Draag bij aan een klantgericht Nederland

Sitemap

Recenseren Managementboeken


PvKO heeft een samenwerking met Managementboek.nl om actuele boeken, passend binnen het thema klantgericht ondernemen, te recenseren. Door leden, voor leden en Managementboek.nl.

Ben je lid van PvKO en wil je kosteloos een boek ontvangen en een recensie schrijven? Stuur dan een mail naar communicatie@pvko.nl

Voor onderstaande boeken zoeken we nog recensenten:

databedreven.webpDatabedreven Marketing
Danny Oosterveer

Online staan onze voetafdrukken overal. Bij alles wat we online doen, laten we sporen achter. Sterker nog, ook wat we offline doen wordt vaak digitaal vastgelegd. De hoeveelheid data waarover organisaties kunnen beschikken is dan ook gigantisch. Toch doen organisaties weinig met die schat informatie. Terwijl je al met een klein beetje verstand van data veel betere beslissingen kunt nemen voor je marketing en communicatie. Data-bedreven marketing reikt professionals de kennis en vaardigheden aan om deze waardevolle data naar zinvolle inzichten te vertalen en daarmee hun marketinginspanningen te verbeteren. Alle facetten van analytics komen aan bod: van de ‘why’ van data tot big data en van het opstellen van metrics tot optimalisatie. Deze uitgave sluit aan bij de actuele ontwikkelingen in het onlinemarketingvakgebied en bevat veel wetenschappelijke inzichten. Tegelijk biedt het praktische handvatten, bijvoorbeeld over de omgang met privacy. Na het lezen van dit boek heb je kennisgemaakt met de wereld van digital analytics en kun je data verantwoord inzetten om zo je business te optimaliseren. Laat je niet langer leiden door data, maar word data-bedreven!

9789089655417-groot.jpg

Wacht niet op de wind, ga roeien! De klant als reddingsboei
Jos Burgers

Iedereen die wel eens gezeild heeft, weet het: de windrichting kun je niet veranderen, dus als je vooruit wilt komen moet je de stand van je zeilen aanpassen. Maar wat als de wind is gaan liggen? Als de vraag naar jouw producten of diensten afneemt als gevolg van een recessie, een economische crisis of een andere ramp? Dan kun je als bedrijf maar beter roeien met de riemen die je hebt: je klanten. Zij zijn de enigen die zorgen voor inkomsten. Zij betalen je salaris, je vakantie en je hypotheek. Zij zijn je reddingsboei als je zakelijk kopje onder dreigt te gaan. In zijn nieuwste boek Wacht niet op de wind, ga roeien! geeft bestsellerauteur en veelgevraagd spreker Jos Burgers praktische adviezen om in uitdagende tijden bestaande klanten aan je te binden en nieuwe klanten te werven. Zonder daarbij meteen naar het prijswapen te grijpen waardoor de ellende alleen maar groter wordt. Hij laat je, mede aan de hand van aansprekende praktijkvoorbeelden, zien hoe je ervoor zorgt dat je op termijn de wind weer mee krijgt en er sterker uitkomt.