag 03 december 2020 10:47 Inspirerend, verfrissend, gezellig, verbindend … zo beschreven de deelnemers de Inspiratiesessie die in het teken stond van medewerkers- en klantengagement met gepaste afstand. De verbinding ... lees verder

Terugblik Ronde Tafel Online: De CX Business Case van hollandsnieuwe

hn.jpgmaandag 02 november 2020 13:23 Met maar liefst een 8,6 waardeerden de deelnemers het heldere verhaal over de CX Business Case van hollandsnieuwe, enthousiast en duidelijk verteld door Sarah Baart, Manager Customer Experience ... lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Purpose als startpunt voor betekenisvol veranderen

frank & Robert.jpgmaandag 02 november 2020 09:40 Een toekomstvaste purpose en een goed ontwikkeld verandervermogen helpen je door deze ingewikkelde tijden heen! Frank Ardesch (ForChiefs) en Robert Witteveen (First Day Advisory Group) deelden in ... lees verder

Terugblik PvKO Inspiratiesessie Online: Van Inzicht naar Actie

380.jpgdinsdag 15 september 2020 13:41 Onder avondvoorzitterschap van Ruud Verduin van Smart Connections passeren verschillende cases uit uiteenlopende sektoren de revue met als centrale thema: ‘Van Klantinzicht naar Actie’.  Kijk hier... lees verder

Terugblik Ronde Tafel Online: Doorpraten over de CX Business Case met TUI

380 x 270.jpgvrijdag 21 augustus 2020 10:04 Bereiken, beraken en beleven omzetten in de Business Case Bij het aantonen van de waarde van CX komen naast kosten en opbrengsten veel zachte KPI’s om de hoek kijken. Hoe zorg je dat je de harde ... lees verder

Terugblik Zomerse Rooftop Ontmoeting: Klantgericht ondernemen in het Nieuwste Normaal

380 x 270.jpgdinsdag 18 augustus 2020 14:07 Op een zomers dakterras met tropische temperaturen trof een kleine groep PvKO-leden elkaar weer in een live bijeenkomst. Het nieuwste normaal stond centraal en de discussie over hoe nu verder. ... lees verder

Terugblik Ronde Tafel Online: Waar sta jij op de klantgedrevenheidsladder?

380.jpgmaandag 27 juli 2020 10:51 PVKO heeft samen met Blauw op donderdag 16 juli een online Ronde Tafel georganiseerd om dieper in te gaan op de resultaten van de Nationale Klantgedrevenheid Monitor (NKM) 2020. Dit jaarlijks ... lees verder

Terugblik Zomeravondgesprek met Petra de Ruiter, COO Transavia

380 def.jpgmaandag 06 juli 2020 14:27 Als COO van Transavia is zij verantwoordelijk voor het integrale proces alle reizen seamless en veilig te laten verlopen. Als faciliterend leider is zij betrokken in een verandertraject richting ... lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Online: DIGITAL NATIVES & DE POST COVID CONTEXT

380 15 juni.jpgmaandag 15 juni 2020 20:00 Hoe kan jouw klantgerichte organisatie het verschil maken voor Digital Natives? Ook in deze ingewikkelde (post-)COVID-tijden? Digital Natives, dat zijn volgens Pernille Kok-Jensen, Director ... lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Online: De CX Business Case: over waarde …

380 - mei .jpgdinsdag 19 mei 2020 09:06 De eerste PvKO Online Inspiratiesessie is een feit. Meer dan 100 deelnemers luisterden via MS Teams naar vier sprekers die hun visie op de CX-business case in 15 minuten over de Bühne brachten. ... lees verder

Terugblik Ronde Tafel Online: De invloed van de Corona crisis op de inzet van AI

380 .jpgmaandag 11 mei 2020 10:11 In de Ronde Tafel Online van 23 april stond de discussie in het teken van AI-toepassingen, prototyping en hoe deze in de organisatie verder te brengen. Een ding was duidelijk. COVID-19 zorgt ... lees verder

Terugblik Ronde Tafel Online: Klantgericht Ondernemen en COVID-19

380 x 270 bovag.jpgvrijdag 24 april 2020 09:53 Woensdag 12 april organiseerde we de eerste PvKO Ronde Tafel Online. Deze Ronde Tafel stond in het teken van delen. Deelnemers luisterden naar elkaar en leerden van elkaar hoe zij de eerste weken ... lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Klantgerichte Bruggenbouwers

zondag 15 maart 2020 16:03 Donderdag 12 maart organiseerde we bij Het Amsterdamse Proeflokaal een Inspiratiesessie over Klantgerichte Bruggenbouwers. Het was een bijeenkomst die in het teken stond van de Corona ... lees verder

