Logo

Feeddex en de Duitse CX specialist moveXM bundelen hun krachten

fusie-1024x768.jpegwoensdag 03 april 2024 09:14

Door Robert van Loon

Feeddex B.V. en haar dochteronderneming 5-sterrenspecialist.nl zijn per 28 maart onderdeel geworden van de Duitse Customer Experience specialist moveXM. Naast de Duitse markt bedient moveXM wereldwijd een aantal grote merken zoals Volkswagen en BMW. Door de krachtenbundeling ontstaat een sterke onderneming met software, AI en dienstverlening op het gebied van klantonderzoek, medewerkeronderzoek en review management. Feeddex zal over 6 maanden overstappen naar de naam moveXM. De fusie heeft geen consequenties voor de medewerkers en het Feeddex MT blijft aan.

Feeddex en Duitse CX specialist moveXM bundelen hun krachten

Met trots kondigen wij aan dat Feeddex en haar dochteronderneming 5-sterrenspecialist de krachten bundelen met de internationale CX specialist moveXM. Feeddex en 5-sterrenspecialist maken vanaf nu deel uit van moveXM.

Door de bundeling van krachten ontstaat een sterke partij die mee kan gaan met de snelle internationale ontwikkelingen op de CX markt. Feeddex en moveXM vormen een krachtige onderneming waar zo’n 100 professionals werken aan het verbeteren van de klant- en medewerkerbeleving van meer dan 2000 grotere en kleinere ondernemingen.  

"We zijn verheugd om de Feeddex Groep te verwelkomen in de moveXM-familie. Deze overname is een strategische stap vooruit in onze missie om uitzonderlijke CXM-oplossingen te leveren," zei Holger von Seherr-Thoß, CEO van moveXM. "De gecombineerde krachten van onze teams en technologieën stellen ons in staat om meer doelgroepgerichte oplossingen aan te bieden aan een breder marktpotentieel, wat groei en innovatie in de CXM-sector bevordert."

moveXM werkt wereldwijd voor gerenommeerde bedrijven als Volkswagen en BMW. Het innovatieve team van moveXM ontwikkelde een van de meest toonaangevende AI-gedreven CXM-suites. moveXM is opgericht in 1995, heeft ongeveer 70 FTE in dienst en is gevestigd in Frankfurt, Duitsland. Naast internationale ondernemingen bedient moveXM ook middelgrote en kleinere klanten. Het doel van moveXM is om een toonaangevende SaaS-aanbieder op Europees niveau te worden voor CXM over alle kanalen en contactpunten.

“We zijn enthousiast over de kansen die de combinatie van moveXM en de Feeddex Groep biedt voor onze klanten en medewerkers,” zei Erik Twisk, CEO van de Feeddex Groep. “De grotere schaal en sterke technologie versterken onze succesvolle ontwikkeling van de afgelopen jaren."

Feeddex en haar dochter 5-sterrenspecialist, met kantoren in Haarlem en Dongen, hebben een sterke positie opgebouwd in de niche van klant-, medewerkeronderzoek en van reviews. Beide organisaties bedienen primair organisaties in de Benelux maar ook steeds meer internationale opdrachtgevers en brengen een rijke portfolio van op maat gemaakte feedback- , review- en reputatiemanagement tools naar moveXM.

"Reviews zijn de doorslaggevende valuta als het gaat om de online reputatie van bedrijven," zegt Janno Verkooijen, oprichter en algemeen directeur van 5-Star Specialist BV. "Als onderdeel van een grotere en internationale groep bedrijven kunnen we nu nog meer nadruk leggen op het belang van reviews en reputatiemanagement. Zo ondersteunen we bedrijven op hun groeipad als een sterke partner."

De fusie breidt het product- en dienstenaanbod significant uit voor alle betrokken entiteiten, waardoor de nieuwe groep een breder scala aan klantsegmenten en behoeften kan bedienen, wat de gezamenlijke groeiambities stimuleert. Het opent ook de wegen voor meer productinnovatie en ontwikkeling van nieuwe markten.

Wat dit betekent voor onze klanten:

• Uitgebreide Expertise: De fusie van moveXM's internationale ervaring met Feeddex's diepgaande kennis van de lokale markt zal klanten een bredere expertise en een holistische benadering van CX-onderzoek en -analyse bieden.
• Toegang tot Innovatieve Technologieën: moveXM brengt geavanceerde technologieën en analytische hulpmiddelen, waardoor klanten toegang krijgen tot state-of-the-art oplossingen voor CX management.
• Uitgebreid Netwerk: Klanten van Feeddex zullen nu deel uitmaken van een groeiend internationaal netwerk van klanten en partners, wat nieuwe kansen en synergiën biedt.

Wat dit betekent voor ons team

• Carrièremogelijkheden: De overname opent nieuwe carrièrepaden voor medewerkers. Zij kunnen nu profiteren van internationale uitwisselingen en groeimogelijkheden binnen de bredere organisatie.
• Stabiliteit en Groei: moveXM heeft een sterke financiële partner, die financiële stabiliteit en een langetermijnvisie biedt. Medewerkers kunnen een stabiele werkomgeving en kansen voor persoonlijke en professionele groei verwachten.
• Samenwerking en Kennisdeling: De fusie moedigt samenwerking over teams heen en kennisdeling aan. Medewerkers krijgen de kans om te leren van internationale experts en bij te dragen aan vernieuwend onderzoek.

Wat is het vervolg en onze visie voor de toekomst

Ons gemeenschappelijke doel is om CXM-platformen aan te bieden die niet alleen voldoen aan de huidige behoeften van bedrijven, maar ook anticiperen op trends in de wereld van CX. De fusie van moveXM en de Feeddex Groep is daarom een logische stap op deze reis. Het stelt de nieuwe groep beter in staat om het gehele veld van CX, EX en Reputatiemanagement af te dekken.  We bieden een breed spectrum van inzichten: van operationele klantfeedback, strategische inzichten tot en met AI-gedreven klantervaringsonderzoek.

Nu we beginnen aan de fase van samen groeien, kan de klant in de nabije toekomst verbeterde functies, uitgebreidere diensten en nog meer innovatieve oplossingen verwachten. Alles ontworpen om bedrijven te helpen slagen in de concurrerende markt van vandaag. Wat blijft is de persoonlijke benadering.

Labels