Logo

Terugblik PvKO Inspiratiesessie: CX loont – ook in de publieke dienstverlening

IMG_4636.JPGmaandag 14 maart 2022 12:42

Door Merel de Koning

Hoe ontwikkelt klantbeleving in de publieke dienstverlening zich op weg naar volwassenheid? Met vallen en opstaan, met klein beginnen (en nog niet gelijk tegen opschaling opzien), met storytelling, met voldoende ontwikkeluren vrijspelen, met business cases laten zien die de waarde van CX demonstreren, met een gemeenschappelijke taal ontwikkelen rond CX. Leg de verantwoordelijkheid voor de klant in de hele keten en laat daarbij het estafettestokje vooral niet vallen!

Edo van der Zouwen van de Gemeente Amsterdam en Robert Vels van RVO (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland), samen met Leon Bosma van Kirkman Company, deelden hun eerlijke verhalen over de voortgang van Customer Experience Management in hun organisaties. Het leverde een geanimeerde discussie op met de deelnemers over vragen als ‘zijn burgers eigenlijk klanten?’; ‘en zo ja: van wie IS de klant eigenlijk?’; ‘kunnen we bij de overheid eigenlijk wel spreken over 9+ organisaties?’; of ‘helpt het om een Chief Citizen Officer te benoemen’…..

Het was een Inspiratiesessie zoals een Inspiratiesessie hoort te zijn! Dat vonden de deelnemers die deze bijeenkomst met een 9 hebben gewaardeerd!

Dank aan alle sprekers en vooral ook heel veel dank aan Hogeschool Utrecht. Naast een top gastvrije locatie trakteerden ze ons op een super interessante presentatie van de uitkomsten van een grootschalig consumentenonderzoek over de beleving van (digitale) dienstverlening door Evelien Besseling en het avondvoorzitterschap door Harald Pol.

Download hier de presentaties

Download met onderstaande QR code het HU-rapport (vul je gegevens in en ontvang het rapport via je e-mail)

qrcode_mailing.hu.nl

Labels
PvKO nieuws