Logo

Sprekers bij PvKO Winterfestival 2026 | Re:set the experience

PvKO Winterfestival 2026 | Re:set the experience

Over de sprekers

  1. Anika Siepel

    Anika Siepel

    Anika is een Certified Customer Experience Professional (CCXP) en consultant bij Kyden. Met een achtergrond in Industrieel Ontwerp en ervaring in innovatie, e-commerce en digitale transformatie, gedijt Anika in het vinden van de balans tussen omgeving, mens en business. Ze vertaalt complexe vraagstukken naar betekenisvolle, mensgerichte oplossingen die bijdragen aan een betere wereld.
  2. Babs Asselbergs

    Babs Asselbergs

    Babs is facilitator en ontwerper van speelse, creatieve leerervaringen die klantgericht denken omzetten in doen. Met serious games en unieke werkvormen helpt zij teams om klantbeleving écht te laten leven in gedrag. Babs gelooft dat verandering begint bij zelf ontdekken: door het proces te vertragen, creativiteit te stimuleren en mensen in beweging te brengen. Haar workshops zijn geen trainingen, maar ervaringen die blijven plakken – met energie, focus en zichtbaar resultaat.
  3. Bastiaan Hilferink

    Bastiaan Hilferink

    Bastiaan is partner bij NECXT. Bastiaan is sinds 2015 actief op het gebied van Customer Experience Management. Als Rotterdammer heeft hij een no-nonsense mentaliteit. Echt verbeteren op basis van goede inzichten. Hij was werkzaam bij diverse organisaties, zoals Aegon, KPN, PGGM en mboRijnland. Daarnaast ontwikkelde hij een CX methode waarmee je als organisatie Customer Experience Management naar een hoger niveau brengt. Die methode heet Feedback as a Service en wordt ondersteunt met zeer toegankelijke dienstverlening.
  4. Jean-Pierre Thomassen

    Jean-Pierre Thomassen

    Jean-Pierre publiceert sinds 1994 regelmatig over innovaties in en het werken aan klantrelaties en -beleving. Hij is organisatieadviseur, spreker, marketingdocent aan de Rijksuniversiteit Groningen en sinds 2016 docent bij Beeckestijn Business School. Hij heeft met het boek ‘AI-personalisatie strategie’ de PIM Marketing Literatuurprijs 2025 gewonnen.
  5. Joe Pine

    Joe Pine

    B. Joseph Pine II is an internationally acclaimed author, speaker, and management advisor. Joe cofounded Strategic Horizons LLP to help businesses conceive and design new ways of adding value to their economic offerings and has addressed the World Economic Forum, the TED Conference, the Consumer Electronics Show, and South by Southwest. He is most famous for his book The Experience Economy and in 2026 will publish The Transformation Economy: Guiding Customers to Achieve Their Aspirations.
  6. Leon Bosma

    Leon Bosma

    Leon is een Certified Customer Experience Professional (CCXP) en consultant bij Kyden. Hij is gespecialiseerd in customer- en groeistrategie en transformatie. Leon begeleidt B2B- en B2C-organisaties bij het verankeren van klantbeleving in de kern van de organisatie en laat zien hoe CX kan fungeren als een strategische hefboom voor duurzame groei.
  7. Leon Rutten

    Leon Rutten

    Leon – Manager ICT, Hoofdklasse en Arbitrage bij KNHB Virtueel aanwezig Na zijn eerdere ervaring als accountant bij EY en met zijn passie als speler, coach, scheidsrechter, vrijwilliger en topofficial binnen de hockeysport sinds 10 jaar ook professioneel actief voor hockeybond KNHB. Dagelijks zet hij zijn kennis en ervaring vanuit EY over processen en digitalisering en zijn kennis van het hockey in om zowel de door hem geliefde arbitragewereld als de organisatorische kant van de hockeywereld vooruit te brengen. Dit door het verbinden van diverse digital dienstverleners en het blijven bewaken van hoe het voor de praktijk (de hockeyer, de vereniging en de bond) het beste kan werken met als doel een geïntegreerd online ecosysteem voor de hele hockeywereld.
  8. Marco Brouwer .

    Marco Brouwer .

