Terugblik Inspiratiesessie - Van medewerker naar B2B-klantbeleving - en weer terug
dinsdag 02 december 2025 15:21 Tijdens deze Inspiratiesessie stapten we in de wereld van vakmensen - van schoonmakers tot BOA’s - en ontdekten we hoe hun werkplezier, gezondheid en trots de basis vormen voor elke klantbeleving. Een middag op de bijzondere trainingslocatie van MB-ALL, waar de praktijk letterlijk om ons heen stond: tussen oefenbushalte, treincoupé, café en winkelstraat.
Van inzicht naar impact
Anouk Piening (van Studio CIX) liet ons zien hoe ADG de medewerkerbeleving in kaart brachten via diepte-interviews, employee journeys en structurele metingen. Met concrete verbeteracties voor onboarding, leiderschap, communicatie en continu leren.
MB-ALL zoomde in op de verzuimreis en liet zien hoe inzicht, helder proces en vroegtijdige aandacht leiden tot betere begeleiding én forse kostenbesparing.
Koersmakers liet vervolgens zien hoe deze inzichten uit de medewerkerreis worden vertaald naar een onderscheidende B2B-propositie, gebaseerd op eigen regie, wederkerigheid en warme zakelijkheid.
Beleven is begrijpen
We sloten af met een simulatiespel waarin deelnemers zelf ervoeren hoe verschillende rollen, keuzes en interventies medewerkers helpen (of belemmeren). Deze interactieve oefening maakte haarfijn duidelijk hoe medewerker- en klantbeleving in de praktijk één geheel vormen.
Dank aan alle deelnemers voor jullie betrokkenheid, energie en leuke vragen.
Via deze link kun je de gebruikte presentatie nog eens nalezen en in de korte aftermovie hieronder de sfeer nog eens proeven.