Inspiratiesessie The next step in CX; aandacht voor mens en maatschappij
Uit meer dan tien jaar onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland blijkt: bedrijven die aandacht hebben voor mens én maatschappij hebben de toekomst. Een oprechte betrokkenheid met de klant in combinatie met sustainability zorgen voor een optimale customer experience. Deze thema’s staan centraal tijdens de PvKO sessie op woensdag 30 januari 2019.
Sprekers
Tammo Bijmolt, professor aan de Rijksuniversiteit Groningen
Professor Tammo Bijmolt belicht customer experience vanuit een wetenschappelijk oogpunt. Wat zijn de laatste inzichten? Al eerder toonde hij met zijn studenten aan dat klantvriendelijkheid een positief effect heeft op retentie. Moeten we altijd de 9+ nastreven of is een 8 ook prima? Draagt dit ook bij aan de financiële performance?
Andre Nijhof, professor aan Nijenrode Business University
Kan de klant nog koning zijn in een tijd waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt? Professor Andre Nijhof vertelt wat er op dit moment op wetenschappelijk gebeurt met sustainability. Hij presenteert ons de eerste resultaten van een onderzoek wat zijn studenten momenteel uitvoeren: wat duurzaamheid voor de klant is en of dit per branche verschillend is. Als sustainability een onderdeel van customer experience moet worden, wat houdt dat dan in?
Gerrit Piksen, expert customer insights bij SAMR Marktvinders
Aan de hand van resultaten van elf jaar onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf laat Gerrit Piksen zien hoe klanten tegenwoordig kijken naar organisaties en wat ze van organisaties verlangen. Wie zijn de winnaars van de toekomst? En bovenal; wat moet je doen om een winnaar te worden?
Roel Welsing, directeur Apenheul
Commercie, gastvrijheid en maatschappelijke betrokkenheid gaan hand in hand, volgens Apenheul-directeur en voormalig Marketeer of the Year’, Roel Welsing. Hij laat zien hoe Apenheul dit in de praktijk brengt.
Deze Inspiratiesessie wordt mede mogelijk gemaakt door SAMR.