Terugblik ‘Human first, high touch’ met TUI, NS en SUSA

PvKO-Feb2020-5.JPGvrijdag 14 februari 2020 12:44 De enorme hal van het hoofdkantoor van Aegon heet ons welkom voor een avond vol inspiratie met het thema ‘Human first, high touch’. Drie professionals van TUI, de NS en SUSA flexibel studentenwerk... lees verder

Terugblik PvKO Inspiratiesessie Digital Engagement & Digital Klantondernemen

DSCN3760.JPGdinsdag 04 februari 2020 15:57 Hoe kom je van succesvolle experimenten met proof of concepts op kleine schaal naar werkende toepassingen van AI die geïntegreerd zijn in het primaire proces? Deze vraag stond centraal die middag.... lees verder

Terugblik PvKO Inspiratie met Paul Iske, briljante mislukkingen ondersteunen klantgericht ondernemen

Paul Iske.jpgdonderdag 12 december 2019 19:40 Klantgerichtheid en mislukkingen lijken niet hand in hand te kunnen gaan. Paul Iske denkt daar duidelijk anders over. Hij is naast hoogleraar open innovation & business venturing aan de Maastricht... lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Data meets Hospitality: Hoe met data optimale gastvrijheid te realiseren?

DDMA-PvKO.jpgzondag 17 november 2019 19:52 Woensdag 13 november organiseerde PvKO samen met DDMA een event over data en hospitality. Gaan deze twee verschillende werelden wel hand in hand? Kan je met data optimale gastvrijheid realiseren? ... lees verder

Terugblik PvKO Inspiratiesessie Mens en Robot

IBM-PvKO.jpgdinsdag 08 oktober 2019 12:02 Maandagavond 7 oktober waren we te gast bij IBM Nederland waar de PvKO Inspiratiesessie met als thema mens en robot was. Presentaties waren van Jarno Duursma & Geert-Jan de Koning van IBM. De ... lees verder

Hoe helpen we de klant met een ‘bot first approach’?

24sept.jpgvrijdag 27 september 2019 20:27 Foute antwoorden op vragen en verkeerde interpretaties door de bot waren dagelijkse ergernissen van klanten. De eerste bots gaven alleen antwoorden die waren geprogrammeerd. Langzaam zien we de ... lees verder

Terugblik PvKO Inspiratiesessie Customer Journey gemaakt, en dan?!

PvKO5.jpgzondag 15 september 2019 21:28 Donderdag 12 september werden de leden van PvKO ontvangen met een heerlijk buffet in het kantoor van Koos Service Design in Amsterdam. Met uitzicht op de havens gaven Koos Service Design, VGZ, NS ... lees verder

Terugblik PvKO Inspiratiesessie Marketing Automation: met kleine stappen kun je ver komen

380.jpgdinsdag 25 juni 2019 16:06 Dinsdagmiddag 25 juni organiseerde PvKO, bij Oracle in Utrecht, een Inspiratiesessie met als onderwerp "Marketing Automation: met kleine stappen kun je ver komen". Ondanks de eerste echte zomerse ... lees verder

Terugblik PvKO Inspiratiesessie: De Psychologie van klantgericht ondernemen

380 .jpgwoensdag 15 mei 2019 20:15 Deze inspiratiesessie vond plaats op de Hogeschool van Amsterdam; een plek op de zogeheten ‘Knowledge mile’ waar onder andere de toekomstige toegepast psychologen worden opgeleid. De avond staat ... lees verder

Futureproof klantfeedback: de belangrijkste tips van Transavia, VodafoneZiggo, Feeddex en Unigarant

IMG_6127.jpgdonderdag 18 april 2019 16:47 Gasten en leden van PvKO hadden toegang tot het prachtige pand van SAS in Huizen. Het witte landhuis verwelkomt een ieder voor een avond vol inspiratie. Transavia, Feeddex, Unigarant en ... lees verder

Terugblik inspiratiesessie 21 maart: Medewerkers verdienen de beste experience

postNL 380.jpgmaandag 25 maart 2019 14:39 In het indrukwekkende hoofdkantoor van PostNL stonden deze avond niet de pakketjes maar medewerkers centraal. De leden en gasten van PvKO zochten gezamenlijk naar het antwoord op de vraag hoe ... lees verder

Terugblik PvKO België: De realiteit van Omnichannel

pvko 380.jpgwoensdag 20 februari 2019 15:58 Dinsdagmiddag 19 februari organiseerde PvKO, bij het prachtige aan het water liggende RAS in Antwerpen, een Inspiratiesessie met als onderwerp "De realiteit van Omnichannel". Het was een zeer ... lees verder

Terugblik PvKO Inspiratiesessie VOICE bots…. Weer het volgende kanaal of een echte game changer?

