Logo

Doe maar normaal, doe maar klantvriendelijk in het Noorden

KVONN-logo-Zwart.pngdonderdag 04 juli 2019 09:30

Door Merel de Koning

Je zal hem maar winnen, de verkiezing van Het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Dan sta je meteen op de kaart. Want dat deze verkiezing - binnen en buiten je bedrijf - heel veel teweegbrengt dat heeft zich wel bewezen afgelopen 12 jaren.

In 2018 bestond de top 3 uit respectievelijk 1. Coolblue, 2. Van der Valk en 3. De Efteling. Dit jaar ging de Efteling met de winst er vandoor, gevolgd door Coolbue en Van der Valk.

Grote namen - dit jaar meer dan 250 deelnemers - die zich laten beoordelen door hun eigen klanten. Want daarin onderscheidt deze verkiezing zich ten opzichte van alle andere (jury) prijzen. Niet een jury maar klanten beoordelen en maken uit wie er wint. 

Vanaf volgend jaar gaat deze landelijke verkiezing een regionaal Noordelijk broertje krijgen. 30 januari 2020 staat de finale gepland voor de verkiezing van de Klantvriendelijkste organisatie van Noord-Nederland (https://www.kvonn.nl).

En deze regio is niet willekeurig! Er zijn bijzonder veel organisaties die klantvriendelijkheid hoog in het vaandel hebben maar het (nog) niet of onvoldoende uitdragen. Dat herkent SAMR - verantwoordelijk voor de landelijke organisatie - en gaat daartoe samen met CRISP Klantgeluk - gevestigd in het Noorden en gespecialiseerd in het optimaliseren van de klantbeleving voor zowel de publieke-en de private sector- de Noordelijke verkiezing organiseren.

De inschrijving is vanaf heden geopend, deelnemers kunnen zich aanmelden kan via de website https://www.kvonn.nl.

Wat levert dit deelnemers op!?

Na de inschrijving levert elke organisatie zijn klantenbestand aan en wordt er op dezelfde manier in dezelfde periode, dezelfde vragen gesteld aan de klanten van deelnemende organisaties.

Deelnemers ontvangen vervolgens hun score hoe klantvriendelijk ze zijn en waarom ze door hun klanten klantvriendelijk gevonden worden.

De scores worden getoetst aan de landelijke 7 gouden regels van klantvriendelijkheid. De deelnemers ontvangen hiervan een gevalideerd rapport waarmee je als organisatie ook meteen een benchmark te pakken hebt welke 250 organisaties landelijk vergelijkt. Deelnemers krijgen hun score terug op, hoe jij scoort op klantvriendelijkheid in vergelijking met de regio Noord-Nederland t.o.v. heel Nederland. 

Waarom je mee moet doen aan de Verkiezing van de Klantvriendelijkste Organisatie van Noord-Nederland in een notendop:

  • Laten zien dat je meedoet aan de meest prestigieuze award verkiezing
  • De beste promotie voor jouw organisatie
  • Geeft een ‘boost’ aan de uitstraling van jouw organisatie
  • Landelijke en regionale benchmark
  • Inzicht in hoe klantvriendelijk jouw organisatie nu is
  • Vergelijkingen – aan de hand van de 7 gouden regels - waar je nog beter op kan scoren.
  • Het gevalideerde rapport geeft jou input om te groeien
  • Als je hem wint, eeuwige roem en maak je dan maar op voor meer omzet (of anderszins groei), veel aanvragen tot bedrijfsbezoeken, regionale en ook landelijke media-aandacht en uitnodigingen op diverse podia om jouw succesverhaal te vertellen.
  • Je wordt een aantrekkelijke werkgever om voor te gaan werken
  • En… last but not least: het is een prachtige stimulans en uithangbord voor de Noordelijke economie. 

Ps. Landelijk wordt er gekozen voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf. Hier in het noorden wordt bewust gekozen om naast het MKB ook non-profit deel te laten nemen, denk bijvoorbeeld aan instanties als de overheid, zorg en onderwijs.  De titel Noordelijk is dan ook: de Verkiezing van Klantvriendelijkste Organisatie van Noord-Nederland.

Labels