Logo

Materiaal voor

Van Klantreis naar Service Design en Blueprints – Mastersessie 17 maart

Service Design is een proces dat kan worden toegepast voor het innoveren van diensten. De methodes helpen om zowel huidige diensten te verbeteren (incrementele innovatie) en geheel nieuwe dienst proposities te ontwerpen (radicale innovatie). Het Service Design proces bestaat uit 5 fases; Empathize, Define, Ideate, Prototype en Test.

In de Empathize fase staat onderzoek centraal, waar klantinzichten worden opgedaan door verscheidene exploratieve onderzoeksmethoden zoals contextmapping en diepe klantinterviews. In de Define fase wordt de daadwerkelijke innovatie strategie vastgesteld, waarbij tools zoals Morphologische spanningen of Persona’s van pas komen. In de Ideate fase worden brainstormtechnieken toegepast om tot dienstverbeteringen of nieuwe diensten te komen. In de Prototype en Test fasen worden de nieuwe innovatie ‘lean’ gerealiseerd en zo snel mogelijk getest met de klant, om daardoor weer nieuwe input te creëeren voor een nieuwe cycle van het proces.

Service Blueprint (SBP):

The blueprint is an operational tool that describes the nature and the characteristics of the service interaction in enough detail to verify, implement and maintain it. It is based on a graphical technique that displays the process functions above and below the line of visibility to the customer: all the touchpoints and the back-stage processes are documented and aligned to the user experience.

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding gaat u ermee akkoord dat u tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht u binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kunt u een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft uw bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is uw eerste bezoek aan een event kosteloos. 
Het kosteloos kennismaken geldt niet voor bedrijven die technische oplossingen of dienstverlening rondom CRM en Klantgericht Ondernemen aanbieden.