    Marco is Client Director bij Teleperformance (TP) en verantwoordelijk voor het ontwerpen van maatwerkoplossingen voor complexe klantcontactvraagstukken, zowel voor bestaande als nieuwe klanten. In zijn dagelijkse werk zoekt hij continu naar de perfecte balans tussen technologie en menselijkheid. Waar kunstmatige intelligentie processen slimmer en sneller maakt, gelooft Marco dat medewerkers met sterke emotionele vaardigheden uiteindelijk het echte verschil maken in de klantbeleving. Zijn oplossingen zijn daarom altijd tweeledig: toekomstbestendig door AI en automatisering, maar bovenal mensgericht door teams te bouwen die empathie, begrip en emotionele intelligentie inzetten bij elk contactmoment.
  9. Michiel de Nijs

    Michiel de Nijs

    Michiel is Creative director en merkstrateeg bij iO. Al ruim 20 jaar actief in advertising en branding. Vanuit (merk-)strategisch perspectief helpt hij organisaties om aansluiting te vinden bij de belevingswereld van eindgebruikers, sinds 2017 bij iO. In die hoedanigheid vervult Michiel ook vaak een sleutelrol wanneer er kansen zijn om het digitale landschap vanuit een merkbelofte te voorzien van een betere klantbeleving. Hierbij is de adoptie in de organisatie ook altijd iets wat zijn aandacht heeft. Mensen en de cultuur in een organisatie maken of breken immers elke strategie.
  10. Miranda van der Schouw

    Miranda van der Schouw

    Miranda is Customer & Employee Experience specialist bij Ipsos. Ze werkt 25 jaar in het vak met ervaring aan zowel klant- als bureauzijde. Binnen Ipsos is zij verantwoordelijk voor de CX en EX programma’s en een aantal Key-accounts in verschillende branches en sectoren.
  11. Nils Schmeling

    Nils Schmeling

    Nils is Oprichter & Partner bij NECXT. Nils inspireert en coacht leiders en teams met een focus op customer experience, purpose gedreven verandering en transformaties. Hij begeleidt de stap van inspiratie naar innovatie, via agile tot design thinking werkvormen, innovatief en energie gevend. Zijn jarenlange ervaring met het transformeren van grote organisaties wereldwijd maakt van hem een all-round consultant die het verschil kan maken. Naast zijn werk bij NECXT is Nils oa. kerndocent Customer Exellence aan de Beeckestijn Business School.
  12. Patricia Verhoelst

    Patricia Verhoelst

    Patricia werkt als strategisch consultant binnen Ipsos, met bijna 20 jaar ervaring in marktonderzoek. De laatste jaren ligt haar focus sterk op trends & foresight waarbij ze bedrijven helpt om zich voor te bereiden op de toekomst.
  13. Paula Makkes

    Paula Makkes

    Paula is service designer bij iO Als service designer bij iO daagt zij dienstverleners continue uit om (opr)echt mensen verder te helpen, en het liefst positief te verrassen. Met zo’n 20 jaar ervaring aan zowel de bureau als corporate zijde ziet zij het als uitdaging om doelgroepen te bedienen en daarbij organisatiedoelen, werkprocessen en technologie mee te krijgen. Als 'design thinker' werkt Paula aan het begrijpen van ervaringen, creëren van concepten, en meetbaar maken van (digitale) oplossingen voor een klantprobleem of kans. Daarbij zet ze zich in voor effectief samenwerken tussen alle betrokkenen. Het is als een sport waarbij spelregels, reactievermogen, samenspel, en willen winnen van belang zijn.
  14. Pepijn Groeneveld

    Pepijn Groeneveld

    Pepijn is Head of Marketing bij Content Guru en gedreven facilitator die organisaties helpt klantgerichtheid tot leven te brengen. Met een scherpe blik op klantbeleving en jarenlange ervaring in marketing transformeert hij inzichten naar concrete acties die teams vooruit helpen. Als spelbegeleider van de CX Game® creëert Pepijn samen met Babs een energieke setting waarin deelnemers experimenteren, ontdekken en leren door te doen. Hij gelooft dat impact ontstaat wanneer mensen zelf ervaren wat werkt — en hoe hun gedrag het verschil maakt voor klanten. Met zijn enthousiasme, creativiteit en strategische mindset weet hij teams te verbinden én in beweging te krijgen.
  15. Peter Verheijde

    Peter Verheijde

    Peter is een gepassioneerde en gecertificeerde Customer Experience Professional (CCXP) met meer dan 25 jaar ervaring in dit boeiende vakgebied. Zijn loopbaan begon in klantonderzoek, zowel bij toonaangevende onderzoeksbureaus als in zijn rol als hoofd klantonderzoek bij KLM, waar hij zijn sterke klantgerichtheid ontwikkelde. Binnen KLM bekleedde hij diverse marketing functies en tot slot de functie van directeur klantbeleving waar hij werkte aan alle belangrijke CX-domeinen. Sinds 2021 runt hij samen met Thirza Schaap CX Unraveled, een CX-bureau in Amsterdam dat zich richt op het geven van keynotes, trainingen, coaching en advies om organisaties te helpen betere klant- en medewerkerservaringen te creëren. Peter staat bekend om zijn mensgerichte aanpak en houdt van het vertalen van inzichten naar praktische, impactvolle oplossingen die zorgen voor verbeterde ervaringen. Hij is met name gepassioneerd over de transformerende rol van AI in het herdefiniëren van Customer Experience en de evoluerende rol van CX-professionals.
  16. Rien Brus

