
Inspiratiesessie Human first | High touch
Digital first heeft veel impact op de human touch. Het geeft ruimte voor een persoonlijke aanpak en legt de lat voor ECHTE mensgerichte interactie hoog. Basis hiervoor is een medewerkersgroep die gemotiveerd is en verbonden. Gelukkige medewerkers leiden tot aanzienlijk hogere klantwaardering, kijk ook naar de relaties CX-EX die door Holland Casino is aangetoond (Inspiratiesessie November 2019) en – niet minder belangrijk – lagere verzuimkosten.
Echter, oprechte aandacht voor de mens in de medewerker? Hoe zorg je hiervoor? Hoe zorg je ervoor dat de mens-zijn knop niet uitgaat bij het binnenkomen in het werk? Hoe haal je de juiste mensen binnen en houd je ze binnen! Hoe verbind je je mensen aan de missie / purpose van het bedrijf en maak je dit waar? Is dat een aanpak die je top down neerzet of leg je de verantwoordelijkheid vooral bij de frontliner zelf neer? Onze kersverse voorzitter Daan Noordeloos gaat samen met de sprekers van NS en SUSA hierover in gesprek! (Een derde spreker is nog in de pijplijn).
Tip: neem een van jouw collega’s mee of nodig een relatie uit voor de Inspiratiesessie. Ook als hij of zij nog geen lid is van PvKO, kan de relatie vrijblijvend kennismaken.
Sprekers
Hans de Wolff | Voormalig directeur | SUSA flexibel studentenwerk en Triodos Bank
Hans vertelt een persoonlijk verhaal over zijn visie op klantgerichtheid, Service Excellence, persoonlijke dienstverlening en de rol van visie en leiderschap bij het succesvol implementeren van een klantgerichte cultuur. Rode draad is hoe oprechte aandacht voor de mens in de medewerker het verschil maakt: inspireren, ontzorgen, faciliteren, ruimte geven, waardoor de medewerker in het moment het verschil voor de klant kan maken.
Pauline Bron | Customer Experience Manager | NS
Digitalisering herdefinieert rollen. Het dwingt niet alleen na te denken over waar je technologie inzet, het vraagt je ook om na te denken waar in de journey je de basis complementeert met het menselijke. NS heeft veel menselijke gezichten buiten. Wat is hun rol in de toekomst? Door toenemende digitalisering zal menselijk contact steeds schaarser en daarmee steeds waardevoller worden. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen in de juiste menselijke rol komen zodat ze toegevoegde waarde blijven leveren? Pauline zal tijdens haar presentatie een toelichting geven over de transformatie van controleur naar gastheer. Vanuit haar praktijk case klantgericht omroepen zal Pauline haar ervaringen en lessen delen over hoe ze dit bij NS met succes hebben aangepakt.
Linda Luidens | Head of Recruitment, People Development & Culture | TUI in Nederland, Belgie en Frankrijk
In een sterk veranderende omgeving is het onderscheidend vermogen van organisaties belangrijker dan ooit. Bij TUI wordt het onderscheidend vermogen onder andere beschreven in de merkwaarden Trusted, Unique en Inspiring hetgeen moet leiden tot de beste ervaring en beleving van onze klanten. Een mensgerichte aanpak staat hierbij centraal. Maar hoe zorg je voor een cultuur waarbij medewerkers de zowel in- als extern doorleven en uitdragen? Tijdens deze presentatie word je meegenomen in een aantal HR aspecten en instrumenten die dit ondersteunen en wordt aan de hand van een aantal levendige voorbeelden duidelijk hoe dit in de praktijk tot uiting komt.
Avondvoorzitter
Daan Noordeloos | Voorzitter PvKO
Daan is onze avondvoorzitter en discussieleider. Zijn doel is de inzichten van deze avond zo concreet mogelijk voor jou te maken door met de sprekers in gesprek te gaan en de brug te slaan naar jouw klantgerichte organisatie!