
Inspiratiesessie Succesvol Innoveren
De houdbaarheid van bestaande business modellen lijkt steeds korter te worden. Continu inspelen op en aanpassen aan markt en klant is het credo. Agile, wendbaar, snel, start-up, scale-up, design thinking en innovatie zijn de buzz woorden van nu. Mooie termen. Maar makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe innoveer je eigenlijk succesvol?
De avond wordt geopend met een stevige basis door Dr. Wietze van der Aa (UvA, Amsterdam Center for Service Innovation) en Dr. Geke van Dijk (STBY Londen en Amsterdam). Op een interactieve wijze presenteren zij het door hen ontwikkelde Framework voor Design Driven Business Innovation. Hierbij switchen ze constant tussen wetenschap en praktische toepassing hiervan en dagen je uit de verbinding te leggen met jouw innovatie-ervaringen en uitdagingen. Of zoals ze zelf zeggen:
"Design Driven Business Innovation zet de klantbeleving centraal in het innovatieproces. Op basis van Deep Customer Insights worden op een iteratieve en co-creatieve manier nieuwe dienstverleningsconcepten ontwikkeld die toegevoegde waarde opleveren voor de doelgroep èn de organisatie."
Vervolgens krijgen we een inkijk in de innovatie-keuken van VIVAT, een van de grootste Nederlandse verzekeraars. Robert Witteveen laat samen met Tony van der Zanden van Creative Dock enkele succesvolle start-ups en scale-ups zien.
We sluiten af met een reflectie onder leiding van de avondvoorzitter Maarten Burgering. Hij maakt de verbinding met de praktijk van klantgericht ondernemen. Waar liggen de learnings, tips en ideeën voor succesvol innoveren binnen klantgerichte organisaties.
Wietze van der Aa | Directeur Amsterdam Centre for Service Innovation | Amsterdam Business School | University of Amsterdam
Wietze van der Aa en Geke van Dijk reiken een model aan wat je stapsgewijs meeneemt van idee (of juist géén idee) tot realisatie en lancering.
Geke van Dijk | Co-founder & Director | STBY
Dr. Geke van Dijk is mede-oprichter van STBY, Design Research for Service Innovation. Als expert op het gebied van Consumer Behavior Research en Human-Computer Interaction, is Geke ook gespecialiseerd in meer algemene marketingvraagstukken en bedrijfsstrategie.
Robert Witteveen | Strategy & Innovation | VIVAT
VIVAT, een van de grootste Nederlandse verzekeringsmaatschappijen, probeert de samenwerking tussen start-ups en grote organisaties te bevorderen met Corporate Ventures en pilots. Innoveren is de sleutel tot succes, zegt men bij VIVAT. Robert Witteveen neemt ons mee in de manier van innoveren bij VIVAT en vertelt over enkele recente, succesvolle innovaties.
Tony van der Zanden | Operations Manager | Creative Dock
Tony van der Zanden is altijd een start-up liefhebber geweest. Deel uitmaken van een bedrijf waar inzichten worden omgezet in innovatieve ideeën die vervolgens op de markt worden gebracht, was voor hem een logische keuze.
Maarten Burgering | Consultant Speech Analytics | Verint
De avond staat onder kundige leiding van Maarten Burgering, klantenman en voorvechter van innovatie pur sang.
Deze Inspiratiesessie wordt mede mogelijk gemaakt door VIVAT
Aan deze Inspiratiesessie zijn drie PE-punten toegekend! Dit event voldoet aan de gestelde voorwaarden voor PE accreditatie door NIMA