Draag bij aan een klantgericht Nederland

Sitemap

Recenseren Managementboeken


PvKO heeft een samenwerking met Managementboek.nl om actuele boeken, passend binnen het thema klantgericht ondernemen, te recenseren. Door leden, voor leden en Managementboek.nl.

Ben je lid van PvKO en wil je kosteloos een boek ontvangen en een recensie schrijven? Stuur dan een mail naar communicatie@pvko.nl

Voor onderstaande boeken zoeken we nog recensenten:

9789047013914-920x960

Via Mollie - De weg naar succes van een Amsterdamse start-up

In 'Via Mollie' kijkt Remco Boer terug op zijn tijd als directeur en aandeelhouder bij Mollie, de startup van eigen bodem die uitgroeide tot internationale speler meteen waardering van ruim de helft van die van ABN Amro. Hij vertelt over de belangrijkste beslissingen van het bedrijf en over de drijvende kracht achter de razendsnelle groei. Niet alleen ontwikkelde Mollie een slim product waarmee consumenten en webshops hun betalingen op internet snel en simpel kunnen regelen, ook effende het de weg voor online retail voor kleine ondernemers. Kritisch en eerlijk reflecteert Boer op de zoektocht naar de juiste product-market fit, de moeizame internationale uitbreiding van Mollie, en de wrijving tussen hem en oprichter Adriaan Mol. Saai was het nooit – zo werd hij eens door de Italiaanse politie van zijn hotelbed gelicht in verband met de transacties van een verdachte webshop. 'Via Mollie' geeft een fascinerend en eerlijk kijkje achter de schermen van een echte Nederlandse fintech-pionier.

9789401807777-920x960

Data Waarde Creatie - Zo verdien je geld in het digitale tijdperk

Dit boek gaat over data, en hoe ermee om te gaan. Vanuit een historische beschrijving van waar wij nu staan aan het einde van de Covid-19 pandemie en alle (technologische) veranderingen die daar het gevolg van zijn geweest, nemen de auteurs de lezer mee naar een toekomst die er al is. Daarbij hebben organisaties de keuze uit twee scenario’s: of een blauw proces volgen van het doorvoeren van drastische kostenreducties waarbij de digitalisering als een efficiencytool wordt ingezet, of kiezen voor Digitale transformatie 4.0 met een disruptief leidmotief. De auteurs zijn deskundigen van diverse pluimage, niet alleen visionairs, maar ook strategen, communicatiecoaches, economen en IT en privacy advocaten. En dit leidt tot vele verrassende en onverwachte inzichten: dit boek kan uw ondernemersvisie op zijn kop zetten! Aan de orde komen de vele technische ontwikkelingen, zoals artificiële intelligentie, blockchain en quantum computers. Maar daarnaast komen ook vele andere aspecten aan de orde zoals psychologie, taal, goed bestuur en ‘compliance’. De lezer wordt vertrouwd gemaakt met kreten als ‘emerging technologies’ en ‘disruptors rules’. Al met al biedt het een echt holistische kijk, geïllustreerd met vele aansprekende voorbeelden, beelden, statistieken en andere figuren, die het boek verlevendigen.

9789463372619-920x960

Nooit nog normaal - Aan de slag in de digitale wereld

De wereld verandert en doet dat in een duizelingwekkend tempo. Er zijn verschillende krachten die aan de basis van die omwentelingen liggen, maar de digitalisering is ontegensprekelijk de grootste. Laurence Jacobs en Omar Mohout werpen, met de hulp van heel wat experts uit het veld, een blik op de ‘bigger picture’ nu corona die digitale versnelling nog meer heeft doen toenemen. Ze gaan op zoek naar wat de doorgedreven digitalisering betekent voor drie cruciale domeinen in onze maatschappij: het onderwijs, de arbeidsmarkt en het ondernemen. Samen met de auteurs stelt de lezer vast dat een nieuw tijdperk is aangebroken waarin het nooit nog normaal lijkt te gaan worden. Maar dat hoeft niet per se onheilspellend te zijn. Met een ondernemende houding, een niet-bij-de-pakken-blijven-zitten mindset en zin voor initiatief kan iedereen het beste uit dat nooit nog normaal halen. Zo kan de digitalisering ons vleugels geven en een hefboom zijn om meer mens binnen te brengen in alle domeinen van onze samenleving.