Logo

Programma van PvKO Mastersessie Humanizing Brands - 14 oktober 2015

PvKO Mastersessie Humanizing Brands - 14 oktober 2015

Programma van PvKO Mastersessie Humanizing Brands - 14 oktober 2015

Op woensdag 14 oktober:
17:30 - 18:30 Ontvangst met broodjes
18:30 - 18:40 Welkom door PvKO en Microsoft. Inleiding Experience Humanizing Brands door de dagvoorzitter Door Annemarie Noordam
18:40 - 19:10 Humanizing the brand Door Peter Kerkhof
19:10 - 19:40 Case Tony's Chocolonely Door Henk Jan Beltman
19:40 - 20:10 Pauze en rondleiding Microsoft
20:10 - 20:55 4 master studenten delen in een korte pitch de resultaten vanuit hun onderzoeken met ons Door Stijn Visser, Saskia Hartung, Robert Tilch
20:55 - 21:00 Wrap-up en take aways
21:00 - 21:30 Borrel
  1. Van 18:40 tot 19:10

    Humanizing the brand

    Door Peter Kerkhof

    Menselijke merken

    In zijn presentatie voor de PVKO Mastersessie zal Peter Kerkhof ingaan op verschillende onderzoeken waarin gekeken wordt naar de manier waarop merken zich in social media manifesteren en de effecten daarvan op de consument. Consumenten beoordelen merken op een manier die lijkt op hoe zij andere mensen beoordelen. Competentie in het leveren van diensten en producenten is daarin belangrijk, maar het ervaren van warmte is zeker zo belangrijk. Een menselijke manier van communiceren (interactief, humorvol) kan ertoe bijdragen dat een merk als warm wordt ervaren. Sociale media zijn voor een dergelijke manier van communiceren een geschikt podium. Maar er zijn ook risico’s verbonden aan een merk dat als menselijk wordt ervaren. Peter Kerkhof zal aan de hand van recent onderzoek de voors en tegens van het vermenselijken van een merk behandelen.  

  2. Van 20:10 tot 20:55

    4 master studenten delen in een korte pitch de resultaten vanuit hun onderzoeken met ons

    Door Stijn Visser, Saskia Hartung, Robert Tilch

    De volgende onderwerpen komen hier in vogelvlucht terug:
    - wat is de impact van het merk- en loyaliteitsdenken?
    - wat betekent dit voor de NPS?
    - hoe presenteer je de meetbaarheid uit social media conversaties als voorspeller?