Logo

Over Inspiratiesessie Data meets Hospitality: Hoe met data optimale gastvrijheid te realiseren?

Inspiratiesessie Data meets Hospitality: Hoe met data optimale gastvrijheid te realiseren?

De virtuele reserveringsmedewerker heeft je voorkeuren in beeld gebracht en je boeking foutloos in orde gemaakt! De voice recognition van de hotelrobot herkent je onmiddellijk en het ontvangstscherm heet je welkom. Jouw e-key is geactiveerd. De interactieve mediabox in je kamer heeft je favoriete muziek alvast opgezet en je voorkeurskanalen staan bovenaan. Dankzij VR heeft je kamer een relaxende zeezicht. Je tandenborstel vergeten? Geen probleem! Die print je gewoon uit in je kamer. En voor alle andere vragen is je virtuele persoonlijke assistent beschikbaar. 

Toekomstmuziek? Nee, Hospitality en technologie gaan steeds meer hand in hand. 

Data-gedreven service wordt de nieuwe standaard. Niet alleen in de hotelindustrie maar ook bij een organisatie als Holland Casino. Hoe met data een excellente gastbeleving realiseren, nu en in de toekomst? En wat is dan (nog) de rol van de medewerker en de human touch?

Daar kom je in deze sessie, georganiseerd in samenwerking met DDMA, alles over te weten! 

Sprekers

Reinier Bunnik | General Manager | Zoku
Zijn medewerkers noemen hem een ‘ster in data-driven’. Als GM initieert hij tal van ‘datamanagement’ projecten die tot guest delight moeten leiden. Data-driven productinnovatie voor prototyping van de optimale gastverblijven en public space; data-driven operations voor optimaal onderhoud van faciliteiten; data-driven customer insights en biometrische data, die Zoku in staat stellen de hotelgast op verschillende touchpoints te verrassen en te plezieren. Reinier laat ook zien waar je vooral niet moet doorslaan. Gastvrijheid is ook het respecteren dat de gast ook ‘vergeten’ wil worden en het zich realiseren dat de gastbehoefte in verschillende situaties totaal anders kan zijn. En hoe zorgen we ervoordat we ondanks het digitaliseren van vele contactmomenten de human touch de voor de hotellerie zo belangrijke rol kan blijven spelen.

Arjen van Hijum – CEO | Store Support 
Holland Casino, Store Support en insinto werken al jaren samen in de zoektocht naar verdere verbetering van gast- en medewerkersbeleving door de inzet van data. Een uniek traject dat hiervan onderdeel was, was het in kaart brengen van deze facetten. 

Jurgen Hofstede | HR Analytics - Consultant | Holland Casino
Niet eerder werden ervaringen van zowel gasten als medewerkers van Holland Casino met elkaar verbonden. Kwalitatieve insights in de klantreis en kwantitatieve analyses van miljoenen datapunten hebben geleid tot een statistische analyse waarin kansberekening is omgezet in keiharde feiten.

 Jeff Mulder | Founder | insinto & PEBex
Naast de insights (verzorgd door Insinto) wordt nu de stap gezet naar impact (mede geregisseerd door Store Support). Door medewerkers in alle casino’s te betrekken, door niet langer te gokken op de KPI die centraal staat, maar door keuzes te maken op basis van feiten. Jurgen (Holland Casino), Arjen (Store Support) en Jeff (insinto) praten je helemaal bij over de opzet, uitvoering en uitkomsten van dit project waarin data tot hospitality beleving leidt.

Erik-Jan Ginjaar | Algemeen Directeur | Postillion Hotels
Michiel, the next gen employee – een AI oplossingWaarom herhalend werk waar de mens geen toegevoegde waarde heeft nog steeds door mensen laten doen. Postillion heeft een kunstmatige intelligentie oplossing bedacht en gemaakt om het reserveringsproces verder te automatiseren. Een nieuwe techniek die op wereld niveau nog niet op deze manier wordt toegepast. Het begon in 2018 met een design sprint – in vijf dagen van probleem stelling naar gevalideerd prototype. Tijdens de spint is Michiel bedacht, een AI systeem dat mails kan lezen, verwerken en er op kan reageren. Door middel van Named Entity Recognition worden de belangrijkste elementen uit een mail gehaald en middels API’s verwerkt in de verschillende reserveringssystemen. Michiel kan daarna gepersonaliseerde reacties terugsturen. Voordelen van Michiel zijn naast een real-time response ook continue aandacht voor upsell en cross sell. Naast efficiëntie heeft het systeem een duidelijke commerciële meerwaarde. Om het systeem goed te laten werken is er veel brandstof nodig – anno 2019 Data. Het systeem leert zowel in het Nederlands als in het Engels begrijpend lezen en dit ook nog zo te interpreteren dat de intentie van de email duidelijk is. Richting de toekomst andere vormen van input, zoals spraak toevoegen, is daarna niet zo moeilijk weer. Met Michiel kan Postillion zich richten op waar het echt goed in is. Het leveren van oprechte gastvrijheid.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

400 x 212.jpg

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is je eerste bezoek aan een event kosteloos.