Inspiratiesessie: Bedrijfsmodellen die op data drijven
Wat kunnen we leren van bedrijfsmodellen die puur op data drijven? Hoe bouw je een data gedreven organisatie en wat zijn de succesfactoren? Hoe disruptief zijn ze eigenlijk? En hoe ga je als ‘gevestigde orde’ daarin mee?
We zijn te gast bij Oracle. Zij zijn sinds kort hoofdsponsor van Red Bull Racing. Daar zijn ze super trots op … en daar dompelen ze ons graag in onder. Letterlijk maar ook inhoudelijk. Samuel van Deth neemt ons mee in de wereld van F1 en hoe data-analytics de basis is voor succesvolle race strategieën en fan-ervaring op maat.
Marielle van de Merbel vertelt over de start en de doorontwikkeling van a.s.r. Vitality: het gezondheidsprogramma van verzekeraar a.s.r. dat nu ruim 2 jaar bestaat: over de visie achter het programma en de data gedreven business case; over het shared value principe; en over een nieuwe kijk op verzekeren gebaseerd op gedragspsychologie.
Robert Leclercq laat zien hoe Lender & Spender erin slaagt een succesvolle speler in de conservatieve markt voor consumentenleningen te zijn. Een samenspel van innovatieve technologie, data en cultuur.
De avondvoorzitter is Peter Dupain, senior Applications Account Director - Customer Experience (CX) bij Oracle.
Deze sessie wordt mede mogelijk gemaakt door: