Inspiratiesessie Online: Taal die verbindt
‘Als je met een mens praat in een taal die hij verstaat, gaat het in zijn hoofd. Als je met hem praat in zijn eigen taal, gaat het in zijn hart’. (Jan van Setten; Weet wat je zegt)
Taal verbindt! Hoe (bewust) ga je als organisatie om met stijl en vorm van klantencommunicatie, door alle kanalen heen, verbaal en non verbaal? Hoe verhoudt ‘binnen’ zich met ‘buiten’? Is dit mensgericht en consistent? Is hier expliciet aandacht voor?
Niels van Gorp, datastrateeg en praktisch filosoof bij Coöperatie VGZ verbaast zich erover hoe klantgerichte organisaties hiermee omgaan. Hij trapt af met voorbeelden en dilemma’s en gaat vervolgens in gesprek met twee gasten:
Esther Oostrom van Klaverblad, ‘Als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder’. Hoe zorgen zij bij Klaverblad voor de verbinding tussen deze merkbelofte en de tone of voice van klantcontact.
De tweede spreker is taalprofessional Rieke Veurink. Zij werkt intensief samen met AFAS en vertelt hoe AFAS taal gebruikt voor een sterke organisatiecultuur, over hun ‘Telegraaftoets’, wauweltaal die tot vaagheid leidt en meer…
Esther, Rieke en Niels gaan ook met jou in gesprek. Ze geven graag antwoord op jouw vragen en delen tips en wetenswaardigheden.
Samen zoeken we naar de mooiste en meest inspirerende voorbeelden van verbindend taalgebruik, dat recht in het hart van de klant gaat? Het mooiste voorbeeld van de middag maakt kans op het boek 'Weet wat je zegt' van Jan van Setten.
Breng jouw inspiraties en uitdagingen mee en discussieer met collega klantgerichtheidsprofessionals.