    Rien Brus

    Rien is Managing Consultant bij Altuïtion en actief op het snijvlak van klant- en medewerkersbeleving en veranderkunde. Hij schrijft regelmatig columns en opiniestukken voor onder meer CustomerFirst, en is gastdocent en veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland op het gebied van klantbeleving.
  17. Robert Broekman

    Robert Broekman

    Robert is Service Line Lead Customer Experience bij Ipsos. Hij werkt al 25 jaar in het Marktonderzoek waarvan de laatste 20 jaar de focus op klant en medewerker beleving. Binnen Ipsos is hij verantwoordelijk voor dit team.
  18. Rogier Beckers

    Rogier Beckers

    Rogier is Lead Operational Analytics voor Customer Service bij VodafoneZiggo, waar hij leiding geeft aan een team dat zich richt op data-analyse en procesverbetering voor meer dan 7 miljoen jaarlijkse klantinteracties. Ook is Rogier mede-eigenaar van Mediator Support, een toonaangevend bemiddelingsplatform in Nederland, en runt hij RBMD, een leverancier van digitale oplossingen voor het MKB. Hij heeft een Bachelor of Science in Technical Innovation Sciences van de Technische Universiteit Eindhoven.
  19. Sanne Zwinkels

    Sanne Zwinkels

    Sanne is sinds september 2023 directeur Klantenservice B2B bij VodafoneZiggo. Voorheen was Sanne directeur Klantenservice bij Ahold Delhaize (van augustus 2021 tot september 2023). Eerdere functies waren onder meer Director of Commercial Programming en Lead Category Manager voor Kiosk & Tickets bij Albert Heijn en hoofd Marketing en Communicatie bij Albert Heijn Online. In eerdere functies werkte Sanne als marketing- en communicatiemanager en brandmanager bij Albert Heijn, waar ze verantwoordelijk was voor onder meer de marketingstrategie en merkpositionering. Sanne begon haar carrière als managementtrainee na het behalen van haar diploma aan de Vrije Universiteit Amsterdam in 2008.
  20. Saskia Hoff

    Saskia Hoff

    Saskia is in haar opdrachten als consultant bij Mobilee, de schakel tussen business en IT. Ze helpt organisaties om wendbaar en klantgericht te werken. Vanuit haar ervaring als procesmanager, agile consultant en projectleider brengt ze structuur én verbinding. Samenwerking en structuur ziet Saskia dan ook als sleutel tot klantgerichtheid en duurzame verandering. Ze houdt van open communicatie, creativiteit en een pragmatische aanpak; dat zorgt voor energie in workshops en voor concrete verbeterinitiatieven.
  21. Stephan van Slooten

    Stephan van Slooten

    Stephan is Managing Partner bij Altuïtion, een toonaangevend Customer & Employee Experience consultancybureau in Nederland. Hij adviseert grote en middelgrote organisaties hoe zij de klant- en medewerkersbeleving naar 9+ niveau kunnen tillen. Van Slooten is co-auteur van meerdere managementboek-bestsellers en treedt regelmatig op als spreker en gastdocent.
  22. Steyn Elshout

    Steyn Elshout

    Met zijn ervaring in klantcontactoptimalisatie, AI-adoptie en organisatieontwikkeling begeleidt Steyn samen met huXam organisaties dagelijks bij het slimmer inzetten van technologie én menselijk gedrag. Vanuit zijn achtergrond in klantgerichtheidsadvies en zijn passie voor interactieve werkvormen helpt hij teams om op een speelse, praktijkgerichte manier nieuwe inzichten op te doen.
  23. Thirza Schaap

    Thirza Schaap

    Thirza is expert op het gebied van Customer Experience en Service Design en co-founder van CX Unraveled. Ze staat bekend om haar nuchtere, praktische aanpak. In 2024 werd ze wereldwijd uitgeroepen tot nummer één in de Customer Experience Professional-categorie (CXM). Haar echte trots ligt in meer dan vijftien jaar ervaring waarin zij organisaties helpt hun klant- en medewerkersbeleving te verbeteren. Tot haar opdrachtgevers behoren onder andere Air France KLM, NS, Lely, PGGM en het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Tijdens het Winterfestival begeleidt Thirza samen met Peter Verheijde de RE:SET-sessie, waarin zij met deelnemers onderzoekt hoe actuele trends kunnen worden vertaald naar betekenisvolle verbeteringen in de customer experience binnen hun eigen organisatie. Eén overtuiging loopt door al haar werk heen: aannames zijn gevaarlijk — echte inzichten ontstaan pas wanneer je vragen stelt, experimenteert en het perspectief van de klant centraal zet.