
Ronde Tafel Online: De B2B CX Business Case van Kramp
Hoe bouw je een succesvolle CX Business Case in een zakelijke en internationale online omgeving?
Friederike Niehoff, Customer Experience Manager van Kramp Groep, in de agrarische sector bekend als internationale groothandel, laat zien hoe zij dit heeft aangepakt. Het centraal stellen van klantbeleving en het aantonen van de waarde daarvan is voor veel B2B-marketeers een droom-case! Maar komen dromen altijd uit?
Friederike laat zien hoe zij en haar collega’s op basis van theoretische modellen de relaties tussen waardedrijvers en KPI’s zichtbaar en tastbaar hebben gemaakt. So far so good. Ze deelt haar successen en laat tegelijkertijd zien hoeveel uitdagingen overwonnen moeten worden om het waardemodel van papier naar de praktijk te brengen.
Wat is daarvoor nodig? Een innovatieve en flexibele mindset en een mensgericht attitude; en technologie als belangrijkste enabler. Maar vooral ook doorzettingsvermogen en je kwetsbaar durven opstellen als blijkt dat de business case toch nog voor verbetering vatbaar is. Luister naar het verhaal van Kramp en Friederike, ga met haar in discussie en/of breng jouw B2B CX uitdaging mee.
Schrijf je snel in voor deze online Ronde Tafel! Een bijzonder verhaal dat bewijst dat CX ook in de B2B omgeving de meerwaarde zichtbaar kan maken.
SprekerFriederike Niehoff, Customer Experience Manager van Kramp Groep
Friederike is gepassioneerd door het begrijpen van wat menselijke beslissingen en gedrag werkelijk drijft. Na het behalen van een MSc in Economische & Consumenten Psychologie heeft ze werkervaring opgedaan in Duitsland en in de Verenigde Staten. Als CCXP en getrainde Greenbelt zet ze haar expertise op het gebied van psychologie, economie en leiderschap nu als CX Manager bij Kramp in om samen met haar team de klantbeleving bij Europa’s grootste specialist in onderdelen voor de agrarische industrie te verbeteren.