Logo

Hoe helpt circulair en duurzaam ondernemen jouw klanten?

2_Circl.jpgzondag 02 december 2018 12:41

De producten van nu vormen de grondstoffen van morgen. Stoppen met de wegwerpcultuur en het keer op keer aanspraak maken op nieuwe grondstoffen, op naar slim hergebruiken. Dat is in het kort wat circulariteit inhoudt bij tastbare producten. Daar zijn we nog niet; de voetafdruk die we achterlaten door het gebruik van grondstoffen groeit alleen maar omdat we steeds meer artikelen bezitten.

De tijd is gekomen dat we duurzamer moeten gaan ondernemen. Hoe pakken ABN Amro en Signify (Philips Lighting) dat aan? En hoe verhoudt dit zich tot klantgericht ondernemen? Antwoorden vinden we in de inspiratiesessie van PvKO op 13 december. Ga mee in de wereld van circulariteit en duurzaamheid.

De deuren van Circl gaan voor je open
De deuren van circulariteit openen zich letterlijk voor jou als gast van PvKO: deze avond worden we welkom geheten in Circl. Het gebouw in Amsterdam is gloednieuw, maar toch hebben veel onderdelen al een leven achter de rug. De materialen zijn hergebruikt voor dit gebouw. Grondstoffen, zoals hout en aluminium, kunnen in de toekomst hergebruikt worden. Het is een wondere wereld binnen de muren van Circl, het gebouw is energiezuinig en zelfs demontabel. Alles is zo ontworpen om de impact op de planeet tot een minimum te beperken. In onderstaande video krijg je alvast een indruk van Circl:

Hoe gaan ABN Amro en Signify (Philips Lighting) om met circulariteit?
Twee voorlopers op het gebied van circulariteit en duurzaamheid nemen ons mee in de ervaringen die zij hebben opgedaan. Onder leiding van dagvoorzitter Wil Wurtz, een van de mede-oprichters van PvKO, worden de sprekers stevig aan de tand gevoeld. Want is circulair ondernemen wel klantgericht ondernemen? En hoe kunnen we dit toepassen om onze klantrelatie te verduurzamen?

ABN Amro heeft stevige ambities op het gebied van de circulaire economie en wil haar klanten daarin meenemen. Duizenden kleine en grote bedrijven zullen moeten omschakelen naar een nieuw businessmodel. De bank ondersteunt bedrijven die de stap maken met nieuwe financieringsmodellen. Wat is dat nieuwe businessmodel en hoe past ABN Amro hierbij?

Ook Signify, voorheen bekend als Philips Lighting, deelt haar ambities. ‘Koop licht, geen lampen,’ luidt het advies. Hoe kan verlichting bijdragen aan een duurzame toekomst? Signify is wereldleider in connected LED-verlichtingsproducten en kan hier dus echt verschil maken. Hoe zij dat doen? Dat hoor je 13 december.

Samen met andere klantgerichte professionals
Een avond bij PvKO draait om inspiratie. Die doe je op door ervaringen te horen van de voorlopers en door bij te praten met andere leden en gasten van PvKO. Onder het genot van een hapje en drankje is er gedurende de avond de ruimte om van gedachten te wisselen, ervaringen te horen en te delen met de andere klantgerichte professionals. Een community of practice; a group of people who share a profession, zoals Julia van Boven (een van de sprekers van de avond) mooi omschreef.

Kom je ook?
De leden van PvKO zorgen maandelijks voor levendige bijeenkomsten vol inspiratie en ontmoetingen. Nog geen lid van PvKO? Meld je kosteloos en vrijblijvend aan voor deze sessie en maak kennis met PvKO.

Ja, ik ben er 13 december bij en meld me aan!

« Terug