Draag bij aan een klantgericht Nederland

Sitemap

Recenseren Managementboeken

PvKO heeft een samenwerking met Managementboek.nl om actuele boeken, passend binnen het thema klantgericht ondernemen, te recenseren. Door leden, voor leden en Managementboek.nl.

Ben je lid van PvKO en wil je kosteloos een boek ontvangen en een recensie schrijven? Stuur dan een mail naar communicatie@pvko.nl

Voor onderstaande boeken zoeken we nog recensenten:

wij robots

Wij, robots

Een filosofische blik op technologie en artificiële intelligentie

- LEIDEN SOCIALE MEDIA TOT POLARISERING?
- DISCRIMINEREN ALGORITMEN?
- CREËERT AI KLIMAATPROBLEMEN?

Als het over technologie en AI gaat, doemt vaak het beeld op van een toekomst met kwaadaardige, hyperintelligente systemen die de mens overheersen. Wij, robots daarentegen focust op wat zich voor onze ogen afspeelt: (zelfrijdende) wagens, smartphones, apps, stoommachines, kerncentrales, computers en alle andere machines waardoor we ons laten omringen.

Dit boek stelt fundamentele vragen over de impact van nieuwe en oude technologie. Is technologie neutraal? Beseffen we voldoende dat Big Tech weet wat onze seksuele oriëntatie, levensbeschouwelijke voorkeur en emoties zijn? En wordt de wereld sinds de digitale revolutie bestuurd door ingenieurs, of zijn hun uitvindingen slechts een product van de samenleving?

In een glasheldere stijl werpt Lode Lauwaert een filosofische en eigenzinnige blik op technologie en AI. Het resultaat is een frisse en kritische blik op dé thema’s van deze tijd.

klant enthousiasme

Klanthousiasme komt van binnen! Verleuken als basis voor enthousiaste collega's

'In geld zou ik het niet kunnen zeggen wat Verleuken opbrengt. Het levert zoveel op. Denk aan werkplezier, denk aan ziekteverzuim (bij ons slechts 1.0%). Het gaat vooral om het geloof dat je erin hebt. Dan twijfel je niet eens of en wat het oplevert. Daar heb ik geen spreadsheet voor nodig. Ik word na vaak gevraagd of ik een ROI-berekening heb voor onze liefdesformule. Als je zo denkt dan moet je er eigenlijk niet aan beginnen. Het komt uit je hart en niet uit je hoofd. Je doet het omdat je het gaaf vindt om te doen. Dat de opbrengsten fors zijn, weet ik zeker, maar daar heb ik geen cijfers voor nodig.' - Bas van der Veldt, CEO AFAS Software

'Als je er in gelooft en je wilt ervoor gaan dan is Verleuken een perfect hulpmiddel voor enthousiasme.' - Michel Carree, algemeen directeur bij Twigt

'Ik moet eerlijk bekennen dat ik Verleuken pas ken sinds ik vorig jaar met jou in contact kwam. In eerste instantie dacht ik vooral aan lol maken, maar toen ik je boek “Verleuken kan iedereen” las, werd me snel duidelijk dat jij daar veel meer onder verstaat. Wat dat betreft zitten we echt op één lijn. Verleuken is inderdaad veel meer dan alleen maar plezier hebben. Empathie, liefde en respect vallen daar ook onder. Zaken die zowel binnen als buiten je organisatie zo waardevol zijn en kunnen helpen om het collega’s en Klanten naar hun zin te maken. Of, om in jouw woorden te blijven, Klanthousiast te maken.' - Coen Bertens, voormalig directeur Efteling, directeur Coen Bertens Consultancy

'Verleuken maakt niet alleen mijn eigen dag leuker, maar ook die van collega’s en klanten. Binnen Integron hebben we de misschien wat idealistische en zweverige uitspraak dat we willen dat alle mensen gelukkig zijn. Daar sluit Verleuken perfect op aan. Natuurlijk vinden we het fijn als we onder de streep een mooi resultaat boeken, maar niet ten koste van alles. We besteden veel tijd aan werk en dan is het wat ons betreft logisch dat we het met elkaar zo leuk mogelijk hebben. Ik snap dat vrijwel iedere leidinggevende dat zegt, maar ik zie dit als een heel belangrijke taak van mijn werk.' - Arjen Maliepaard, Managing Director Integron

handboek

Handboek Marketing 4.0 - Digital, data-driven, direct

'Handboek Marketing 4.0' is de geheel vernieuwde versie van het standaardwerk 'Handboek Direct Marketing 3.0'. Het marketingvakgebied heeft zich met big data en social media razendsnel ontwikkeld naar digitaal en datagestuurd, met direct als de leidende vorm.

'Handboek Marketing 4.0' beschrijft deze ontwikkeling, en laat de betekenis zien van marketing intelligence, analysetools, web first, social media en neuromarketing. Het boek bevat een praktisch stappenplan met herkenbare voorbeelden. Het is verrijkt met korte cases en sluit af met negen praktijkcases die inzicht geven in de praktijk van Marketing 4.0.

'Handboek Marketing 4.'0 is geschreven voor professionals en voor hbo-studenten marketing en communicatie.

dit is kunstDit is kunstmatige intelligentie - Een introductie in de technologie die ons leven steeds meer bepaalt
 e.a.

Hoe werken zelfrijdende auto’s? Kunnen robots een bedreiging vormen voor de mensheid? Wat is de rol van de Cloud? En – om mee te beginnen – wat bedoelen we als we het hebben over 'kunstmatige' intelligentie? Op deze en meer vragen vind je het antwoord in Dit is Kunstmatige Intelligentie.

In behapbare hoofdstukken en casussen wordt duidelijk op welke manier kunstmatige intelligentie een steeds belangrijkere rol in de maatschappij inneemt. We onderzoeken hoe een computer leert schilderen als Van Gogh, hoe ‘deepfakes’ gemaakt worden, en waarom het proces voor de prijsstelling van vliegtuigtickets danig in de war werd geschopt door de wereldwijde Covid-19-pandemie. Heineken doet een boekje open over hoe ze kunstmatige intelligentie gebruiken om hun bierbrouwproces te optimaliseren en van het Universitair Medisch Centrum Groningen leren we hoe kunstmatige intelligentie wordt ingezet in de strijd tegen astma. Van de theoretische en technologische concepten die aan de basis liggen van moderne toepassingen van kunstmatige intelligentie, stomen we door naar de onmiskenbare impact die kunstmatige intelligentie maakt in onze maatschappij. Hoe houden we machinale beslissingen eerlijk? En wat moet jij doen om mee te komen in deze snel veranderende wereld?

We ervaren, zien, en voelen kunstmatige intelligentie om ons heen, zonder dat we ons dat altijd beseffen. Met dit boek verwelkomen we je in de wereld van kunstmatige intelligentie.

Dit boek geldt als aanbevolen literatuur voor het ‘NL AIC AI for Business’-certificaat.