Draag bij aan een klantgericht Nederland

Sitemap

Terugblik Inspiratiesessie Online: Taal die verbindt

foto 12 april.jpegdonderdag 21 april 2022 17:00

Door Merel de Koning
  • ‘Vermijd de lijdende vorm!
  • Schrijf het glas altijd half vol!
  • Vermijd alles wat met moeten te maken heeft!‘ 

Dit zijn de taaltips van Rieke Veurink, die liet zien hoe AFAS taal bewust inzet voor een sterke organisatiecultuur. En ook bijKlaverblad is er veel aandacht voor hoe taal de verbinding is tussen merkbelofte -  ‘Als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder’ – en de tone of voice van klantcontact. Hoe? Dat vertelde Esther van Oostrom aan de ruim 50 deelnemers van deze online sessie.

De bijeenkomst stond onder leiding van Niels van Gorp van Coöperatie VGZ, die de deelnemers aanspoorde de good practices van de sprekers te becommentariëren en eigen voorbeelden en uitdagingen in te brengen. De beste voorbeelden van taal die verbindt werden beloond met een boekje van Jan van Setten: Weet wat je zegt.

Labels
PvKO nieuws

« Terug