Draag bij aan een klantgericht Nederland

Sitemap

Recenseren Managementboeken


PvKO heeft een samenwerking met Managementboek.nl om actuele boeken, passend binnen het thema klantgericht ondernemen, te recenseren. Door leden, voor leden en Managementboek.nl.

Ben je lid van PvKO en wil je kosteloos een boek ontvangen en een recensie schrijven? Stuur dan een mail naar communicatie@pvko.nl

Voor onderstaande boeken zoeken we nog recensenten:

make dust.jpg

Make Dust or Eat Dust 2.0 - Marktleiderschap in een tijdperk van extreme verandering
Roland van Kralingen

In 'Make Dust or Eat Dust 2.0' laat Roland van Kralingen zien dat het om niet-aflatende inspiratie, creativiteit en doorzettingsvermogen vraagt om als bedrijf je merk goed in de markt te zetten en om relevante en duurzame meerwaarde te blijven creëren. Dit boekje is voor grote en kleine ondernemers, managers, ontwerpers, marketingnerds, reclamemakers, CEO’s, CFO’s, COO’s, onderzoekers, merkgoeroes en alle andere beroepen die zich bezighouden met de creatie en innovatie van succesvolle merken en bedrijven. Kortom: 'Make Dust or Eat Dust 2.0' is er voor allen die connected moeten zijn met de tijdgeest. Twee uurtjes lezen en dan heb je de tijdsgeest weer te pakken. Gegarandeerd!


Why winners 550x758.jpg

Why winners give it all - Waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt
Ed Stibbe

Uitdagende marktomstandigheden, keiharde concurrentie van alle kanten en eindeloos veel variabelen om op te sturen maken het steeds complexer om een succesvolle groeistrategie te ontwikkelen. De oplossing? Sturen op merkvoorkeur. Bedrijven die uitblinken in sturen op merkvoorkeur, zoals CoolBlue, Nike en IKEA, ontwikkelen specifieke proposities, geïnspireerd op de voorkeuren van verschillende typen klanten. Doordat deze merken alles in het werk stellen om mensen te geven waar zij om vragen zijn ze in staat de voorkeur van diverse groepen klanten te winnen. Daarom bouwt IKEA bijvoorbeeld city-stores voor millennials zonder auto en heeft Nike, speciaal voor de budget georiënteerde NIKE-fan, grote winkels op de bekende outletcenters. Ed Stibbe leert je hoe de bijzondere relatie tussen merkvoorkeur en marktaandeel precies in elkaar zit, waarom en hoe steeds meer bedrijven sturen op merkvoorkeur, en hoe je deze principes op je eigen merk kunt toepassen. Zodat ook jij je klanten kunt geven wat zij willen en zo je marktaandeel kunt vergroten.