Sprekers bij Ronde Tafel: De mensgerichte (CX) transformatie missie bij Gemeente Den Haag
Over de sprekers
-
Chil Damen
Met een achtergrond in digitalisering en organisatie-ontwikkeling is Chil Damen altijd al bezig geweest met klantgericht innoveren zonder het zelf zo samen te vatten. In 2018 kwamen vielen ambitie, ervaring en inhoudelijke ontwikkelingen rondom klantgericht innoveren op z’n plek, toen hij aan zijn reis begon om de gemeente Den Haag hierin explicieter verder te brengen.
-
Fabian Valkenberg
Na jaren in verschillende rollen binnen de commerciële en culturele sector te hebben gewerkt heeft Fabian Valkenberg sinds 2022 de overstap naar de gemeente gemaakt. De ambitie is om de digitale producten naar een hoger niveau te tillen. In samenspel met de collega’s van team innovatie en dienstverlening vertalen de UX designers de behoeftes van de inwoner naar websites die de mensen écht een stap verder helpen. Door het altijd simpel te houden en een geloof dat je zaken snel moet schetsen om te kunnen valideren met collega’s en inwoners weten we zeker dat we het “juiste” ontwerpen.
-
Hans-Eric Noyons
In zijn loopbaan richt Hans-Eric zich op het brengen van positieve verandering via klant-gedreven design. Sinds 2021 doet hij dat voor de gemeente Den Haag in de rol van CX lead, waar hij meewerkt aan de missie om de organisatie mensgericht en slagvaardig te maken. Een uitdagende opgave in een complexe context, maar gezamenlijk zetten we een belangrijke stap in de juiste richting.
-
Manon van de Schilde
Het centraal stellen van de doelgroep (en haar leefwereld) binnen vraagstukken is altijd een belangrijk doel geweest voor Manon van de Schilde. Na een lange tijd als onderzoeker gewerkt te hebben bij o.a. een marktonderzoeksbureau, is Manon sinds 3 jaar aan de slag voor haar eigen stad Den Haag. Binnen de gemeente probeert zij de afstand met de stad te verkleinen door de organisatie te laten ‘voelen’ wat de stem van de Hagenaar is bij het opstellen van beleid, producten en diensten.
-
Tibbe Titulaer
Tibbe is een ondernemende ontwerper die vanaf het prille begin meebouwt aan een mensgerichte gemeente. Hij heeft een achtergrond als freelance CX-adviseur en bouwde een succesvolle webwinkel. Deze passie voor ondernemerschap en het CX-vakgebied neemt hij met veel enthousiasme mee de organisatie in. Zo speelt Tibbe o.a. een belangrijke rol in het verbeteren van de gemeentebrede dienstverlening voor ondernemers.