Draag bij aan een klantgericht Nederland

Sitemap

Terugblik Inspiratiesessie: Medewerkers en klant engagement in een wereld op gepaste afstand. Hoe zorg je voor oprechte verbinding?

kletskoeck-600x600.jpgdonderdag 03 december 2020 12:57

Inspirerend, verfrissend, gezellig, verbindend … zo beschreven de deelnemers de Inspiratiesessie die in het teken stond van medewerkers- en klantengagement met gepaste afstand. De verbinding brachten we in de praktijk door in kleine breakout sessies best practices te delen over zaken als thuis werken en leiderschap, energie, cultuur, hospitality, teambuilding en klantenbinding… Tussendoor trakteerde Joep Langen, oprichter van De Koekebackers, een bedrijf met een verbindende sociale missie, op zijn aansprekend persoonlijk verhaal, dat we onder het genot van der rijk gevulde koek beluisterden.

Verbinding = Aandacht maal kwetsbaarheid tot de macht respect

Is de formule die de kern van het verhaal samenvat. En die heel herkenbaar was in de gesprekken van de deelnemers.

Een korte bloemlezing van wat de klantgerichtheidsprofessionals met elkaar deelden over aandacht en verbinding op afstand. Met dank aan de gespreksleiders van de breakoutsessies: Monique van den Heuvel van echt waarmaken, Bastiaan Hilferink van Aegon, Ursula Buiteman van Welkom!, Angeline Maas van DHL en Wesley Put – van den Beemt van Breda University of Applied Sciences.

  • Organiseer andere typen ontmoetingen
    • Wandelbila’s | samen wandelen met je telefoon in je hand
    • Elkaar als collega’s opzoeken in je eigen stad | kort overleg rond de keukentafel
  • Organiseer aandacht via het beeldscherm
    • 10 % van de vergadertijd verplicht over ‘niets’ hebben
    • Koffie-, thee- en borrelmomenten
    • Dagstart met een persoonlijk verhaal
  • Stimuleer creativiteit
    • Maak eens een video boodschap
    • Geef een virtuele rondleiding door je huis / kantoor
    • Foto-challenges
  • Koester de lach en verras je team
    • Van appeltaart-, borrelnoot-, maaltijd-  en koekpakketten
    • Funbingo, pubquizzes, moppenboeken,  …
  • Maar wat je ook doet: oprechte aandacht is de sleutel voor verbinding op afstand tussen medewerker, manager en klant
    • Toon oprechte nieuwsgierigheid en respect voor de ander
    • Wees open, durf vragen te stellen
    • Creëer een ‘veilige’ omgeving waar je alles kwijt kan en geef vertrouwen dat je je tijd zelf kan indelen
    • Durf je kwetsbaar op te stellen en toon lef
    • Houd je aandacht | doe niet alles tegelijk tijdens een call en neem tijd om er Echt te zijn connectie vertrouwen, luisteren

Korte video over de Koeckebakkers

« Terug