Logo

Over Inspiratiesessie Marketing Automation: met kleine stappen kun je ver komen + ALV

Inspiratiesessie Marketing Automation: met kleine stappen kun je ver komen + ALV

In welke fase van Marketing Automation zit jouw organisatie?

Marketing Automation gaat niet over technologie, maar over de relatie met mensen. De slager om de hoek kan de paar honderd klanten die wekelijks bij hem over de winkelvloer komen prima een persoonlijke benadering bieden. Echter, hoe doe je dat als groter bedrijf met duizenden (online) klanten?

Door de marketingprocessen te digitaliseren kun je klanten een betere ervaring geven met op maat gemaakte persoonlijke en relevante content op het juiste moment en de juiste touchpoint in de klantreis. Marketing Automation is een onvermijdelijke ontwikkeling voor personalisatie in de communicatie, die leidt tot hogere omzet, betere klantretentie en/of -loyaliteit.

Hoe pak je dit succesvol aan? Met continue monitoring van de behoefte van de (potentiële) klant en de wijzigingen hierin als fundament. Met de inzet van allerlei apps, tools en systemen (ook wel de ‘Marketing Stack’ genoemd) die op basis van deze inzichten real-time interacties uitvoeren met jouw (potentiële) klanten.

Dit is een proces waarin je als organisatie een bepaalde Marketing Automation ‘maturity’ kunt bereiken. In welke ontwikkelingsfase staat jouw klantgerichte organisatie? Is er een goede fit met jouw ‘Marketing Stack’? Wat levert het op? Daar gaat deze Inspiratiesessie over.

Krijg van Oracle een overzicht van zaken die Marketing Automation (on)succesvol maken. Succes of falen heeft vaak slechts gedeeltelijk met tooling te maken, maar juist met zaken als afstemming tussen marketing en sales, integratie met overige applicaties, datahuishouding.  Maak kennis met de volwassenheidsfasen.

Rabobank geeft een kijkje in de keuken hoe zij focussen op de klantreis van uiteenlopende doelgroepen… en specifieke content per touchpoint op het juiste moment op een geïntegreerde manier leveren. 

Brocacef, of meer specifiek BENU Apotheken, zit in de beginfase van Marketing Automation. De 5 cruciale deelgebieden die zij nu inrichten en wat ze daarin tegenkomen, zullen tegen het licht gehouden worden. Ongeacht welke volwassenheid de (marketing) organisatie heeft, blijven deze deelgebieden meegroeien met je marketing automation strategie.

Onder leiding van de middagvoorzitter word je meegenomen in de wereld van Marketing Automation. Hoe kom  je tot gedegen keuzes  voor een succesvolle toepassing, naar voorbeeld van de voorlopers uit de praktijk. In het programma ruimen we veel tijd in voor vragen en discussie!

We zijn te gast bij Oracle in Utrecht.

SPREKERS + DAGVOORZITTER

Alex Ballering | Marketing Intelligence en CRM Manager | Brocacef
Qua Marketing Automation kun je het zo gek maken als je wil, maar start klein en stel duidelijke kaders vast! Dat is gelijk de belangrijkste learning die Alex je mee zal geven. Alex is een energieke spreker met een passie voor Customer Engagement. Hij deelt graag zijn ervaringen met het opbouwen van een omnichannel platform van BENU Apotheken.

Coen Wiers | Marketing Automation en Relevance manager | Rabobank
Coen geeft ons een kijkje in de Marketing Automation keuken van Rabobank. Hij is ‘change leader’ in het transformatieproces van Rabobank’s marketingteams naar 100 % customer centric afdelingen. One-to-one and data-driven marketing .. daar ligt de strategische  focus op. Dit gaat niet zonder cultuurverandering en een sterke ‘Marketing Stack’.

Bob Siebeling | Marketing Cloud Applications | Oracle
Bob noemt zichzelf een ‘Modern Marketing Enthusiast’, gedreven door marketing-technologie en data, gepassioneerd door het online gedrag van mensen. Hoe met technologie en data het verschil maken in klant-engagement, dat is wat hij met ons gaat delen. Maar ook zal hij de faalfactoren benoemen. Verheug je op Bob’s visie op het Marketing Automation landschap en de vele voorbeelden die hij zal delen.

Ruud De Bruijn | Managing Partner | K2 Marketing
Ruud helpt organisaties met het succesvol toepassen van Marketing Intelligence. Als middagvoorzitter helpt hij de deelnemers van de Inspiratiesessie waardevolle inzichten, leermomenten en tips uit de bijdragen van de sprekers te destilleren. We nemen hier aan het einde van de sessie ruim de tijd voor.

DEZE INSPIRATIESESSIE WORDT MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR ORACLE

Opkomende technologieën doorbreken oude paradigma's en bieden nieuwe kansen. Bij Oracle hebben we innovatieve technologieën ingebouwd in elk aspect van onze cloud, waardoor bedrijven hun activiteiten, processen en ervaringen nieuw leven kunnen inblazen.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

400 x 212.jpg

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is je eerste bezoek aan een event kosteloos.