Sitemap

Over Inspiratiesessie Online: Pivot or preserve? Klantgericht ondernemen na de lockdowns

jan
28
Inspiratiesessie Online: Pivot or preserve? Klantgericht ondernemen na de lockdowns
feb
16
Inspiratiesessie Online: Humaniseren met High Tech: Interactie + Ethiek = Meerwaarde
mrt
18
Inspiratiesessie Online: Datagedreven klantinzichten | Hoe ver wil en kan je gaan?

Bekijk alle events

Het Platform voor Klantgericht Ondernemen biedt mij de mogelijkheid om samen met andere professionals ervaringen uit te wisselen, kennis op te bouwen en vragen aan elkaar te stellen op het gebied van klantgerichtheid en klantbeleving. De diversiteit binnen het platform brengt nieuwe invalshoeken en zorgt ervoor dat ik op de hoogte blijf van nieuwe ontwikkelingen en kansen die toepasbaar zijn binnen mijn eigen werkveld. De informele sfeer zorgt ervoor dat je snel nieuwe contacten maakt en je netwerk kan vergroten.
- Meriek Everts, Marketeer Klantbeleving, ABN AMRO Verzekeringen
Knap hoe PvKO altijd weer een interessante en inspirerende sessie weet te organiseren, ook online!. De praktijkvoorbeelden en bevlogen sprekers maken dat ik met veel plezier en energie de take out projecteer op mijn eigen activiteiten op gebied van klantbeleving voor Schiphol.
- Andrea Christofi, Manager Customer Experience, Schiphol Group
VGZ is graag lid van PvKO. Een fijn netwerk waar in openheid wordt gesproken over de do’s en don’ts in klantbedieningsland. We waarderen de breedte van onderwerpen en de feedback die komt als we zelf een casus of voorbeeld inbrengen. Voor ons is het ook een heel mooie kans om een kijkje te krijgen in de keuken van andere klantgerichte bedrijven.
- Niels van Gorp, Data Strategist / Ethicist, Coöperatie VGZ
PvKO is voor mij een belangrijke inspiratiebron voor de toepassing van Customer Experience in Nederland & Belgie. De hands-on cases, de prikkelende sprekers en de reikwijdte aan onderwerpen zorgen ervoor dat ik mijn werk als CX strategist & service designer nog beter kan doen. Daarnaast is het fijn om op regelmatige basis met andere CX fanaten bij een te komen.
- Thirza Schaap, Schaap Consultancy
Als dienstverlener moet je steeds klantgerichter zijn. En dit is niet makkelijk. Niet alles wat je doet werkt of is succesvol. Op de bijeenkomsten van PvKO hoor je echte verhalen. Over wat wel voor een klantgerichter bedrijf heeft gezorgd én wat ook niet. Geen theoretische colleges, maar inspiratie. Voor mij heel waardevol.
- Bastiaan Hilferink, Customer Journey Expert, Aegon
In ons onderwijs wordt veel aandacht besteed aan klantbeleving. Zowel inhoudelijk in lessen als ook in onze aanpak richting studenten. Via de PvKO inspiratiessessies houd ik mijn expertise up-to-date en leer ik meer over het thema klantbeleving bij vele mooie bedrijven. Daarnaast heb ik via PvKO mijn netwerk mogen uitbreiden met vele inspirators.
- Wesley Put-van den Beemt, Teammanager Tourist Experience, Breda University
Dit is nu eens een netwerkorganisatie waar je wat aan hebt! Welkom! is trots deel te mogen uitmaken van de werkgroepen van PvKO en zo bij te dragen aan sessies met verdiepende kennis op ons geliefde vakgebied gastvrijheid. Innoverende inzichten, valkuilen, learning curves, het komt allemaal aan bod. Alle sprekers en deelnemers hebben een specialisme dat ze combineren met bezoekbeleving en delen dit met bevlogenheid. Dat is prettig bijeenzijn, elke maand weer.
- Ursula Buiteman, Business Developer Hospitality, Welkom!
PvkO biedt de RET een perfect platform om bij te blijven met de laatste ontwikkelingen op gebied van innovatie en klantgerichtheid. Daarnaast zijn de praktijkervaringen die worden gedeeld een goede leerschool en zijn er voldoende partners om ook over de eigen uitdagingen met elkaar in gesprek te gaan. Inspirerend, leerzaam, leuk!
- Lesly Broekaart, Innovation Lead, RET
Wat voor gemeenten interessant is zijn onderwerpen over nieuwe technologieën en mogelijkheden. Zoals inderdaad Blockchain waarvoor we zelf spreker waren, big data (hoe zet je dit in) en machine learning. Wij kunnen leren van wat andere bedrijven op dat gebied als ervaring hebben en wij kunnen onze ervaring zoals bijvoorbeeld op het gebied van Blockchain delen. Het liefst de diepte in , in kleine settings zoals een Ronde Tafel. Maar ook onderwerpen als branding, nieuwe samenwerkingsverbanden met private en publieke partijen lijken ons interessant.
- Pieter in't Hout, Informatiemanager bij de Gemeente Utrecht
Lidmaatschap van PvKO is voor Natural Mood Makers zinvol om meerdere redenen. In de eerste plaats is PvKO hèt platform voor het opdoen van noviteiten en verdiepende inzichten voor klantgerichte ondernemers. Door interessante sprekers worden wij op de meest prachtige locaties in Nederland (en soms ook België) bijgepraat over alles wat te maken heeft met klantgericht ondernemen. Tijdens deze sessies staat het ‘van elkaar leren’ bovendien hoog in het vaandel. In de tweede plaats is PvKO ook een krachtige netwerkorganisatie omdat de deelnemers vanuit veel verschillende bedrijven komen. Naast het met elkaar sparren over de thema’s die aan bod komen is er voldoende ruimte om tijdens netwerkmomenten met elkaars bedrijven kennis te maken. Hierdoor draagt PvKO bij aan het succes van ons bedrijf.
- Arthur Stuivenberg, Eigenaar, Natural Mood Makers

