Logo

Inspiration Nieuwe businessmodellen op 6 november - kom ook en discussieer alvast mee

Zaal met mensen CRM Innovation Event 2011 IIdonderdag 31 oktober 2013 13:33

Wat doe je als jouw belangrijkste product of dienst binnen 5 jaar of eerder.. geen waarde meer toevoegt? Hoe gaan bedrijven om met veranderingen in de markt en in consumentenwensen?

Op 6 november zijn wij te gast bij SAP Nederland in 's-Hertogenbosch. Tijdens deze Inspiration neemt Patrick Ruijs van VODW ons mee op een boeiende ontdekkingsreis door het evolutieproces bij bedrijven en instellingen. Welke rol speelt de klant en klantgericht ondernemen in het op tijd aanpassen aan klantbehoeftes? Deel twee van de sessie geeft ons een kijkje in de keuken van marktleider in folderverspreiding Netwerk VSP (onderdeel van PostNL) en hoe zij in een neergaande markt hun klanten innovatieve oplossingen bieden zoals Spotta en Scoupy. Yme Pasma neemt ons mee langs de achtergrond, het hoe en de geleerde lessen. Ook bieden we de mogelijkheid om een korte Inspiration Tour bij te wonen vanuit SAP rond diverse actuele thema's.

Ben je er ook bij? Wij willen de discussie alvast online opstarten met onze stelling: 

De klant bepaalt of/hoe een organisatie het business model moet kantelen

Geef hier alvast jouw mening en bezoek de Inspiration op 6 november om de discussie met de anderen in een positieve en enthousiaste sfeer offline voort te zetten. 
Log in met je Mijn PvKO account om te reageren.


« Terug

Reacties op 'Inspiration Nieuwe businessmodellen op 6 november - kom ook en discussieer alvast mee'

  1. Lucy Lenderink 05-11-2013 15:50
    Zonder klant geen bedrijf. Niet luisteren naar wat de klant nodig heeft en hoe kan het verschil maken tussen voortbestaan en faillisement.
    Zie voor inspiratie het boek "De zeester en de spin" van Ori Brafman en Rod A. Beckstrom

  2. Robert Buisman 05-11-2013 13:21
    niet duhhh, deezer!

  3. Robert Buisman 05-11-2013 13:20
    Uiteindelijk bepaalt de klant OF een business model veranderd moet worden. Zo heeft de consument ook bepaald dat het model van free record shop niet meer werkte.

    Free record had het zure nakijken. De muziekliefhebber ging naar iTunes, spotify en deezer (over business modellen gesproken).

    HOE een organisatie moet kantelen lijkt me een zaak van de onderneming en niet van de klant. Tenzij je een coöperatie of een volledig virtueel gecrouwdsourced en -gefunded organisatie bent.

  4. Jessica Jonasse 05-11-2013 13:03
    Ja, duhhhhhhhhhhhhh

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.