12feb.jpgdonderdag 14 februari 2019 16:04 De verwachtingen als klant zijn torenhoog. Eén verkeerd antwoord kan misschien nog. Word je nogmaals verkeerd begrepen door de chatbot, loopt je frustratie gelijk hoog op. Gaat de voicebot hier ... lees verder

Terugblik PvKO Inspiratiesessie The next step in CX; aandacht voor mens en maatschappij

unnamed.jpgmaandag 04 februari 2019 14:01 De roep om een betere wereld wordt sterker en sterker. Consumenten verwachten ook van organisaties dat zij oog hebben voor mens en maatschappij. Uit meer dan tien jaar onderzoek naar ... lees verder

Terugblik PvKO Inspiratiesessie: Circulariteit als next level klantgericht ondernemen

380X_PvKO_122018_09.jpgmaandag 17 december 2018 11:57 Circulair ondernemen is echt voor iedereen lees verder

PvKO Ronde Tafels bij Frankwatching Conversational Commerce Event onder leiding van Alexander Van den Wall Bake, Innovation Manager Business Automation bij Aegon Nederland

RTAegon.jpgdinsdag 04 december 2018 13:36 Voice Assistants: een oud kanaal in nieuwe zakken … of een super kans voor nieuwe toepassingen? Chatbots: Overhyped or underestimated? Tijdens de Frankwatching conferentie Conversational Commerce ... lees verder

Terugblik Ronde Tafel: De innovatieagenda van de klantcontactmanager

RT2111.jpgdinsdag 04 december 2018 11:04 Hoe ziet de Innovatieagenda van de klantcontactmanager eruit? Iedereen heeft het over digitale transformatie maar hoe pak je dit succesvol aan? 15 klantgerichtheidsprofessionals rond de ... lees verder

Terugblik op de PvKO Inspiratiesessie: IoT bij VodafoneZiggo in Utrecht

380PvKO_201811_IoT_8.jpgmaandag 19 november 2018 10:42 Slechts twee weken in gebruik en nu al mochten leden en gasten van PvKO kennismaken met het gloednieuwe hoofdkantoor van VodafoneZiggo. Overweldigd door de prachtige inrichting en de speelse ... lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Werk samen met Millennials - Power, Purpose, Pleasure

380 x 270 def.jpgzondag 16 september 2018 19:53 Donderdagavond 13 september organiseerde PvKO voor 80 personen een Inspiratiesessie met als onderwerp Werk samen met Millennials - Power, Purpose, Pleasure bij Accenture in Amsterdam. Het was een zeer leerzame, actieve en inspirerende avond met sprekers van ISS, Nyenrode Business University, vandebron, ABC E BUSINESS, The Young Workforce, Handpicked agencies, RvdB en avondvoorzitter Daan Klever. lees verder

Terugblik Inspiratiesessie: De nieuwe virtuele realiteit

380 x 270.jpgdonderdag 28 juni 2018 21:59 Woensdagmiddag 27 juni organiseerde PvKO een Inspiratiesessie met als onderwerp: De nieuwe virtuele realiteit. De ruim 50 bezoekers werden ontvangen bij het prachtige Media Plaza in de Jaarbeurs Utrecht. De middag werd geopend door keynote spreker en dagvoorzitter Loren Roosendaal. De sprekers van de middag waren van Studio05, Snake Productions, Nyenrode Business University en Sense Glove. lees verder

Terugblik Ronde Tafel High Performing Teams: Hoe creëer en behoud je ze?

