Logo

Digital Natives kun je vangen in de Mindsets Fluid, Fragile en Fierce!

380 15 juni 2.jpgdonderdag 02 juli 2020 10:34

Hoe kan jouw klantgerichte organisatie het verschil maken voor Digital Natives? Ook in deze ingewikkelde (post-)COVID-tijden?

Digital Natives, dat zijn volgens Pernille Kok-Jensen, Director Cultural Insights bij Fitzroy, de GenZ en de Millennial generatie. Een grote groep consumenten voor wie internet een basisbehoefte is net als eten, drinken en slapen. En die de toekomst van onze samenleving bepalen.

De sleutel tot succes is je te verdiepen in de mindsets van deze generaties. In het PvKO webinar van 15 juni in samenwerking met UvA Academy vertelde Pernille op een enthousiasmerende wijze over de mindsets van de Digital Natives: Fluid, Fragile en Fierce.

Fluid.pngFluid staat voor een fluide wereldbeeld en vluchtig gedrag. De next gen heeft niets met hokjes en labels. Fysiek en digitaal is vervlochten tot fygical. 82% ziet bijvoorbeeld een toekomst voor zich waar alle apparaten met elkaar zijn verbonden. Inclusiviteit is de norm, playfulness een favoriete stijl, ontwikkeling van de eigen persoonlijkheid een basis behoefte.

Fragile.pngFragile gaat over de keerzijde van dit. Digital Natives zijn vaak rusteloos en overprikkeld. Ze zijn hyper connected en lijden aan infobesitas. 94% vindt het lastig om jong te zijn. 70% vecht voor erkenning wie je bent en waar je in gelooft. Zorgen zijn er over veiligheid en privacy.

Fierce.pngFierce: deze mindset staat voor oprecht, schaamteloos en activistisch; fel in reactie als het gaat om bestrijden van klimaatproblematiek en discriminatie. Uitdaging is dicht bij jezelf te blijven, de eigen authenticiteit te bewaken. En een aanbieder van producten of diensten moet daar ook expliciet in passen. Pas op voor purpose washing!

TIPS om het verschil te maken

  • Remix jouw wereldbeeld: blijf authentiek. Niet doen: ‘coronawashing’, namelijk reageren op de crisis vanuit opportuniteit.
  • Bied handelingsperspectief. Zie de Digital Native als prosument ipv consument.
  • Speak up or shut up à neem een standpunt in en stimuleer het open gesprek!

Alles nog eens rustig bekijken?
Via deze link kun je het webinar terugkijken. Wil je op  een bepaald onderdeel nog eens inzoomen, dat kan door op de hoofdstukken in de inhoudsopgave te klikken. Om het webinar terug te kijken moet je inloggen in de Crowdale omgeving. Voor de goede orde, je persoonsgegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden. 

Whitepaper Pernille Kok-Jensen
Bijgevoegde whitepaper legt de drie mindsets fluid, fragile en fierce, uitgebreid uit. Ook de verschillen en overeenkomsten tussen de twee generaties Millennials en Gen Z komen goed naar voren

Doe er je voordeel mee!

gen z.png

« Terug