Inspiratiesessie Online: Pivot or preserve? Klantgericht ondernemen na de lockdowns

Na de eerste lockdown werden alle organisaties in Nederland geconfronteerd met de vraag: ‘’hoe gaan we om met deze ongekende nieuwe situatie?’’. Antwoorden varieerden van inspelen op de verandering, omdat hun businessmodel bijvoorbeeld al volledig Corona-proof was, tot zo veel mogelijk aanpassen op de situatie en zelfs het afbouwen van bedrijfsactiviteiten om de storm uit te zitten. Met wisselend succes. 

Nu de tweede lockdown een feit is – en we er nog steeds midden in zitten - blijft de vraag bestaan: ‘’hoe gaan we om met deze situatie’’ maar kunnen we van een ‘’nieuwe’’ situatie niet meer spreken. 

Wat we WEL kunnen doen is alvast naar leermomenten kijken! Dit doen we samen met Marieke Heemskerk, Head Of Customer Experience bij The HEINEKEN Company, Hans Janssen, oprichter DenkProducties en Fabian Kortekaas, Director CX Strategy & Innovation bij TUI. Stuk voor stuk organisaties waar de lockdowns tot behoorlijk wat impact heeft geleid.

Kijk uit naar hun openhartige verhalen over hoe zij zijn geraakt, welke acties ze hebben ondernomen. Hoe passen zij hun klantgerichte organisatie aan? Hoe zijn zij klantgericht op de moeilijkste momenten? Wat zijn hun lessen en tips? 

Onder de noemer ‘’pivot or preserve’’ kijken we naar hoe organisaties de beslissing nemen om het roer om te gooien dan wel met kleine aanpassingen door te zetten.

We hebben een interactief programma voorbereid met een afwisseling van presentaties en discussies! Mis het niet en neem de learnings mee naar jouw klantgerichte organisatie! Op weg naar een succesvol post-COVID tijdperk….

SPREKERS

Marieke H.jpegDoor de crisis navigeren om er sterker uit te komen
Het zal je maar gebeuren. Op 15 maart 2020, tweeënhalve maand na je aantreden als Head of CX Horeca al je klanten op slot. Voor Marieke Heemskerk en haar team heeft het een dynamische tijd opgeleverd met ineens een totaal andere klantbehoefte maar ook veel energie gericht op de industrieactie ‘Help de Horeca’, die erg veel goodwill heeft gebracht en verbinding. De energie is er ook in de tweede lockdown, de financiële armslag minder. Maar schouder aan schouder, met veel empathie, eerlijkheid en lef kan zij toch impact blijven maken onder het motto: ‘Heineken voor jouw wereldzaak’. Bij de heropening van de horeca brengen zij uiteraard de kwaliteit die de klanten al kenden maar daarnaast ook veel gemak door digitale tools en persoonlijk contact slim te combineren. Ze kunnen bij HEINEKEN niet wachten…….

Fabian.jpegTUI Customer Experience tijdens en na de pandemie
Terwijl vakantielanden nog ‘op slot zitten’ neemt de behoefte aan ontspanning en ontsnapping aan het dagelijkse leven alleen maar toe! De consument kan niet wachten om weer op reis te gaan … maar wat zijn de eisen en verwachtingen van de post COVID vakantiereiziger? Hoe past TUI zich aan de nieuwe klantreis aan? Flexibiliteit en een focus op gezondheid en veiligheid zijn sleutelbegrippen in de nieuwe TUI vakantiebeleving. Leer van hoe Fabian Kortekaas, Director CX Strategy & Innovation bij TUI, en zijn team dit aanpakken!

Hans.jpegJe businessmodel omdenken (en snel een beetje)
Als eventorganisatie is DenkProducties tot in de kern van haar bestaan geraakt… en dan is het van levensbelang om creatief te kunnen zijn. ‘Denk Helder. Denk Om. Denk Samen.’ Dit zijn de belangrijkste tips die Hans Janssen, Oprichter DenkProducties. hebben geholpen in sneltreinvaart nieuwe ideeën te ontwikkelen in markten die door anderen als potdicht werden ervaren. Een verhaal over nieuwe succesvolle concepten in tijden van social distancing en over klantgericht zijn op de moeilijkste momenten.

DAGVOORZITTER

daan+(3).jpgDaan Noordeloos | CX transformer | Chief Customer Officer PEBex | Chief Growth Officer Due North Consultancy | Voorzitter PvKO
Klantfundamentalist is de beste omschrijving die Daan kan geven als het gaat om zijn werk. Al meer dan 17 jaar werkt hij in verschillende functies waarbij klantgericht werken de rode draad vormt in zijn carrière. Op dit moment ondersteunt Daan als ondernemer verschillende organisaties met het ontwikkelen van een evidence based mindset om complexe problemen op te lossen en hun klantdoelen te realiseren. Daan is sinds januari 2020 ook voorzitter van PvKO.

Aanmelden

U kunt zich nog aanmelden. Komt u ook?

Ja, ik wil mezelf aanmelden

400 - 28 jan.jpg

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 24 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren.

Kennismaken?
Heeft jouw organisatie nog niet eerder een PvKO event bijgewoond? En overweeg je een lidmaatschap? Mail ons en vind uit of je kosteloos kan kennismaken.

Deel met anderen