2018-05-31 16.31.27.jpgdinsdag 05 juni 2018 11:00 Agile zijn of agile doen? Was de triggerende rode draad door de discussie van de Ronde Tafel op 31 mei bij Coniche in Houten. De deelnemers aan de Ronde Tafel, afkomstig van SNS Bank, Landal ... lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Speech Recognition | Robots | Chatbots

380 x 270.jpgvrijdag 18 mei 2018 11:23 Speech Recognition, Robots & Chatbots waren het thema van de PvKO Inspiratiesessie van donderdagavond 17 mei bij PostNL in Den Haag. Ruim 60 bezoekers waren aanwezig. De avond stond onder leiding van Ronald van den Broek, Sales Director bij Cendris Customer Contact. De sprekers waren van Nuance Communications, PostNL Innovatiestudio en Eneco. Veel dank aan onze vriend Pepper (de robot die de avondvoorzitter hielp). lees verder

Van Omnichannel naar Optichannel .. op weg naar Post-channel

380 x 270 | RT 28 maart 2018 .jpgdinsdag 10 april 2018 11:33 In alweer de vierde editie van de PvKO Ronde Tafel, op woensdag 28 maart, met als overkoepelend thema AI waren we te gast bij ABN AMRO. Het was een afwisseling van presentaties en discussies over ... lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Data Driven Customer Experience Insights

380x270.jpgdinsdag 03 april 2018 10:00 Data Driven Customer Experience Insights was het thema van de PvKO Inspiratiesessie van woensdagmiddag 4 april. Het record aantal aanmeldingen, ruim 120 bezoekers werden ontvangen bij bij JADS in Den Bosch. De middag stond onder leiding van Ed Peelen, die ook een presentatie verzorgde. De sprekers van de middag waren van ABN AMRO & Coöperatie VGZ. lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Succesvol Innoveren

380 x 270.jpgmaandag 19 maart 2018 10:03 Maandagavond 19 maart organiseerde PvKO een Inspiratiesessie met als onderwerp Succesvol Innoveren. De ruim 100 bezoekers werden ontvangen bij Vivat in Amstelveen. De avond staat onder kundige leiding van Maarten Burgering, klantenman en voorvechter van innovatie pur sang. De sprekers van de avond waren van STBY, UvA - Amsterdam Center for Service Innovation, VIVAT & Creative Dock. lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Customer Engagement door Employee Delight

DSCN2010.jpgwoensdag 14 februari 2018 13:32 Dinsdagavond 13 februari organiseerde PvKO in samenwerking met Design Management Netwerk een Inspiratiesessie met als onderwerp Customer Engagement door Employee Delight. De 100 bezoekers werden ontvangen bij de Haagse Hogeschool in Den Haag. De avond werd voorgezeten door Christine De Lille, zij is Lector en Professor Innovation Networks bij de Haagse Hogeschool en TU Delft. De sprekers waren van KLM Royal Dutch Airlines, Koninklijke Gazelle & Vacanceselect! lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Omnichannel: welke keuzes moet je maken?

Groot.jpgdinsdag 23 januari 2018 16:31 Op woensdagavond 24 januari 2018 organiseerde PvKO een Inspiratiesessie bij de KNVB Campus in Zeist waarbij de aanwezigen een rondleiding kregen door het KNVB gebouw. Het onderwerp van deze sessie was Omnichannel: welke keuzes moet je maken?
De sprekers waren Marion Massop van de KNVB en Christiaan Koenders van Ymere. De avond stond onder leiding van Eric Hartmans van Content Guru. lees verder

Terugblik Inspiratiesessie: De toekomst van klantgericht ondernemen!

groot.jpgwoensdag 13 december 2017 09:26 Op donderdagmiddag 14 december organiseerde PvKO een Inspiratiesessie bij Pakhuis de Zwijger in Amsterdam met als onderwerp: De toekomst van klantgericht ondernemen. Sprekers waren Frans Reichardt en Ed Peelen. Voorafgaand aan deze Inspiratiesessie was de ALV waarbij Frans Reichardt is toegetreden als bestuurslid en tevens nieuwe voorzitter van PvKO. Frans Reichardt neemt het stokje over van Ed Peelen, die deze voorzittersfunctie ruim 3,5 jaar heeft bekleed. De middag werd afgesloten met een feestelijke eindejaarsborrel! lees verder

Terugblik Inspiratiesessie België: De Human to Human factor maakt het verschil

pvkogroot.jpgdinsdag 28 november 2017 11:14 Op dinsdagavond 28 november organiseerde PvKO een Inspiratiesessie in België met als onderwerp "De Human to Human factor maakt het verschil". Ruim 50 bezoekers uit zowel Nederland als Belgie waren aanwezig. Sprekers waren RET, Graydon en Sanquin. De avondvoorzitter was Monique van den Heuvel van Echt Waarmaken. Deze inspiratiesessie werd mede mogelijk gemaakt door de hulp en bijdage van Store Support & Microsoft. lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Artificial Intelligence voor Customer Experience

380.jpgwoensdag 15 november 2017 16:52 Op dinsdagavond 14 november 2017 woonden ruim 100 bezoekers de Inspiratiesessie Artificial Intelligence bij Aegon in Den Haag bij. In keynotes en breakoutsessies kregen de deelnemers een kijkje in de keuken van het AI-team van Aegon, een visie op Speech Analytics door Teleperformance en een kennismaking met de ServiceHighway van Service Heroes. lees verder

Een impressie van de Ronde Tafel Artificial Intelligence bij KPN

2017-10-25 16.21.50.jpegvrijdag 10 november 2017 15:16 Een donderdagmiddag in oktober. 14 klantgerichtheidsprofessionals rond een tafel bij KPN in Amsterdam voor een gedachtewisseling over hoe robotisering de wijze waarop klantcontacten worden ingevuld ingrijpend gaat veranderen. lees verder

Terugblik PvKO Onderwijsdag 2017

foto.jpgmaandag 30 oktober 2017 14:00 Op maandagmiddag 30 oktober organiseerde PvKO de Onderwijsdag 2017 bij Microsoft in Amsterdam. Tijdens deze middag, speciaal voor docenten, onderwijsmanagers & aanbieders van onderwijs op het gebied van klantgerichtheid, Customer Centricity, Customer Experience en CRM spraken Ed Peelen, Theo van der Steen en werd de case van Wolfslaar gepresenteerd. lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Gamification 'Het is maar een spelletje... Serieus?'

380.jpgdonderdag 12 oktober 2017 18:00 Op dinsdagavond 10 oktober 2017 organiseerde PvKO voor ruim 100 bezoekers een Inspiratiesessie met als onderwerp Gamification in samenwerking met Flavour bij B Amsterdam. Sprekers waren onder andere werkzaam bij Flavour, Greenberg Nielsen, CustomerGames & Quality Support. lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Neuromarketing: De koopknop voorbij.....

640.jpegzondag 10 september 2017 17:10 Op donderdagavond 7 september organiseerde PvKO een Inspiratiesessie met als onderwerp Neuromarketing bij RET hoofdkantoor in Rotterdam. Sprekers waren Walter Limpens van Neurensics, Lysander van der Sluis van RET, Pasi Tuominen van Haaga-Helia University en Sergio Romijn van Braynz. De avond werd begeleid door Ludo Voorn van PostNL. lees verder

Terugblik Inspiratiesessie "De nieuwe Europese Privacywetgeving"

foto groot.jpegvrijdag 23 juni 2017 10:57 Op donderdagavond 22 juni 2017 organiseerde PvKO in samenwerking met Pegamento een Inspiratiesessie met als onderwerp de nieuwe Europese Privacywetgeving bij de prachtige locatie Mereveld in Utrecht. Sprekers waren Ad van Loon, Marcel van Galen, Jan Machiel Dalebout en de avond werd begeleid door Anders Jansen. lees verder

Ronde Tafel Self Service functionaliteiten

DSCN0274.JPGdonderdag 01 juni 2017 22:17 Op donderdag 18 mei 2017 organiseerde PvKO een Ronde Tafel met als onderwerp Self Service functionaliteit bij de ABN AMRO in Amstelveen. Aan tafel zaten vertegenwoordigers van ANWB, Aegon, Ziggo, ... lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Maak het verschil met gastvrijheid

groot.jpgwoensdag 17 mei 2017 09:00 Op dinsdagavond 16 mei 2017 organiseerde PvKO een Inspiratiesessie met als onderwerp: Maak het verschil met gastvrijheid bij Zoku Amsterdam. Sprekers waren Hilton The Hague, Zoku Amsterdam, Dear Customer en de avond werd begeleid door Monique van den Heuvel van Echt Waarmaken. lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Klantgerichtheid op de directieagenda!

grote afbeelding.jpgwoensdag 12 april 2017 13:34 Presentaties  Show me..... Ankie Straathof, De Bijenkorf Ready To Take The Pitch Richard Korteling, AON De presentatie van Ceciel Mulders van energiedirect.nl kan je via deze link downloaden Foto ... lees verder

Terugblik Inspiratiesessie Platformen en nieuwe businessmodellen

DDDDDSCN0074.jpgmaandag 06 maart 2017 10:50 Presentaties  Markten en platformen …. gnoes in de bocht Ed Peelen, Bestuursvoorzitter PvKO en verbonden aan Nyenrode Business Universiteit en de UvA Accelerating the energy trans Laura van Veller... lees verder

Ronde Tafel Customer Intelligence voor maatschappelijke organisaties

Ronde Tafel.jpgwoensdag 22 februari 2017 10:18 Verslag Verslag Ronde Tafel Customer Intelligence voor maatschappelijke organisaties - Karoline Wiegerink, directeur PvKO (per 1 maart) Presentaties Case doorstomers Vereniging eigen Huis Customer... lees verder

Inspiratiesessie Blockchain

Blockchain 380x270.jpgdonderdag 09 februari 2017 10:02 Verslag Verslag Inspiratiesessie Blockchain - Siebrich Westra, Management Consultant ABN AMRO Presentaties & video's Introduction Blockchain Technologies - Oskar van Deventer, Senior Scientist ... lees verder

Inspiratiesessie De ROI van Customer Experience Management

Vlaggen 380x270.jpgvrijdag 27 januari 2017 11:27 Verslag Verslag door Patrick de Bruyn, Coach Customer Connection bij Securex Presentaties & video's Customer Experience - verleden, heden, toekomst; Ed Peelen, Bestuursvoorzitter PvKO en o.a. ... lees verder

Inspiratiesessie Award winnende klantgerichte cases

Inspiratiesessie 18jan17_content van events_380x270.pngwoensdag 18 januari 2017 22:00 Presentaties ABN AMRO | Goud in de categorie Customer Strategy NCCA Awards 2016 Floortje Rasenberg D-Reizen | Meest klantgerichte bedrijf van 2016 | Customer Centric DNA Awards Danja Lekkerkerk ... lees verder

Mastersessie Inspelen op (onverwachte) kansen in een veranderende markt

Inspiratiesessie 13 december.jpgwoensdag 14 december 2016 09:21 Film <volgt> Verslag Strategie op bierviltjes en een muzikale improvisatie Foto-impressie (Klik op de foto voor een vergroting). Meer foto's zijn terug te vinden op Facebook lees verder

Inspiratiesessie BSH beyond NPS

Banner7nov2016BSH 3 380x270.jpgmaandag 07 november 2016 22:00 Verslag Inspiratiesessie BSH Beyond NPS®. Over dating, cultuurverschillen, zeebaars en NPS® bij een grote internationale organisatie. Auteur: Monique van Deursen, Komm'A Communicatie. Presentaties... lees verder

Inspiratiesessie Customer Experience en Technologie

Inspiratiesessie 25okt16_380x270.jpgdinsdag 25 oktober 2016 22:00 Presentaties & video's The next level of Experience - Edward Huizenga Associate Professor Partner Benthurst & Co Live uitgezonden op Periscope Technologie op basis van Experience? - Inge Brandt, ... lees verder

Inspiratiessessie Gedragsbeïnvloeding in communicatie 8 september 2016

Inspiratiesessie 080916.jpgdonderdag 08 september 2016 10:50 Verslag Lees hier het verslag, geschreven door Rein Hof Presentaties Presentaties Inspiratiesessie Gedragsbeïnvloeding in Communicatie Video's Trailer De Lift: Utrecht gedragsexperiment: ... lees verder

Inspiration CX Tech 30 juni 2016

Innovatie.jpgdonderdag 30 juni 2016 15:13 Verslag Disruptive of niet disruptive, that's the question, Bart van de Ven, Directeur TrueTalk Notulen ALV PDF notulen ALV 30 juni 2016 Presentaties & video's Keynote Deloitte The Big Shift, Onno... lees verder

Kennissessie Klantgerichte succesverhalen door Robeco, Proximus & DTG

wordcloud Kennissessie 7 juni.jpgdinsdag 07 juni 2016 12:53 Verslag PvKO goes Belgium-Nele Aendekerk Presentaties Digitale Transformatie van Robeco Retail Basil Schoonens, Service en Customer Experience Expert bij Customeer. De presentatie kun je aanvragen... lees verder

Kennissessie met RET, de meest klantgerichte vervoerder van Nederland!

RET_5600_Schiedam.jpgdinsdag 17 mei 2016 14:03 Verslag Hulde voor de RET - Verslag PvKO Kennissessie 17 mei 2016 Jessica Jonasse, Business Development Manager bij SAMR Presentaties & aanvullende informatie In deze pdf staan ... lees verder

Kennissessie Service Excellence met case Obvion

PvKO12april2016collage_380x270.pngdinsdag 12 april 2016 22:00 Verslag Verslag Kennissessie PvKO Service Excellence met case Obvion Maarten van Riessen, Manager Customer Service bij Deli XL. Vormgeving: studiogoudappel.nl Download de collage gemaakt door Jaap... lees verder

Mastersessie Van Klantreis naar Service Design en Blueprints

Mastersessie 17 maart.jpgdonderdag 17 maart 2016 16:01 Verslag Verslag Mastersessie Van Klantreis naar Service Design en Blueprints - Joost Hagenaar, Business Development Manager bij PostNL Infographic- gemaakt door Koos, Service Design Presentaties ... lees verder

Inspiration Trends en de impact op klantgericht ondernemen

Futuristisch.jpgwoensdag 17 februari 2016 22:00 Presentaties De presentatie van Tony Bosma kun je aanvragen door een mail te sturen naar info@extendlimits.nl. Je ontvangt dan binnen twee dagen een mail met inloggegevens om de presentatie te ... lees verder

Inspiration Winnaars van klantgerichte awards

The Inspiration Winners of 2015_380x270.pngdonderdag 14 januari 2016 22:00 Leren van de successen van 2015 lees verder

PvKO Inspiration Storytelling met en bij de Efteling en Coca- Cola

De kracht van Storytelling.jpgwoensdag 16 december 2015 15:54 Van Storytelling naar Storyselling Verslag & visual De kracht van Storytelling Emile Elsbeek, Senior Change Manager Customer Experience, Achmea Zilveren Kruis Download hier de Visual, gemaakt door... lees verder

PvKO Mastersessie Humanizing Brands

DSC_0427_380x270.JPGwoensdag 14 oktober 2015 22:00 Merken krijgen menselijke trekjes. Wat betekent dit nu voor klantgerichtheid? Presentaties & thesissen Merken als mensen >  prof. dr. Peter Kerkhof, Hoogleraar Sociale Media, Vrije Universiteit ... lees verder

Masterclass Klantgerichte organisatie & positieve bedrijfsresultaten

Customer.pngdinsdag 15 september 2015 22:00 Presentaties Ontwikkeling Benchmark instrument Klantgerichte Organisatie > Janny Hoekstra, Rijksuniversiteit Groningen Ronald Wiekenkamp, Cmotions Engagement - Wat organisaties kunnen leren van ... lees verder

Kennissessie Het NPS denken van Nationale-Nederlanden; over inspireren en creëren

CollageNPS10sep2015.jpgdonderdag 10 september 2015 22:00 PvKO TV: impressie Diverse vragen en learnings van de sprekers op PvKO TV vastgelegd > Kijk de presentaties terug (speciaal voor leden van PvKO) > Verslag Laat je niet leiden door je hoofd, maar ... lees verder

Kennissessie Nieuwe technologische ontwikkelingen met case ESA Business Incubation Centre (BIC)

Inspiration 25 jun 380 bij270.jpgdonderdag 25 juni 2015 22:00 PvKO TV: impressie Diverse vragen en learnings van de sprekers op PvKO TV vastgelegd > Presentaties & ALV Opening en ALV > Maricken Hengeveld, directeur PvKO Ed Peelen, bestuursvoorzitter PvKO ... lees verder

Mastersessie Gamification: How to make it happen met case Knab

Gamification.jpgdonderdag 09 april 2015 11:19 René Frijters vertelt over klantgericht ondernemen bij bank Knab, David Nieborg over Gamification en Chris van den Berg over Gamification bij het contact center van Knab. lees verder

Inspiration Next Generation Customer en Nieuwe Business Modellen.

Inspiration 12 maart 2015 zaal.jpgdonderdag 12 maart 2015 11:05 Rik Vera gaat in op de veranderende wereld en hoe dat consumentengedrag verandert. Dennis Mikkelsen gaat in op de veranderende markt van ThiemeMeuelenhoff. lees verder

Kennissessie Crowdsourcing in een veranderend medialandschap

Kennissessie 12feb15_380x270.jpgdonderdag 12 februari 2015 22:00 Crowdsourcing gaat niet vanzelf. Vanuit welke visie en met welk doel kun je de “crowd” inzetten? Hoe organiseer je dat (structureel)? En hoe zorg je dat het van waarde is voor alle betrokkenen? Welke nieuwe trends en inspirerende praktijkvoorbeelden zien we? En welke nieuwe vormen zien we ontstaan? lees verder

Inspiration Winnende cases van klantgerichte awards

Inspiration 14jan15_380x270.jpgwoensdag 14 januari 2015 22:00 Wat kunnen wij leren van (andere) klantgerichte winnaars? lees verder

Inspiration CRM Gaming

Inspiration 17dec_380x270.jpgwoensdag 17 december 2014 22:00 'We hebben weer een ambassadeur!' Tijdens de business game ‘Klant-erger-je-niet’ op locatie bij NHTV Breda gingen leden van PvKO helemaal los, onder de bezielende leiding van Ron Gubbels  en Jos ... lees verder

