Ronde Tafel Online: Data Driven Decision Making … van enquête naar praktijk
Over de sprekers
-
Helen Zuurmond
Helen is Chief Strategy officer bij TBWA\X. Zij is namens TBWA\X en onder een dak met TBWA\NEBOKO verantwoordelijk voor de strategische ontwikkeling van customer experience bij klanten als Adidas, Philips, Albert Heijn en T-Mobile. Voordat Helen bij TBWA\X startte, heeft zij ruimte ervaring opgedaan in het customer experience domein o.a. als head of CRM & Customer Service bij HEMA en meest recent als CMO bij Wehkamp. Met een grote interesse voor data en IT is de rode draad in al haar rollen de klant & customer first denken. Data en technolgy zijn prachtige middelen, maar om een echte impact te kunnen maken, moet dit hand in hand gaan met emoties en creativiteit. -
Lisette Kruizinga-de Vries
Lisette is team lead van het Science & Analytics team bij DVJ Insights. Dit team is onderdeel van het Center of Expertise. Het Center focust voornamelijk op innovatie binnen DVJ; hoe kunnen we de manier waarop we onderzoek doen en de resultaten analyseren, verbeteren? Haar team ondersteunt ook de research en consultants teams op methodologisch vlak, voert meta-analyses uit op bestaande data, schrijft content en werkt samen met de wetenschap. Lisette heeft in het verleden gewerkt aan de Universiteit van Münster als postdoctoraal onderzoeker. Ze behaalde haar PhD in marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen -
Marc Peeters
Marc is propositie Lead binnen Capgemini voor Data Driven Marketing. Hij is hiermee verantwoordelijk voor het in de markt zetten van deze dienstverlening van Capgemini binnen Nederland. De afgelopen 15 jaar is hij in verschillende (leidende) rollen altijd werkzaam geweest op het snijvlak Marketing, IT en data. Zijn ervaringen hebben hem een steeds scherpere visie gegeven over hoe om te gaan met het ontwikkelen van data gedreven beslissingen binnen marketing. In Marc’s visie kan een ontwikkeling op dit vlak alleen tot waarde komen wanneer deze parallel gaat met een ontwikkeling op zaken als creativiteit, ethiek en zelfs spiritualiteit. -
Marlous Spaven
Met veel passie en jaren lange ervaring in retail, aan klantzijde en in de bureauwereld, geniet Marlous van het uitdenken van strategische stappen in customer journeys (klantreizen) voor koeriers bij JustEat. Met haar team van ontwerpers, copywriters, programmeurs en dataexperts, voeren ze deze tot in de puntjes uit om de perfecte employee journey voor alle koeriers te bereiken. In haar vrije tijd geeft ze vorm aan DeMeter, vakvereniging voor dialoog marketeers. Waar ze de gezelligste seminars en borrels organiseren. -
Roderick Mirande
Roderick is sedert 2008 redacteur bij Adformatie. Hij schrijft over merken, positionering, brand identity en alle andere zaken die het brede onderwerp van marketing raken. Hij is specifiek geïnteresseerd in food, foodretail en circulaire economie. -
Theo van Uffelen
Theo loopt al zo’n jaartje of 30 mee in het Marketing/commerciële vak, en heeft in die tijd diverse senior management rollen gedaan bij grote, kleine, nationale en internationale bedrijven, van de Wij van WC-eend campagne tot De Ruijter en Venz hagelslag, van Coca-Cola Europa en Unilever tot Aegon en Branddoctors-consultancy. Op dit moment Europees marketing eindverantwoordelijke voor Yakult, waar hij zijn twee professionele liefdes maximaal kan toepassen: Marketing in de volle breedte van het vak - inclusief dus ook Insights en vertaling daarvan - en Organisatieontwikkeling cq systematisch bouwen aan een bedrijfs-, en team-cultuur van gepassioneerde klantgerichtheid, Insight-based decision making, creativiteit en lef om anders te zijn en elke dag te streven naar beter te zijn en doen dan gisteren.