Sitemap

Over Ronde Tafel: Zelforganisatie duurzaam neergezet – hoe doe jij dit?

sep
12
Inspiratiesessie Customer Journey gemaakt, en dan?!
sep
24
Ronde Tafel: Bot First voor elk bedrijf
okt
2
Ronde Tafel: Zelforganisatie duurzaam neergezet – hoe doe jij dit?

Bekijk alle events

PvkO biedt de RET een perfect platform om bij te blijven met de laatste ontwikkelingen op gebied van innovatie en klantgerichtheid. Daarnaast zijn de praktijkervaringen die worden gedeeld een goede leerschool en zijn er voldoende partners om ook over de eigen uitdagingen met elkaar in gesprek te gaan. Inspirerend, leerzaam, leuk!
- Lesly Broekaart, Innovation Lead, RET
Meer leden over PvKO
De missie van Coníche is om Nederland meer klantgedreven te maken. Met het Platform voor Klantgericht Ondernemen dat zich richt op klantgerichte ondernemers hebben we een ‘soulmate’ gevonden. De roots van Coníche komen met name uit het niet-fysieke klantcontact (call,mail, chat), maar we zien dat klantcontact steeds meer een strategische plek binnen de organisatie krijgt. Met de wens van organisaties om via alle contactkanalen een eenduidig beeld naar de klant uitstralen wordt een brede multidisciplinaire bedrijfskundige benadering steeds belangrijker. PvKO biedt hierin voor ons hoogwaardige inspiratiesessies waarin we op scherp gesteld worden en leren met welke issues andere organisaties bezig zijn. Ook vinden wij bij PvKO een professioneel netwerk dat klantgericht wil zijn of daartoe ontwikkelen en ontwikkeling start met uitwisseling van kennis en ervaring.
- Baukje Korsten, Salesmanager, Coníche
Meer leden over PvKO
L’eau is een reclamebureau voor gedragsbeïnvloeding. PvKO inspireert ons iedere maand met onderwerpen die soms te maken met onze dagelijks praktijk maar juist ook met onderwerpen die we niet vaak tegenkomen. PvKO zorgt ervoor dat wij buiten onze eigen “bubbel” leren over nieuwe methodes. En we zien veel toepassingen uit de praktijk die leerzaam zijn voor ons en voor onze klanten. Bovenal ontmoet je er mensen die allemaal op hun eigen gebied bezig zijn met “klantgerichtheid”. Dat schept direct een band….dat merk je tijdens iedere activiteit.
- Arend Jan Boss, Managing Partner, l’eau
Meer leden over PvKO
Onestone bouwt klantgerichte organisaties. PvKO is voor ons een zeer geschikte platform om vinger aan de pols te houden over de evoluerende context en noden van organisaties. In het domein klantenstrategie doen nog heel wat dogma’s de ronde. Door uit te wisselen met PvKO leden krijg je een beter zicht op wat wel en niet werkt. Wil je voelbaar resultaat boeken? Breng focus, hanteer een bewezen methodologie en verwerf wetenschappelijk onderbouwde kennis over hoe je klantenperceptie en -gedrag beïnvloedt. Dat zijn precies de aspecten die PvKO belicht.
- Stéphanie ’t Felt, Customer strategy expert, Onestone
Meer leden over PvKO
Wat voor gemeenten interessant is zijn onderwerpen over nieuwe technologieën en mogelijkheden. Zoals inderdaad Blockchain waarvoor we zelf spreker waren, big data (hoe zet je dit in) en machine learning. Wij kunnen leren van wat andere bedrijven op dat gebied als ervaring hebben en wij kunnen onze ervaring zoals bijvoorbeeld op het gebied van Blockchain delen. Het liefst de diepte in , in kleine settings zoals een Ronde Tafel. Maar ook onderwerpen als branding, nieuwe samenwerkingsverbanden met private en publieke partijen lijken ons interessant.
- Pieter in't Hout, Informatiemanager bij de Gemeente Utrecht
Meer leden over PvKO
PvKO lidmaatschap betekent voor mij en mijn organisatie, op een snelle en efficiënte manier op de hoogte blijven van wat klantgericht ondernemen te bieden heeft. Nederland staat voor op België en door deel te nemen aan het platform van PvKO kunnen wij deze achterstand wegwerken. De discussies die gevoerd worden geven waardevolle, realistische tips en trics waarmee wij impact genereren op zowel klanten, medewerkers, kennis maar ook op ROI
- Patrick De Bruyn, Coach Customer Connection - Customer Connection, Securex
Meer leden over PvKO
Ook bij ABN AMRO hebben we de klant natuurlijk centraal staan. Omdat de ontwikkelingen op dit gebied elkaar snel opvolgen is PvKO bij uitstek hét platform om kennis op te doen & uit te wisselen en daarnaast te sparren met experts die hier ook dagelijks mee bezig zijn.
- Fons Langedijk, Senior Channel Manager, ABN AMRO
Meer leden over PvKO
Lidmaatschap van PvKO is voor Natural Mood Makers zinvol om meerdere redenen. In de eerste plaats is PvKO hèt platform voor het opdoen van noviteiten en verdiepende inzichten voor klantgerichte ondernemers. Door interessante sprekers worden wij op de meest prachtige locaties in Nederland (en soms ook België) bijgepraat over alles wat te maken heeft met klantgericht ondernemen. Tijdens deze sessies staat het ‘van elkaar leren’ bovendien hoog in het vaandel. In de tweede plaats is PvKO ook een krachtige netwerkorganisatie omdat de deelnemers vanuit veel verschillende bedrijven komen. Naast het met elkaar sparren over de thema’s die aan bod komen is er voldoende ruimte om tijdens netwerkmomenten met elkaars bedrijven kennis te maken. Hierdoor draagt PvKO bij aan het succes van ons bedrijf.
- Arthur Stuivenberg, Eigenaar, Natural Mood Makers
Meer leden over PvKO
Duurzame energie voor iedereen, overal en altijd. De klant staat hierin centraal, want alleen samen met onze klanten kunnen we de wereld steeds een stukje mooier maken. Het lidmaatschap bij PvKO biedt ons de unieke mogelijkheid om deze klantgerichtheid continue te blijven verbeteren. Dit komt enerzijds door de goede kwaliteit van de bijeenkomsten, en anderzijds door de open en betrokken PvKO leden. Die combinatie zorgt voor een unieke dynamiek die ons telkens verrast, stimuleert en de tools biedt om verder te ontwikkelen in onze klantgerichtheid.
- Jan-Hein Pierik, Head of Customer Care, Vandebron
Meer leden over PvKO

