Logo

Over Ronde Tafel: Een klantgerichte Digitale Identiteit?

Ronde Tafel: Een klantgerichte Digitale Identiteit?

NOS: Nederlanders hebben de meeste privacy zorgen over het ‘kopietje paspoort’; RTL Nieuws: Dagelijks 150 mensen slachtoffer van identiteitsfraude; Rambam: kijkers stom verbaasd hoe makkelijk ID Fraude is; NRC: ING betaalt recordboete van 775 miljoen voor een witwas affaire omdat ze niet wisten wie hun klanten waren…. Een greep uit de berichtgeving van de afgelopen weken waarbij identiteit een sleutelrol speelt.

Digital first! Elk jaar weer worden er meer goederen online gekocht, online contracten afgesloten en bankrekeningen geopend. Alleen het verifiëren van de identiteit van de betrokken partijen is vaak nog een papieren proces, met kopietjes van paspoorten die ‘live’ aan een balie moeten worden getoond. Het is tijd voor een klantgerichte oplossing die online een seamless ervaring biedt en waarbij fraude vrijwel onmogelijk wordt. Ontwikkelingen in zowel wetgeving (eIDAS) en techniek (Biometrics, NFID chips, image recognition) maken dit mogelijk. Hoe ver zit jouw organisatie hierin?

En: Is het niet tijd een stap verder te gaan? Je klant zich niet bij elke transactie laten identificeren maar bouwen aan een systeem waar de klant echt centraal staat? Een digitale identiteit waarbij een door de overheid gecontroleerde en geaccrediteerde (PKIO, eIDAS) trust provider je eenmalig identificeert… en waar de consument vervolgens bij alle aangesloten partijen in secondes kan onboarden, contracten ondertekenen en GDPR proof gegevens uitwisselen. Droom jij ook van zo een oplossing?

Technisch en juridisch is zo’n oplossing al mogelijk maar vooralsnog zitten we met een kip / ei dilemma. Je hebt weinig aan een digitale identiteit wanneer er slechts een handvol bedrijven aangesloten zijn bij deze trust provider. Een bedrijf zal niet zo snel investeren in de koppeling met een trust provider indien die nog weinig digitale identiteiten bezit.  PVKO houdt een Ronde Tafel om te kijken wat we moeten doen om gezamenlijk deze paradox te doorbreken.

Herkenbaar?

  • Lig jij ook wakker van met het besef dat je eigenlijk niet goed weet wie je klanten zijn? Welk fraude risico je loopt of erger: dat je onderdeel bent van een criminele of terroristische organisatie zonder dat je daar grip op hebt?
  • Wil je het onboarden van klanten ook zo makkelijk mogelijk maken, en tegelijkertijd hierbij zoveel mogelijk risico’s wil uitsluiten. Wat nu als we deze met elkaar kunnen verenigen? Ben jij de persoon die dit voor jouw bedrijf kan regelen?
  • Ben jij op zoek naar een manier om vertrouwd zaken te kunnen doen met klanten in een omnichannel omgeving? Hoe je identificatie en autorisatie makkelijk en betrouwbaar kan maken over de telefoon, smart speakers of via open messaging platforms?
  • Wil je helpen bouwen aan een ecosysteem waarbij identificatie, authenticatie en ondertekenen een kwestie is van het invullen van een pincode voor de klant?

Zeg je ja op een van deze bovenstaande vragen, dan hoor je thuis aan deze Ronde Tafel over het klantgericht managen van de digitale identiteit op donderdag 23 mei van 14:00 – 17:00 uur. We zijn te gast bij Aegon in Den Haag. De toegang tot de Ronde Tafel is alleen voor opdrachtgevers aangesloten bij PvKO.

Gastheer is Alexander van den Wall Bake, Innovation Manager Business Automation.Hij is moderator en presentator, enthousiast over dit thema, nieuwsgierig hoe jij erin zit, gedreven om er in gezamenlijkheid een aantal stappen te zetten. 

Wees er wel snel bij, want er zijn maar 15 plekken beschikbaar!

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

400 x 212.jpg

Prijzen

De toegang is alleen voor opdrachtgevers aangesloten bij PvKO.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kan je een vervanger regelen.