Logo

Terugblik PvKO Inspiratiesessie Online: Return on my data | Hoe door data waarde creëren VOOR de klant

380 x 270.jpegdinsdag 23 maart 2021 11:55

Door Merel de Koning

Wat hebben Flitsmeister, de autodiefstalbarometer en zorgverzekeraar VGZ met elkaar gemeen? Ze verzamelen klantdata. Daarin staan ze niet alleen. Er is vrijwel geen bedrijf of organisatie zonder een gegevensverzameling van hun klanten. Aanleiding voor PvKO (Platform voor Klantgericht Ondernemen) om tijdens een recent, druk bezocht online middagseminar uit te zoeken of en zo ja, hoe al die data waarde creëren voor de klant. Niels van Gorp is data scientist bij VGZ en leidde de middag in met een kort exposé over de verhoudingen tussen dataverzamelaars en dataverstrekkers. Daarmee verschafte hij het seminar een kader dat deelnemers hielp de bijdragen van Flitsmeister en Interpolis (autodiefstal) te kunnen plaatsen in het geschetste krachtenveld. CustomerFirst was aanwezig en doet verslag in het aprilnummer en uiteraard ook online op www.customerfirst.nl.

Bekijk hieronder de vrijgegeven presentataties:

Labels