Logo

Over Inspiratiesessie Gamification: Het is maar een spelletje??... Serieus?

Inspiratiesessie Gamification: Het is maar een spelletje??... Serieus?

Aan deze Inspiratiesessie zijn drie PE-punten toegekend!  Dit event voldoet aan de gestelde voorwaarden voor PE accreditatie door NIMA.


Wat kunnen organisaties leren van succesvolle games? Waarom zijn deze zo goed in het binden en boeien van spelers. Hoe kan jij gaming toepassen in werving en selectie, opleidingen, klantcontacten, klantenbinding en gedragsverandering. Kortom hoe kan gaming je klantgerichte business ondersteunen?

Op dinsdag 10 oktober dompelen we je onder in de wereld van gamification. Uiteraard op een speelse manier! Je gaat naar huis met inspiratie en ideeën die je zelf kan gaan toepassen. Ervaar hoe gamification je helpt je klantgerichtheidsdoelen beter te bereiken.

WE STARTEN PLENAIR

De opening van de avond zal gedaan worden door Tim Murck, Chief Product Officer bij Flavour en bekend als acteur in o.a. de serie Feuten. Daarnaast presenteert hij deze avond een aantal cases en toepassingen over gamification die o.a. betrekking hebben op het opleiden van medewerkers, recruitment en branding.

Jaïn van Nigtevegt, Creatieve Director bij Flavour is een van de leidende game designers van Nederland: “Gaming is één van de krachtigste middelen om mensen te bewegen. Of het nu gaat om leren rekenen, stoppen met roken, de klant elke dag weer verrassen. "Een goed ontwikkelde game zorgt ervoor dat mensen er uit eigen motivatie mee aan de slag gaan”. Onderzoek toont aan dat mensen beter hun best doen, sneller leren, meer onthouden, hoger scoren, enthousiaster samenwerken en positiever gedrag vertonen als ze iets op een spelende manier doen. Het voorbeeld van Warchild laat je dit zien. 

Bouke van der WeideManaging Consultant bij Greenberg Nielsen, specialist in het bemiddelen van financiële professionals presenteert hoe zij een adventure game inzetten om een profiel op te bouwen van kandidaten.

EN DAN ZELF SPELEN!

Praten over gamification is leuk. Maar zelf spelen is natuurlijk veel leuker. Daarom organiseren we in twee rondes 4 play-out sessies. Je kan dus aan twee sessies deelnemen, je keuze maak je bij binnenkomst.

Hieronder een kort overzicht van de 4 sessies:

  • Sessie 1: Customer Drive. Maak kennis met deze game waarmee je medewerkers in de huid van de klant kunnen kruipen. Door Hans Vegter van Customer Games en Ron Gubbels van Quality Support.

  • Sessie 2: The recruitment adventure. Maak kennis met deze adventure die Flavour bouwde voor Greenberg Nielsen. Hiermee krijg je in 20 minuten tijd een psychologisch profiel van een kandidaat. Durf je het zelf te spelen? Door Bouke van der Weide van Greenberg Nielsen en Daphne Fontijn van Flavour.

  • Sessie 3: Ervaar hoe de Gemeente Amsterdam alle baliemedewerkers traint om de juiste gesprekskeuzes te maken. En speel het zelf natuurlijk! Door Lex van den Berg en Edo van der Zouwen van Flavour.

  • Sessie 4: In deze playshop creëer je in groepjes spelenderwijs je eigen game-ideeën voor de drie thema’s van klantgerichtheid (juiste mensen recruiteren, neuzen dezelfde kant uit, verbinden met je klant). Jaïn van Nigtevegt en Tim Murck begeleiden je inhoudelijk.

SPEEL DOOR TIJDENS DE BORREL! 
Tijdens de borrel na afloop is er een demonstratie van Warchild en kan je een aantal games ook nog spelen. 

  • Dispatch (ook bekend als Meldkamer): hoe het gamificeren van het opleidingstraject van de meldkamer 112 regio Gelderland leidde tot het meer dan halveren van de opleidingsduur en het uitfilteren van de juiste kandidaten
  • Gemeente Amsterdam: ervaar hoe simpel het kan zijn om medewerkers te trainen in servicegerichtheid
  • Recruitment: hoe je door middel van een spel een zeer gedetailleerd (en ongekleurd) profiel opbouwt van kandidaten

WAAR?

B-Building ademt de juiste atmosfeer… Laat je niet afschrikken van de locatie Amsterdam .. dit bijzondere gebouw met zijn eigen verhaal is op steenworpafstand van de A10 gelegen.

MET DANK AAN

De gastheer van de avond is Flavour, expert op het gebied van Gamification: serious games met impact.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding gaat u ermee akkoord dat u tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht u binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kunt u een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft uw bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is uw eerste bezoek aan een event kosteloos. 
Het kosteloos kennismaken geldt niet voor bedrijven die technische oplossingen of dienstverlening rondom CRM en Klantgericht Ondernemen aanbieden.