Inspiratiesessie PvKO België: De realiteit van Omnichannel
Een consument die geen communicatiekanalen meer ervaart maar enkel het bedrijf ziet als geheel, dat is de opzet van een omnichannel strategie. Hoe creëer je een combinatie van kanalen met de bijbehorende voordelen en mogelijkheden? In menig klantcontact- of communicatieafdeling leidt dit tot een vorm van keuzestress. Dit geldt zowel bij inbound en outbound communicatie!
Deze Inspiratiesessie maakt de realiteit van omnichannel inzichtelijk! Drie sprekers uit verschillende branches delen hun successen, afwegingen en struggels rond kanaalkeuzen en kanaaleffectiviteit van vandaag en van de toekomst. Hoe gaan zij om met belangrijke nieuwe technologische ontwikkelingen en hoe richten zij hun omnichannel-strategie in? Wat is de optimale mix tussen de offline en de online wereld? En die tussen digital en human?
Welkom bij de Inspiratiesessie in Antwerpen, waar Vlaamse en Nederlandse klantgerichtheidsprofessionals elkaar ontmoeten, waar de community kennis deelt en verrijkt en waar deelnemers worden geïnspireerd door bijzondere verhalen.
Mis het niet, maak kennis met PvKO België en schrijf je in voor dit event. Ben je al PvKO lid? Jouw toegang is gratis!
SPREKERS
Thomas de Ganck | Head of Digital | Lidl België & Luxemburg
Hoe Lidl zich klaarstoomt voor het phygitale tijdperk. Lidl België trekt sinds twee jaar versneld de kaart van e-commerce en digitale innovatie. Verschillende digitale pilootprojecten hengelen naar het enthousiasme van on- en offline klanten. Opjagen laten ze zich daarbij niet op de Belgische hoofdzetel in Merelbeke, nabij Gent. “Onze e-investeringen stemmen we af op wie we zijn, niet omgekeerd”, zegt Thomas De Ganck.
Christiaan Koenders | Manager Klantcontact | Ymere
Sinds haar oprichting in 1852 biedt woningcorporatie Ymere betaalbare huurwoningen aan mensen met een bescheiden inkomen. Met meer dan 70.000 woningen in Amsterdam, Almere, Haarlem, Haarlemmermeer en Weesp is de diversiteit aan bewoners groot en het aantal klantcontacten via telefoon, web, e-mail, chat, whatsapp, social media en balie enorm. Christiaan bespreekt waarom variatie in klantbediening nodig is, welke inzichten hiervoor nodig zijn en hoe Ymere deze in praktijk brengt.
Bart Temmermans | General manager | publiq
publiq heeft een omnichannel strategie om vrijetijdsinfo bij de Vlaming te krijgen en ze zo te inspireren tot meer participatie. Ook zetten zij hard in om een vrijetijdspas met discounts voor loyale consumenten en de nieuwe museumpas via een groot aantal kanalen over de bühne te brengen. Bart neemt ons mee in hun communicatiepallet: de directe kanalen (online presence, eigen site en social media) en de indirecte (co-branded partnerships, white-label, online en print; museumbalies en corporate deals). Hoe maken zij afwegingen? Wat werkt voor welk product het beste? En waarom?
AVONDVOORZITTER
Yves Van Dorsselaer | Director of Sales & Operations | Store Support België
“Klantbeleving is al lang niet enkel meer belangrijk in offline kanalen. Meer en meer moeten bedrijven zorgen dat hun klanten ongeacht het kanaal dat ze gebruiken een geweldige ervaring beleven. Maar hoe zorg je ervoor dat je klant overal een geweldige beleving ervaart? Wat zijn de valkuilen en hoe kunnen deze omzeild worden. Yves Van Dorsselaer geeft vanuit onderzoekmatig standpunt antwoord op deze vragen.”
Welkom in Antwerpen!
Vier keer per jaar is PvKO in België actief.
Het zijn inspiratiesessies waarin we klantgericht België willen laten kennismaken met de PvKO community. Uiteraard zijn Nederlandse leden en geïnteresseerden van harte welkom.