Draag bij aan een klantgerichter Nederland

Sitemap

Inspiratiesessie Online: De CX Business Case: over waarde …

Aandacht voor Customer Experience is in alle tijden van belang! Geen organisatie kan er omheen. Maar aandacht voor de Business Case van CX is in deze tijden misschien nog urgenter dan ooit.

Wat levert een punt NPS-stijging op voor omzet of resultaat onder aan de streep? Zijn er voorbeelden van bewijsmateriaal? Hoe toon ik het aan in mijn organisatie? Er zijn onderzoeken tussen CX en loyalty en engagement, maar heeft het ook een kostenverlagend effect? Aan de andere kant is het ook een lastige klus een lifetime value te becijferen, waar je de investeringen aan CX zou kunnen ophangen.

Kortom: Deze Inspiratiesessie draait over de zin en onzin van CX business cases die de waarde aantonen en  … over welke waarden hebben we het eigenlijk? Deze vraag onderzoeken we samen met een aantal experts van VodafoneZiggo, ABN AMRO en PEBex, onder deskundige leiding van Stephan van Slooten van Altuition. 

Helaas kunnen we dit niet doen in de persoonlijke setting die je van PvKO gewend bent. We gaan online met een aangepast format, waarin we ons samen met de sprekers hard maken de inhoud krachtig over de virtuele bühne te brengen en jou waardevolle inzichten, tips en ideeën te geven. Van harte welkom bij de Inspiratiesessie Online.

SPREKERS

Hans.jpegHans Molenaar | Directeur | Beeckestijn Business School
Hans stelt de vraag die veel CFOs en CEOs bezighoudt: wat leveren investeringen in het verbeteren van customer experience uiteindelijk op? En hoeveel dan? Uit diverse onderzoeken blijkt dat er verschillen bestaan tussen verschillende bedrijven en bedrijfstakken. Hans reikt je een aantal inzichten en bouwstenen aan die je kunnen helpen een businesscase te bouwen die het management overtuigen van het financiële belang om klantbeleving te verbeteren en op de agenda te plaatsen.

manfred.jpegManfred van Heiningen | Manager Data & Analytics | VodafoneZiggo
VodafoneZiggo heeft als visie de klant echt centraal te stellen. Zeker ook in de manier waarop we communiceren: iedere  communicatie wordt beoordeeld op relevantie voor de klant en wordt zo veel mogelijk opgebouwd vanuit de klant. Daarmee is deze hyper persoonlijk en geeft een boost aan de klantbeleving. Het stelt ons in staat een consistente customer journey in alle kanalen en een gepersonaliseerde klantcommunicatie te realiseren. Het levert ook een schat aan informatie over klantprofielen. En wat is de waarde hiervan? Die kunnen we aantonen in customer life time value.

marijn 238.jpgMarijn de Leeuw | Customer & Digital Experience Strategy Expert | ABN AMRO
In 2019 zijn we gestart met het verbinden van CX aan businesswaarde, zoals cross- & up-sell en churn. In ons CX ROI-model is het ondertussen gelukt de waarde van betere CX in euro’s uit te drukken. Verder hebben we een MVP ontwikkeld voor een CX-simulatietool dat de verwachte business impact van CX-investeringen inschat. Momenteel runnen we experimenten om het ROI-model en de simulatietool te valideren en te verfijnen. Marijn zal ons meenemen in zijn aanpak, de resultaten en lessons learnt.

PvKO_Daan.jpgDaan Noordeloos | Oprichter | PEBex (Evidence Based Experience)
Business case? Reken er niet op… Tijdens deze presentatie zal Daan dieper ingaan op de manier waarop je een betrouwbare onderbouwing, ook financieel, kunt geven voor het investeren in je CX strategie. Daan deelt verrassende inzichten op basis van zijn ervaring bij verschillende organisaties met de vraag; CX, wat levert het op?

MODERATOR

stephan foto.jpegStephan van Slooten | Partner | Altuïtion
Onder leiding van moderator Stephan van Slooten, expert op het gebied van klantbeleving en co-auteur van tal van boeken rond de 9+ organisatie, delen Marijn, Manfred & Daan hun ervaringen met CX Business Cases.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

400 april.jpg

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De online toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event. 

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is je eerste bezoek aan een (online) event kosteloos. 

Neem een relatie mee 
Nodig een relatie uit voor de PvKO bijeenkomst. Het eerste (online) bezoek is een vrijblijvende kennismaking. 

Deel met anderen