Logo

Sprekers bij Inspiratiesessie: Circular & CX - van retour naar relatie

Inspiratiesessie: Circular & CX - van retour naar relatie

Over de sprekers

  1. Anika Siepel

    Anika Siepel

    Anika is Senior Customer Experience consultant bij Kyden en wordt blij van het continu relevantie & waarde realiseren voor de klant waarbij milieu, maatschappij en een duurzaam bedrijf/businessmodel essentiële onderdelen zijn. Ze heeft veel ervaring binnen de FMCG sector op het gebied van customer experience en digitale transformaties. Met een achtergrond in Industrieel ontwerpen brengt ze creativiteit en een human centered design aanpak waarmee ze continu balans vindt tussen mensen, business en technologie.
  2. Freek Snijders

    Freek Snijders

    Freek, gepassioneerd kitesurfer en stand-up paddler, startte zijn carrière in 2018 bij Decathlon als online category manager voor watersport. Na een aantal jaren merkte Freek een groeiende behoefte om verder te kijken dan enkel de verkoop van nieuwe producten. Hij wilde actief bijdragen aan de verduurzaming van Decathlon, en besefte dat dit het meest effectief is door juist minder nieuwe spullen te verkopen. Vanuit deze drijfveer startte Freek in 2023 als Circular Economy Leader Digital. In deze rol heeft hij de circulaire klantreizen ontworpen en opgezet voor initiatieven als Rental, Repair, Buyback en Second Life. Dit omvat het optimaliseren van de gebruikerservaring (UX) rondom deze circulaire diensten, zodat klanten eenvoudig en intuïtief kunnen deelnemen aan een duurzamere consumptie. Anderhalf jaar later verbreedde zijn rol zich naar Sustainability Leader Digital. Hier richt Freek zich nu op het verminderen van de CO2-uitstoot van Decathlon.nl. Zijn werk is essentieel voor het vertalen van duurzaamheidsdoelstellingen naar concrete, gebruiksvriendelijke digitale oplossingen. Hier lees je meer over wat Decathlon aan duurzaam ondernemen doet: https://www.decathlon.nl/Duurzaamheid_lp-0EDWLL
  3. Hanna Rentmeester

    Hanna Rentmeester

    Hanna werkt aan maatschappelijke kwesties die ertoe doen. Gedreven door haar verlangen om echte impact te maken, zoekt ze altijd naar concrete stappen die leiden tot verbetering – voor mensen, organisaties en de samenleving. In haar rol als MVO-manager bij de RAI komt haar passie voor duurzaamheid volledig tot zijn recht. Ze brengt verandering op gang door duurzame ideeën aan te dragen, uit te voeren en projecten op te zetten waar écht behoefte aan is. Hanna creëert een veilige ruimte voor dialoog en samenwerking. Ze luistert met aandacht, brengt belangen en behoeften scherp in beeld en weet waar het schuurt of vastloopt. Juist daar gaat ze niet uit de weg, maar blijft ze aanwezig – omdat juist daar de mooiste kansen ontstaan. Hanna is nieuwsgierig en oprecht geïnteresseerd in anderen. Ze beweegt zich gemakkelijk in diverse omgevingen en voelt zich thuis in complexe samenwerkingen. Collega’s en samenwerkingspartners waarderen haar heldere communicatie, verbindende aanpak en oprechte betrokkenheid bij mens en milieu.
  4. Jan van Os

    Jan van Os

    Jan studeerde Industrieel Product Ontwerpen in Den Haag en begon zijn carrière als product engineer bij ATAG in 1998. Tijdens zijn loopbaan werkte hij als projectmanager en Manager R&D. Sinds 2016 is hij werkzaam als Manager Innovatie en Duurzaamheid bij ATAG Benelux. In deze rol werkt hij samen met verschillende universiteiten en studenten om te onderzoeken hoe de wereld verbeterd kan worden op het gebied van circulariteit en duurzaam gedrag tijdens het gebruik van keukenapparatuur. Een van de meest recente projecten richt zich op het terughalen van producten uit de markt om de beste exemplaren te refurbishen en een tweede leven te geven.
  5. Leon Bosma

    Leon Bosma

    Leon is senior consultant bij Kyden en ondersteunt organisaties om klantbeleving te benutten voor duurzame groei. Met veel ervaring in customer & growth strategy en transformatie begeleidt hij B2B- en B2C-organisaties bij het verankeren van klantbeleving in hun kern. Wat hem drijft is organisaties helpen groeien op een manier die niet alleen klanten blij maakt, maar ook medewerkers versterkt en bijdraagt aan een duurzamere wereld. Voor Leon gaat het nooit om óf-óf, maar altijd om én-én: waarde creëren voor business, klanten en maatschappij. Zijn kracht ligt in het vertalen van strategie naar realisatie, altijd met oog voor context en cultuur. Zo helpt hij mensen klaar te stomen voor verandering en organisaties toekomstbestendig te maken.