Logo

Over Inspiratiesessie Online: Return on my data | Hoe door data waarde creëren VOOR de klant

Inspiratiesessie Online: Return on my data | Hoe door data waarde creëren VOOR de klant

Data van en over klanten zijn zonder meer waardevol. Voor het optimaliseren van de klantreis, aanpassen van producten en diensten en ontwikkelen van nieuwe proposities. Uiteindelijk gericht op het vasthouden van bestaande en aantrekken van nieuwe klanten. En waar zit het voordeel voor de klant zelf? Hoe creëer je met data waarde voor de klant? En welke waarde dan?

Deze vragen staan centraal in deze PvKO bijeenkomst. Als inspiratiebron voor de discussie nemen we voorbeelden van diensten die in financiële zin niets kosten en die drijven op klantdata. Je kunt ze “gratis” gebruiken, zoals de Flitsmeister App en de Interpolis Autodiefstalbarometer. Welke waarde wordt er dan geleverd en op welke manier wordt er vervolgens “betaald”. Voor niets gaat immers de zon op.

Hoe onderscheiden zij zich van organisaties die schaamteloos misbruik maken en grof geld verdienen aan de soms op schimmige wijze verkregen data (denk cambridge analytica)? En hoe creëren zij direct waarde voor de klant  met de data die zij of hij heeft gegenereerd en/of gedeeld. Return on my Data.

Hoe kun jij waarde uit data creëren VOOR de klant? Wanneer is het nut dat je terugkrijgt groter dan de pijn dat jouw data worden gebruikt? Verken in deze sessie hoe dit zit in jouw klantgedreven organisatie.

Als aftrap neemt Niels van Gorp, Data Strategist / Ethicist bij Coöperatie VGZ ons mee in zijn zoektocht naar waardecreatie voor de klant met een framework en voorbeelden. Daarna duiken we wat dieper in op twee toepassingen waarin door data waarde wordt gecreëerd voor de klant. Vervolgens ga je samen met collega professionals de discussie aan. Hoe ziet de return on data eruit voor jouw klanten? Wat kan beter? Welke mogelijkheden zie je? Welke best practices zijn hierbij je voorbeeld of inspiratiebron.

SPREKERS

Jorn de Vries.jpgJorn de Vries - Managing Meister bij Flitsmeister
Nooit meer een boete voor te hard rijden, files vermijden en ongevallen ontwijken .. dat zijn de belangrijkste beloften van de verkeersapp Flitsmeister. Jorn, een van de ontwikkelaars en pioniers, neemt ons mee hoe zij bij Flitsmeister omgaan met de privacy van de gebruikers. Welke data verzamelen ze en welke juist niet? Waarom is dit zo en welke gevolgen heeft dit voor de bedrijfsvoering? ‘Tot slot geef ik een toelichting hoe je strategisch voordeel kunt creëren door dingen netjes te doen', aldus Jorn.

Sjak.jpegunnamed (44).jpgDaan achmea.jpeg




Sjak van Nieuwkuijk
– Risico- en Preventie Expert bij Interpolis
Lars Bokkers– Data Scientist bij Achmea
Daan Bakker – Data Visualisation Specialist bij Achmea

Bijna ieder uur wordt er in Nederland een auto gestolen. Gelukkig is er een dalende trend te zien, maar afgelopen jaren werden er elk jaar nog meer dan 7000 auto’s gestolen in Nederland . Het ene automerk is gevoeliger voor diefstal dan het andere en ook de locatie is van belang.​​​​​​​ Hoe groot is de kans dat jouw auto gestolen wordt? Om die vraag te beantwoorden, hebben Lars Bokkers en Daan Bakker (Data Science Achmea) samen met o.a. Sjak van Nieuwkuijk van Interpolis de AutodiefstalBarometer ontwikkeld. Woensdag 20 januari ging de nieuwe dienst live.

Data inzetten om autodiefstal te voorkomen

Er werden in de afgelopen jaren gemiddeld 1100 auto's uit de portefeuille van Achmea per jaar gestolen. Dit betekent een schadelast van bijna 11 miljoen euro per jaar. Naast dat het voor de klant een behoorlijk impactvolle gebeurtenis, kost het voor Achmea veel geld. Genoeg redenen om naar manieren te zoeken om autodiefstal meer onder de aandacht te brengen en te voorkomen. En dat doen we met de AutodiefstalBarometer niet alleen voor onze eigen klanten, maar voor iedere auto-eigenaar in Nederland.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

400 - 18 maart.jpg

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 95,00
Welkom CXPA-lid (maximaal 10, dus wees er snel bij) Gratis

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 95,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 24 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren.

Kennismaken?
Heeft jouw organisatie nog niet eerder een PvKO event bijgewoond? En overweeg je een lidmaatschap? Mail ons en vind uit of je kosteloos kan kennismaken.