Ronde Tafel: Zelforganisatie duurzaam neergezet – hoe doe jij dit?

Er zijn veel verhalen over zelfsturing en zelforganisatie bij kleine en middelgrote organisaties. Maar dat een onderdeel van een grote corporate ‘kantelt’ komt minder vaak voor. ABN AMRO Personal Banking (3500 FTE) maakte wél die omslag. Zij transformeerden de organisatie, en gingen van 278 leidinggevenden naar 25. In de Inspiratiesessie van 21 maart vertelden Britt Jacobs en haar collega Merijn Pama er al gepassioneerd over.

Van 200 jaar hiërarchie naar Zelforganisatie
Bij ABN AMRO geloven ze dat mensen het gelukkigst zijn in hun werk als ze een grote mate van vrijheid hebben; zelforganiserend zijn. Het geven van ruimte zorgt voor meer talentontwikkeling, leiderschapsontwikkeling en zingeving. Wij spreken niet van zelfsturing maar van zelforganisatie: de ‘wat’ is bepaald; het ‘hoe’ mogen de werknemers helemaal zelf bepalen.”

Bijna een jaar onderweg…
Op 1 juli 2019 is Personal Banking een jaar onderweg met Zelforganisatie. Is Zelforganisatie nog steeds een ontdekkingsreis? Wat zien we gebeuren bij medewerkers? En wat is de rol van een leidinggevende? Tijdens deze ronde tafel sessie nemen verschillende experts (Britt JacobsJantje de Bie Richard van de Coeveringvan ABN AMRO je mee in hun learningsop het gebied van leiderschap en gaan ze met jou in discussie hoe je als bedrijf de kanteling naar zelforganisatie kunt maken.

