Draag bij aan een klantgericht Nederland

Sitemap

Terugblik Inspiratiesessie Online: Pivot or preserve? Klantgericht ondernemen na de lockdowns

380 - 28 jan.jpgdinsdag 02 februari 2021 09:17

Door Merel de Koning

Beschouw de lockdown alsof het ‘de bedoeling’ is en kijk welke kansen je ziet. Een van de tips die Hans Janssen, oprichter DenkProducties, ontwerper en producent van seminars over leiderschap, beïnvloeding en persoonlijke productiviteit, met de deelnemers aan deze Inspiratiesessie deelde. Denk Helder. Denk Om. Denk Samen.

Helder denken, snel handelen en vooral ook eerlijk communiceren zijn lessen uit het verhaal van Marieke Heemskerk, Head of Customer Experience bij The HEINEKEN Company. Haar 20.000 horeca klanten moesten 6 weken na haar aantreden in deze functie de deuren sluiten. Ze heeft in een jaar tijd al langer met de lockdowns te maken gehad dan met een normale situatie. En toch zijn zij en haar team positief en blijven zich inzetten voor de  klantbelofte: HEINEKEN voor jouw Wereldzaak.

De reiswereld is een andere sector waar de lockdowns enorme impact hebben. Fabian Kortekaas, Director CX Strategy & Innovation bij TUI nam ons mee in een wereld die op survival modus staat en die niet kan wachten toeristen weer authentieke memorabele vakantiebelevingen te leveren. Zijn tips: pas je dienstverlening voortdurend aan aan veranderende consumentenwaarden, investeer in digitale transformatie en zorg dat je organisatie zo flexibel mogelijk wordt.

De drie aanbieders van reizen, events en bier wisten de deelnemers te inspireren met hun positieve en optimistische verhalen, ondanks zorgen die er ongetwijfeld zijn. De slides zijn helaas niet te delen. Daar waren de presentaties te openhartig voor. Dat laatste werd erg gewaardeerd door de deelnemers aan deze Inspiratiesessie: zij gaven het event een 8,5!

Wat je wel kan doen is onderstaande links van Marieke en Hans bekijken en daar nog wat extra ideeen uit te halen. Je kan ook gewoon even naar  www.TUI.nl gaan en je verheugen op zonnigere tijden 😊.

Tips van Marieke Heemskerk | Head of Customer Experience | The HEINEKEN Company

Tips van Hans Janssen | Oprichter | DenkProducties

Meer over de sprekers

Marieke H.jpegMarieke is Head of Customer Experience bij HEINEKEN Nederland. Samen met haar team is ze verantwoordelijk voor het brouwen van een bruisende klantbeleving bij alle 20.000 Horeca klanten. Deze B2B klanten ontzorgen zodat ze meer tijd en tools hebben voor hun Wereldzaak is wat de Horeca business unit drijft. Centraal staan de ideale klantreis, het beste digitale platform en samenwerkingen met partners. Marieke werkt haar hele loopbaan bij HEINEKEN in supply chain en commerciële rollen zowel in Nederland als in het buitenland.

Fabian.jpegFabian is Head of Customer Experience & Quality Management bij TUI Nederland. Na 10 jaar telecom ervaring in operationeel management, retail marketing, online marketing en CRM, is Fabian in 2012 begonnen bij TUI. Eerst als business analist en project manager, om vervolgens in 2016 te starten met Customer Experience binnen Nederland. Sinds 2018 is hij verantwoordelijk voor CX Benelux. Zijn passie is de klant en alles wat erbij komt kijken om een organisatie zo klantgericht mogelijk te maken.

Hans.jpegHans is oprichter van seminarproducent DenkProducties, dat mede aan de wieg stond van bekende seminars als MBA in één dag van Ben Tiggelaar en de komst van Obama naar Amsterdam in 2018. Met DenkProducties probeert Janssen de koppositie in de markt van leiderschapsseminars te pakken en behouden. Hij bindt daartoe de beste sprekers/denkers uit binnen- en buitenland aan zijn bedrijf en produceert events die door deelnemers als ‘on-nederlands goed’ worden bestempeld. Ook de omgang met klanten is alleen een 9+ goed genoeg. In deze sessie vertelt Hans hoe hij dat doet.

Labels
PvKO nieuws

« Terug