Inspiratiesessie: Een ecosysteem ontwerpen dat samen de klant ECHT op één zet?
Hoe zorgen we voor een consistente beleving door alle touchpoints heen als de klantbeleving afhankelijk is van vele aanbieders? Hoe verhogen we hierbij de waarde voor de klant maximaal? Hoe kunnen we journeys inrichten over verschillende bedrijven heen? Hoe zorgen platforms / ecosystemen die de klant op één zetten ervoor dat behalve klanten ook de aanbieders / dienstverleners professioneel ondersteund worden en een goede journey ervaren?
Tijdens deze sessie staan twee praktijkcases centraal.
Bol, het schoolvoorbeeld van een organisatie in een multi-player wereld, laat zien hoe zij streven naar een seamless journey voor de klant. Samen met al hun platformpartners doen ze hun best om de klant een totale beleving te bieden.
Rotterdam The Hague Airport, die samen met de ketenpartners een naadloze en prettige passagiersreis wil bewerkstellingen, neemt ons mee in hun CX en partnerprogramma’s onder de noemer ‘My Certified Smile’.
Bol en RTHA delen hun visie en successen, maar ook obstakels en remmende factoren.We zijn te gast bij Essense waar Noor Schopman ons ook inhoudelijk door dit spannende onderwerp leidt.
Verheug je op een avond boordevol inspiratie en een hands- on benadering met service design methoden.
Ga zelf aan de slag met stakeholder mapping rond uitdagingen van ecosystemen die de klant echt op één zetten.