Logo

De jonge consument beschreven

De jonge consument_380x270.pngvrijdag 05 september 2014

Auteurs: Prof. dr. Moniek Buijzen & dr. Esther Rozendaal, UvA

Kinderen vormen een steeds aantrekkelijkere doelgroep voor marketeers, adverteerders en voorlichters. Maar behalve een aantrekkelijke doelgroep is het ook een bijzondere: kinderen zijn immers nog in ontwikkeling en hebben daardoor specifieke kenmerken en gevoeligheden. Bij het benaderen van de jonge consument moeten marketeers rekening houden met deze kwetsbaarheid.

In deze publicatie worden de bijzondere kenmerken van de opgroeiende consument in kaart gebracht. Daarnaast wordt een genuanceerde reflectie gegeven op de veronderstelde ongewenste gevolgen van de commerciële mediaomgeving voor hun welzijn. De publicatie eindigt met de Jeugd Reclame Wijzer: een overzicht van de bestaande regels die gelden voor reclame gericht op kinderen. Hiermee biedt de publicatie richtlijnen aan marketeers om de jonge consument op verantwoorde wijze te benaderen.

Lees verder >

Heeft u zich al aangemeld voor onze Kennissessie
Jongerenmarketing vanuit Insights 
op 11 september a.s.?
Meer informatie & inschrijven >

Labels
PvKO nieuws

« Terug

Reacties op 'De jonge consument beschreven'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.