Inspiratiesessie Online: DIGITAL NATIVES & DE POST COVID CONTEXT
Wordt ons gedrag als mens in de rol van consument, werknemer, vakantieganger, student, etc. structureel anders, gaan we terug naar normaal, of naar een nieuw normaal?
Een crisis als Corona heeft een grote impact op ontwikkelingen. Bepaalde bewegingen worden versneld, terwijl andere juist een andere kant opgaan. Vaak is nog onduidelijk waar het heen gaat. Wat we wel weten is dat ingrijpende gebeurtenissen een blijvende invloed hebben op hoe mensen naar de wereld kijken. Trendexpert en strateeg Pernille Kok-Jensen biedt in dit webinar inzicht, inspiratie en handvatten.
Eerst een stuk methodiek: Een kijkje in de keuken van het vak trendwatching. Hoe hou je de constante verandering in de gaten en en waarom is het begrijpen en monitoren van veranderende wensen zo belangrijk? Dan een korte omschrijving van het generatiedenken. Wat zijn de verschillen en overeenkomsten van twee jonge generaties voor wie internet een basisbehoefte is net als eten, drinken en slapen? Een belangrijke vraag omdat het om een hele grote groep mensen gaat die de toekomst van onze samenleving bepalen. Wat zien we voor een gedrag? Welke diepere laag zit hieronder? Hoe kunnen we signalen oppikken en hierop inspelen?
Vervolgens wordt ingezoomd op Digital Natives. Kok-Jensen neemt twee generaties mee: Gen Z en de Millennials, want zij zijn allesbehalve oud nieuws. Wat verenigt Gen Z en Millennials en wat is de impact van COVID-19 op hun consumentengedrag? Deze elementen presenteert Kok-Jensen aan de hand van drie categorieën: fluid, fragile en fierce.
- Fluid: staat voor een fluide wereldbeeld. De next gen heeft niets met hokjes en labels.
- Fragile: gaat over de keerzijde van dit. Digital Natives zijn vaak rusteloos en overprikkeld.
- Fierce: beide groepen zijn oprecht, schaamteloos en activistisch, zeker als het gaat om het bestrijden van klimaatproblematiek en discriminatie.
Pernille Kok-Jensen deelt haar inzichten over deze mindsets en de impact van de pandemie op het gedrag van digital natives en daagt je uit in een interactieve opzet mee te denken over de gevolgen voor de toekomst van klantgerichte organisatie
Welkom in deze online sessie in samenwerking met UvA Academy! Mede mogelijk gemaakt door Crowdale Webinars.
SPREKER
Pernille Kok-Jensen | Director Cultural Insights | Fitzroy
De Deense Pernille Kok-Jensen leidt de Cultural Insights unit bij creatief communicatiebureau Fitzroy in Amsterdam. Kok-Jensen heeft meer dan 15 jaar ervaring op de snijvlak van trends, onderzoek en strategie. Zij is afkomstig van onderzoeksbureau Mare, waar ze ruim elf jaar de trendafdeling ontwikkelde en leidde. Kok-Jensen beoefent 'the art of looking sideways' om zodoende culturele inzichten te ontdekken voordat ze mainstream worden. Zij signaleert vroege signalen van verandering in de maatschappij en onderzoekt wat de implicaties voor merken zijn, van verschillende mindsets. Noodzakelijk voor merken waar de verschuivingen snel gaan, zoals FMCG en jongerenmerken. Maar ook voor merken die kijken naar een lege innovatie-pijplijn.
Deze Inspiratiesessie wordt georganiseerd in samenwerking met:
UvA Academy is onderdeel van de Universiteit van Amsterdam. Onze opleidingen zijn voor professionals die verbreding of verdieping zoeken. Wij maken state of the art wetenschappelijk onderzoek toegankelijk en toepasbaar in je dagelijkse praktijk. Onze programma’s zijn altijd gericht op de toekomst. Zodat je klaar bent voor de uitdagingen van morgen. Klik hier voor meer informatie over UvA Academy.