Draag bij aan een klantgerichter Nederland

Sitemap

Inspiratiesessie Marketing automation: met kleine stappen kun je ver komen + ALV

Marketing automation gaat niet over technologie, maar over de relatie tussen mensen. De slager op de hoek kan de paar honderd klanten die wekelijks bij hem over de winkelvloer komen prima een persoonlijke ervaring bieden. Echter hoe doe je dat als groter bedrijf met duizenden (online) klanten? Door de marketingprocessen te digitaliseren. Marketing automation is een onvermijdelijke ontwikkeling. De helft van alle bedrijven heeft een vorm van marketingautomatisering omarmd. Een paar cijfers:

  • 43% haalt dankzij data nieuwe klanten binnen
  • 42% weet de marketing ROI te verbeteren door slim gebruik van data
  • 56% stelt dat het mogelijk moet zijn om het klantgedrag over verschillende apparaten en kanalen te kunnen volgen
  • 53% vindt personalisatie en targeting noodzakelijk
  • 49% stelt dat het identificeren van waardevolle klantsegmenten van belang is
  • 44% wil de algehele klantbeleving kunnen evalueren
  • 43% wil patronen van content interactie en campagnereacties kunnen identificeren

Bron: https://www.onlinesucces.nl/blog/data-driven-marketing-succesvol-inzetten/

De (potentiële) klant verwacht een persoonlijke dialoog te kunnen voeren met een bedrijf of merk. Die verwachting kun je waarmaken door gebruik te maken van marketing automation met als doel conversieoptimalisatie. Dat kan meer omzet zijn, maar ook klantretentie of loyaliteit. Door de marketingprocessen te digitaliseren kun je de klant een betere ervaring geven, door middel van persoonlijke en relevante content op basis van de customer journey, voorkeuren en gedrag. Jij als organisatie wil tenslotte altijd de juiste boodschap naar de juiste persoon op het juiste moment sturen. Niet meedoen is simpelweg geen optie, omdat de concurrent je dan voorbij rent. Het is dan ook handig om te weten hoever je bent met marketing automation vergeleken met andere bedrijven en hoe dit bijdraagt aan klantgericht ondernemen.

Wat jouw reden ook is, marketing automation is bij uitstek de tool om je doelen te bereiken. Op een manier die je in staat stelt om je marketing snel op te schalen als je bedrijf doorgroeit. Tijdens deze Inspiratiesessie op 25 juni gaan we dieper in op het totale landschap van marketing automation. 

Aanmelden

U kunt zich nog aanmelden. Komt u ook?

Ja, ik wil mezelf aanmelden

400 x 212.jpg

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is je eerste bezoek aan een event kosteloos. 

Deel met anderen