Kennissessie met en bij Philips Healthcare

Kennissessie 25nov14_380x270.jpgdinsdag 25 november 2014 22:00 De toekomst van de gezondheidszorg: de digitale transformatie waarbij de patiënt centraal staat! Presentaties Nieuwe technologieën in de zorg > Prof. dr. ir. Roland Friele Adjunct-directeur van ... lees verder

Inspiration Van bricks naar clicks en vice versa

Inspiration 6nov14_380x270.jpgdonderdag 06 november 2014 22:00 Vier inspirerende cases: bevordert online de klantgerichtheid of juist niet? En wat kunnen verschillende bedrijfstakken hiermee? Presentaties Case Manutan > Addy Oosterom, Director Customer ... lees verder

PvKO Mastersessie Innovatie in klantbeleving; stilstaan in geen optie

380x270.jpgwoensdag 15 oktober 2014 22:00 Presentaties Framing - Ed Peelen, Bestuursvoorzitter PvKO, partner bij ICSB en verbonden aan Nyenrode Business Universiteit Gender Differences in Attitude towards Pension Communication for ... lees verder

Kennissessie Jongerenmarketing vanuit Insights

11sept2014 in disc DSC_2141.jpgdonderdag 11 september 2014 22:00 Verslag Jongerenmarketing zo zit dat dus! > door Laura van den Ouden, kernlid PvKO en werkzaam bij ICM Opleidingen & trainingen PvKO TV Interviews met sprekers Jeroen Boschma, Alma Feenstra en een... lees verder

Inspiration Nieuwe Trends vanuit het Dialogues House

3jul14_highlight.pngdonderdag 03 juli 2014 22:00 Presentatie & ALV Next-Generation Clients > Prof. dr. Paul Iske, Maastricht University Notulen ALV 3 juli 2014 > Verslag Stel de klant niet centraal! > Martin van Dam, Partner GROUP7 en Kernlid ... lees verder

HBO Docentendag - CRM Game

Foto bij verslag2 380x270.pngmaandag 02 juni 2014 22:00 Als vervolg op de succesvolle docentendag in januari waarbij de docenten met elkaar en met het bedrijfsleven konden sparren over Klantgericht Ondernemen, hebben de docenten op 2 juni 2014 middels ... lees verder

Kennissessie Klantfeedback Management in de Customer Journey

Highlight.jpgdinsdag 13 mei 2014 22:00 Klantfeedback wordt vaak door de verschillende aanbieders in de customer journey uitgevraagd terwijl de klant het slechts als één event ervaart. Welke andere oplossingen zijn hiervoor te bedenken? lees verder

PvKO Mastersessie

PvKO Mastersessie 10apr14_380x270.pngdonderdag 10 april 2014 22:00 Met Big Data & Social Media analyse technieken klantinzichten verkrijgen rondom sentiment & gedrag en de impact daarvan voor klantgericht ondernemen. lees verder

Inspiration Beïnvloeden mag!

Inspiration 12mrt14_380x270 2.pngwoensdag 12 maart 2014 22:00 Inzet van psychologische technieken om waarde voor de klant te creëren lees verder

Kennissessie met transavia.com

Kennissessie 11feb14_380x270.jpgdinsdag 11 februari 2014 22:00 Het bieden van een uitzonderlijke klantbeleving op alle momenten in de klantreis… lees verder

Inspiration Winnende praktijkcases van klantgerichte awards

15jan14_highlight3.pngwoensdag 15 januari 2014 23:00 Wat kunnen we leren van de bedrijven die het afgelopen jaar een prijs hebben gekregen voor klantgericht ondernemen?  ING, winnaar van de Customer Data Award 2013 Brandweer Amsterdam-Amstelland, ... lees verder

Docentendag - kick-off meeting HBO docenten

Docentendag_Ed Peelen2.pngdonderdag 09 januari 2014 20:00 Wij hebben al enorm veel positieve reacties ontvangen op onze Docentendag, zowel van docenten als experts. De kernleden Ontwikkelen, verantwoordelijk voor dit initiatief, zullen binnenkort ... lees verder

Inspiration Customer Experience bij GAMMA

PvKO 18dec13_groot2.pngwoensdag 18 december 2013 22:00 Customer Experience & GAMMA: onderweg naar een customer journey gedreven doe-het-zelforganisatie waar de klant centraal staat.  PvKO TV Ed Peelen, Partner bij ICSB en verbonden aan Nyenrode ... lees verder