Een impressie van de Ronde Tafel Artificial Intelligence bij KPN
Een donderdagmiddag in oktober. 14 klantgerichtheidsprofessionals rond een tafel bij KPN in Amsterdam voor een gedachtewisseling over hoe robotisering de wijze waarop klantcontacten worden ingevuld ingrijpend gaat veranderen.
Visie en cases van KPN vormen de basis. De collega professionals stellen vragen, reflecteren op de presentaties en vullen hun ervaringen aan.
Wat waren de learnings?
- Het communicatiegedrag door consumenten verandert in een rap tempo, 24-7 mobiel, met hoge verwachtingen om gehoord en gezien te worden door de dienstverlener
- Robotisering verandert de interactie tussen bedrijven en consumenten ingrijpend..
- Chatbots ontwikkelen zich van beslisboom-gestuurde Q&A uitvoerder tot intelligente ‘conversational assistants’. Kleine stappen worden gezet in de richting van emotionele intelligentie van bots, die in staat zijn consumenten te engageren. Dat is het hogere doel!
- De stip aan de horizon is het creëren van een ‘happy flow’ voor de consument; die zelf bepaalt wanneer, hoe en via welk kanaal hij of zij verbonden wil zijn.
Waar ging de discussie over?
- Make or buy beslissingen
- Keuzecriteria aanbieders
- Privacy-issues
- Het ontwikkelpad in de richting van conversational assistants – hoe doen we dat ?
- En hoe machine learning bij service incidents
- De patroon herkenning mogelijk maakt
- De first time fix verhoogt
- Op afstand monitort en diagnoses stelt
- Best practices automatiseert
De deelnemers aan de Ronde Tafel waren onverdeeld positief. Het ronde tafel concept heeft zich bewezen. De kracht zat hem vooral in de interactie tussen de klantgerichtheidsprofessionals de verschillende invalshoeken inbrengen. Waardevol voor de gastheer / case-inbrenger die feedback ontvangt en voor de deelnemers die een brug slaan naar hun eigen bedrijf.
PS: De Ronde Tafels zijn een terugkomende kleinschalige ontmoeting tussen klantgerichtheidsprofessionals rond actuele onderwerpen. Artificial Intelligence is een van de ‘verhaallijnen’. Dit thema wordt vervolg in het voorjaar. Dan zijn we te gast bij ABN AMRO.
Archief > 2017 > november
- 30-11-2017 30-11-2017 13:25 - Doe mee met het onderzoek "Meten van klantbeleving"
- 28-11-2017 28-11-2017 11:14 - Terugblik Inspiratiesessie België: De Human to Human factor maakt het verschil
- 23-11-2017 23-11-2017 13:02 - Uitkomsten onderzoek Artificial Intelligence
- 15-11-2017 15-11-2017 16:52 - Terugblik Inspiratiesessie Artificial Intelligence voor Customer Experience
- 10-11-2017 10-11-2017 15:16 - Een impressie van de Ronde Tafel Artificial Intelligence bij KPN
- 06-11-2017 06-11-2017 09:30 - Speciaal voor PvKO-leden beschikbaar: CRM casus op het gebied van klantgericht ondernemen en update lesmateriaal
- 01-11-2017 01-11-2017 11:30 - Flavour: "Bedankt deelnemers voor succesvolle Inspiratiesessie Gamification"