Draag bij aan een klantgerichter Nederland

Sitemap

Inspiratiesessie Gamification: Het is maar een spelletje??... Serieus?

Wat kunnen organisaties leren van succesvolle games? Waarom zijn deze zo goed in het binden en boeien van spelers. Hoe kan jij gaming toepassen in werving en selectie, opleidingen, klantcontacten, klantenbinding en gedragsverandering. Kortom hoe kan gaming je klantgerichte business ondersteunen?

Op dinsdag 10 oktober dompelen we je onder in de wereld van gamification. Uiteraard op een speelse manier! Je gaat naar huis met inspiratie en ideeën die je zelf kan gaan toepassen. Ervaar hoe gamification je helpt je klantgerichtheidsdoelen beter te bereiken.

WE STARTEN PLENAIR

Waarom kunnen we moeiteloos en met volle concentratie urenlang een spel spelen, maar kunnen we niet langer dan acht minuten geconcentreerd naar een interessant verhaal luisteren?

Jaïn van Nigtevegt, creatieve game designer Flavour: “Gaming is één van de krachtigste middelen om mensen te bewegen. Of het nu gaat om leren rekenen, stoppen met roken, de klant elke dag weer verrassen. "Een goed ontwikkelde game zorgt ervoor dat mensen er uit eigen motivatie mee aan de slag gaan”. Onderzoek toont aan dat mensen beter hun best doen, sneller leren, meer onthouden, hoger scoren, enthousiaster samenwerken en positiever gedrag vertonen als ze iets op een spelende manier doen. Het voorbeeld van Warchild laat je dit zien. 

EN DAN DE PRAKTIJK

Een voorlopige line up van organisaties die gaming met succes hebben toegepast. Ze vertellen het je in een korte pitch:

Greenberg Nielsen 
Bouke van der Weide | Managing Consultant at Greenberg Nielsen
"Zo selecteren we de juiste mensen"


Gemeente Amsterdam
" Zo laten we onze mensen servicegerichter werken" 

MAAR DAN GENOEG GELUISTERD …

Ga zelf aan de slag met gamification! 
Maak je eigen eerste gamification oplossing. We begeleiden je stap voor stap om te komen van vraag tot game. Je kan hierbij kiezen voor verschillende thema’s van klantgerichtheid:

Ga naar de speelhoeken!
De dag eindigt met het spelen in verschillende speelhoeken van de ruimte. Er is tijd en ruimte voor meerdere spelrondes:

  • Volkswagen: hoe een game leidde tot het speels verspreiden van de kernboodschap van de nieuwe Volkswagen Polo Bluemotion en het vergroten van de aankoopbereidheid met 70% bij de doelgroep
  • Meldkamer: hoe het gamificeren van het opleidingstraject van de meldkamer 112 regio Gelderland leidde tot het meer dan halveren van de opleidingsduur en het uitfilteren van de juiste kandidaten
  • Gemeente Amsterdam: ervaar hoe simpel het kan zijn om medewerkers te trainen in servicegerichtheid
  • Recruitment: hoe je door middel van een spel een zeer gedetailleerd (en ongekleurd) profiel opbouwt van kandidaten
  • Training klantcontact: Hoe je op een speelse manier medewerkers bewust maakt van wat klanten echt belangrijk vinden in klantcontact. Om vervolgens met veel plezier te oefenen of je dit ook kan waarmaken. Deze game (Customer Drive) wordt verzorgd door Customer Games

WAAR?

B-Building ademt de juiste atmosfeer… Laat je niet afschrikken van de locatie Amsterdam .. dit bijzondere gebouw met zijn eigen verhaal is op steenworpafstand van de A10 gelegen.

MET DANK AAN

De gastheer van de avond is Flavour, expert op het gebied van Gamification: serious games met impact.

Aanmelden

U kunt zich nog aanmelden. Komt u ook?

Ja, ik wil mezelf aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding gaat u ermee akkoord dat u tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht u binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kunt u een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft uw bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is uw eerste bezoek aan een event kosteloos. 
Het kosteloos kennismaken geldt niet voor bedrijven die technische oplossingen of dienstverlening rondom CRM en Klantgericht Ondernemen aanbieden.

Deel met anderen