Sprekers

Britt Jacobs | Senior Consultant #zelforganisatie | ABN AMRO
Britt werkt voor ABN AMRO als senior consultant zelforganisatie bij Personal Banking. Ze was in het afgelopen jaar verantwoordelijk voor de implementatie van zelforganisatie (en de nieuwe way of working) binnen Personal Banking. Door de jaren heen heeft zij verschillende rollen gehad, van het onboarden van nieuwe medewerkers tot het ontwikkelen van opleidingsprogramma's op het gebied van inhoud, houding en gedrag. De rode draad hierin is het vergroten van werkgeluk, door collega's te faciliteren talenten en ambities optimaal te benutten. De principes van zelforganisatie passen daarom ook heel goed bij de kernwaarden van haar als persoon: resultaatgericht, samenwerken, vrijheid (pakken!) én ambitie.

Jantje de Bie | Regio Directeur, skill Wonen | ABN AMRO
Jantje is als Skill Lead Wonen verantwoordelijk voor hypotheekadviseurs in de regio Midden West. Daarnaast is zij landelijk verantwoordelijk voor de kwaliteit van de hypotheekadviezen en alles wat te maken heeft met leren, ontwikkelen en HR van de hypotheek professionals. De afgelopen 12,5 jaar lag haar focus op gedragsverandering waarvan de laatste 4,5 jaar binnen ABN AMRO Compliance. Daar was zij o.a. verantwoordelijk voor de opzet van het Conduct team en de draai naar zelforganisatie van de Compliance afdeling. Haar ervaring als (externe) consultant, trainer, coach en verandermanager en haar cultuur- en leiderschapsexpertise neemt zij mee in de rol van Skill Lead. Als gedragsexpert, zij is psycholoog, is zij ervan overtuigd dat zelforganisatie een logisch, nodig en tegelijkertijd uitdagend middel is om de klant nog centraler te stellen. Haar missie is bij te dragen aan een nog betere klantbediening doordat de professional het beste uit zichzelf kan halen met veel werkgeluk als resultaat.

Richard van de Coevering | Regio Directeur, skill Advies | ABN AMRO
Richard is als Skill Lead Advies verantwoordelijk voor de financiële dienstverlening aan de vermogende klanten en de Medische beroepsgroepen in de regio Midden West. Daarnaast is hij landelijk verantwoordelijk voor complexe financieringen op het gebied van vastgoed binnen de Medische sector, beleggingsvastgoed  in Box III en de kwaliteit van deze portefeuille. In de afgelopen 20 jaar als bankier is Richard voornamelijk actief geweest binnen de zakenbank van ABN AMRO. In de laatste 4 jaar binnen Retail Banking is hij  o.a. verantwoordelijk geweest voor het opzetten van de vernieuwde Medische propositie. Richard heeft ruim 13 jaar ervaring als leidinggevende en verandermanager welke hij meeneemt in zijn rol van Skill Lead. Als ervaringsexpert is hij ervan overtuigd dat zelforganisatie leidt tot een plattere organisatie waarbij signalen vanuit de markt eerder en duidelijker bij de beleidsbepalers landen hetgeen weer leidt tot een betere connectie tussen klant en bank. Zijn missie is klanten te helpen hun financiële doelen te verwezenlijken op de meest toegankelijke en professionele manier!

Wil jij in gesprek met ABN AMRO en collega klantgerichtheidsprofessionals over hoe zelforganisatie jouw bedrijf het verschil kan maken? Wees er snel bij, want er zijn maar 20 plekken beschikbaar!

De toegang tot de Ronde Tafel is alleen voor PvKO-leden. Ben je (nog) geen lid en heb je interesse, stuur dan een mail naar communicatie@pvko.nl.

Aanmelden

Geen publieke kaarten beschikbaar. Mogelijk zijn er nog kaarten beschikbaar als u bent ingelogd.

Ja, ik wil inloggen

Nieuw 400 x 212 Breaking Boundaries.jpg

Prijzen

De toegang is alleen voor PvKO leden.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kan je een vervanger regelen.

Deel met anderen