Draag bij aan een klantgerichter Nederland

Sitemap

Inspiratiesessie: Klantgericht Maatschappelijk Ondernemen - CX with a purpose

Op woensdag 10 november ontmoeten we elkaar voor een bijzondere live bijeenkomst bij HEINEKEN in Leiden. Het wordt de eerste externe meeting in hun gloednieuwe onderkomen.

Het onderwerp van de avond is Klantgericht Maatschappelijk Ondernemen. Drie woorden die tezamen aangeven dat we zoeken naar de gouden combinatie van gezonde bedrijfsvoering, positieve maatschappelijke impact en merk-waardige klantervaringen. Hoe doen HEINEKEN en Auping dit? Wat investeren ze in maatschappelijk ondernemerschap en met welke intenties? Wat levert het hen op en wat doet het met de klantbeleving? Waar levert deze driebenige spagaat spanning op en waar is er juist sprake van win-win-win? Rob Beltman (H3ROES) zal hierover een inleiding verzorgen en daarmee een model als kapstok voor de sessie aanreiken.  

HEINEKEN is een voorbeeld van een globaal opererend merk en een organisatie die met haar product continu bewust is van de grote maatschappelijke impact die zij heeft. Dat dat veel verder strekt dan alleen de wijze waarop het concern haar bier produceert en distribueert, vertelt Marieke Heemskerk, Head of Customer Experience bij HEINEKEN. Zij is met haar team verantwoordelijk om de klantbeleving van Nederlandse horecaondernemers continue te verbeteren en zal vertellen over hoe de maatschappelijke missie van Heineken daar een belangrijke rol in speelt.

Nog zo’n typische Hollandse trots is de beddenfabrikant uit Deventer, Auping. Een merk dat de laatste jaren steeds meer opvalt door haar uitgesproken communicatie. Het bedrijf verwierf daarnaast bekendheid door in de coronacrisis mondmaskers te gaan produceren, maar uiteraard ook door de berichtgeving dat het de verkregen coronasteun uit eigen beweging terug zou storten. Het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid als merk, is iets waar Hoofd Marketing & Communicatie Ine Stultjens graag over komt vertellen. Wat levert dit het merk precies op? Hoe merken klanten iets van die brede betrokkenheid van Auping?

Na deze twee inspirerende cases gaan we met elkaar in debat in 3 groepen. Iedere groep krijgt een stelling om te verkennen en over te debatteren. We sluiten het inhoudelijk deel van de sessie af met ons panel, dat de take-aways van de sessie zal bespreken en waarbij uiteraard gelegenheid is voor vragen. Voorts gaan we uiteraard nog even gezellig een (alcoholvrij) biertje of ander drankje drinken met elkaar.  

We gaan voor een volledige live sessie, die aan de – dan geldende – voorschriften van het RIVM voldoet. 

Deze Inspiratiesessie wordt mede mogelijk gemaakt door:

HeinekenSamen zijn wij HEINEKEN Nederland. Al meer dan 150 jaar marktleider. Dat blijven we ook.  We trekken samen op met onze klanten. Om het makkelijker en leuker te maken om zaken met ons te doen. We verbinden met consumenten. Én vooral ook met elkaar. Zo bouwen we verder op de kracht van onze merken, gedeelde trots op HEINEKEN en de talenten van elkaar.

Aanmelden

U kunt zich nog aanmelden. Komt u ook?

Ja, ik wil mezelf aanmelden

400 10 november.jpeg

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Leden Gratis
Entree voor Niet-Leden € 195,00
Entree voor CXP2P leden € 145,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft jouw organisatie nog niet eerder een PvKO event bijgewoond? En overweeg je een lidmaatschap? Mail ons en vind uit of je kosteloos kan kennismaken.

Deel met anderen