
Inspiratiesessie: Social Impact x CX: betekenis toevoegen aan de klantbeleving
Hoe integreer je sociale impact in de klantbeleving? Benut je maatschappelijk ondernemerschap voor merkactivatie, of misschien zelfs voor merkactivisme? Klanten verwachten immers in toenemende mate dat bedrijven ondernemen met oog en hart voor de maatschappij en daar open over zijn. Organisaties, zowel profit als not-for-profit, zijn zich ook zeer bewust van de maatschappelijke invloed die zij (willen) hebben, maar worstelen vaak nog met hoe dit uit te dragen en klanten er echt bij te betrekken.
Hoe communiceer je over de maatschappelijke of sociale impact van de organisatie, zonder dat het als greenwashing gezien wordt? Hoe betrek je klanten en verleid je ze tot ander gedrag, zoals het eten van vlees waar geen dier voor dood ging? Of tot een andere houding ten aanzien van natuurbehoud en -herstel, tijdens een leuk dagje uit naar de dierentuin? Hoe mobiliseer je als Betaald Voetbal Organisatie je fans en je organisatie om samen lokale betrokkenheid vorm te geven? En hoe laad je de betrokkenheid bij een goed doel als consumentenmerk, zowel intern als extern.
Met 4 cases waar klantgericht en maatschappelijk ondernemen samenkomen en een ruime gelegenheid om van gedachten te wisselen over de dilemma’s die zij tegenkomen, is dit een inspiratiesessie die je niet wilt missen!
Binnenkort vertellen we meer over de sprekers!