Sitemap

Over Inspiratiesessie De psychologie van klantgericht ondernemen

 PvKO Online Magazine

jan
1
PvKO Online Magazine - Een vlucht door de events van 2018
sep
12
Inspiratiesessie Customer Journey gemaakt, en dan?!
sep
24
Ronde Tafel: Bot First voor elk bedrijf

Bekijk alle events

PvkO biedt de RET een perfect platform om bij te blijven met de laatste ontwikkelingen op gebied van innovatie en klantgerichtheid. Daarnaast zijn de praktijkervaringen die worden gedeeld een goede leerschool en zijn er voldoende partners om ook over de eigen uitdagingen met elkaar in gesprek te gaan. Inspirerend, leerzaam, leuk!
- Lesly Broekaart, Innovation Lead, RET
Meer leden over PvKO
De missie van Coníche is om Nederland meer klantgedreven te maken. Met het Platform voor Klantgericht Ondernemen dat zich richt op klantgerichte ondernemers hebben we een ‘soulmate’ gevonden. De roots van Coníche komen met name uit het niet-fysieke klantcontact (call,mail, chat), maar we zien dat klantcontact steeds meer een strategische plek binnen de organisatie krijgt. Met de wens van organisaties om via alle contactkanalen een eenduidig beeld naar de klant uitstralen wordt een brede multidisciplinaire bedrijfskundige benadering steeds belangrijker. PvKO biedt hierin voor ons hoogwaardige inspiratiesessies waarin we op scherp gesteld worden en leren met welke issues andere organisaties bezig zijn. Ook vinden wij bij PvKO een professioneel netwerk dat klantgericht wil zijn of daartoe ontwikkelen en ontwikkeling start met uitwisseling van kennis en ervaring.
- Baukje Korsten, Salesmanager, Coníche
Meer leden over PvKO
L’eau is een reclamebureau voor gedragsbeïnvloeding. PvKO inspireert ons iedere maand met onderwerpen die soms te maken met onze dagelijks praktijk maar juist ook met onderwerpen die we niet vaak tegenkomen. PvKO zorgt ervoor dat wij buiten onze eigen “bubbel” leren over nieuwe methodes. En we zien veel toepassingen uit de praktijk die leerzaam zijn voor ons en voor onze klanten. Bovenal ontmoet je er mensen die allemaal op hun eigen gebied bezig zijn met “klantgerichtheid”. Dat schept direct een band….dat merk je tijdens iedere activiteit.
- Arend Jan Boss, Managing Partner, l’eau
Meer leden over PvKO
Onestone bouwt klantgerichte organisaties. PvKO is voor ons een zeer geschikte platform om vinger aan de pols te houden over de evoluerende context en noden van organisaties. In het domein klantenstrategie doen nog heel wat dogma’s de ronde. Door uit te wisselen met PvKO leden krijg je een beter zicht op wat wel en niet werkt. Wil je voelbaar resultaat boeken? Breng focus, hanteer een bewezen methodologie en verwerf wetenschappelijk onderbouwde kennis over hoe je klantenperceptie en -gedrag beïnvloedt. Dat zijn precies de aspecten die PvKO belicht.
- Stéphanie ’t Felt, Customer strategy expert, Onestone
Meer leden over PvKO
Wat voor gemeenten interessant is zijn onderwerpen over nieuwe technologieën en mogelijkheden. Zoals inderdaad Blockchain waarvoor we zelf spreker waren, big data (hoe zet je dit in) en machine learning. Wij kunnen leren van wat andere bedrijven op dat gebied als ervaring hebben en wij kunnen onze ervaring zoals bijvoorbeeld op het gebied van Blockchain delen. Het liefst de diepte in , in kleine settings zoals een Ronde Tafel. Maar ook onderwerpen als branding, nieuwe samenwerkingsverbanden met private en publieke partijen lijken ons interessant.
- Pieter in't Hout, Informatiemanager bij de Gemeente Utrecht
Meer leden over PvKO
PvKO lidmaatschap betekent voor mij en mijn organisatie, op een snelle en efficiënte manier op de hoogte blijven van wat klantgericht ondernemen te bieden heeft. Nederland staat voor op België en door deel te nemen aan het platform van PvKO kunnen wij deze achterstand wegwerken. De discussies die gevoerd worden geven waardevolle, realistische tips en trics waarmee wij impact genereren op zowel klanten, medewerkers, kennis maar ook op ROI
- Patrick De Bruyn, Coach Customer Connection - Customer Connection, Securex
Meer leden over PvKO
Ook bij ABN AMRO hebben we de klant natuurlijk centraal staan. Omdat de ontwikkelingen op dit gebied elkaar snel opvolgen is PvKO bij uitstek hét platform om kennis op te doen & uit te wisselen en daarnaast te sparren met experts die hier ook dagelijks mee bezig zijn.
- Fons Langedijk, Senior Channel Manager, ABN AMRO
Meer leden over PvKO
Lidmaatschap van PvKO is voor Natural Mood Makers zinvol om meerdere redenen. In de eerste plaats is PvKO hèt platform voor het opdoen van noviteiten en verdiepende inzichten voor klantgerichte ondernemers. Door interessante sprekers worden wij op de meest prachtige locaties in Nederland (en soms ook België) bijgepraat over alles wat te maken heeft met klantgericht ondernemen. Tijdens deze sessies staat het ‘van elkaar leren’ bovendien hoog in het vaandel. In de tweede plaats is PvKO ook een krachtige netwerkorganisatie omdat de deelnemers vanuit veel verschillende bedrijven komen. Naast het met elkaar sparren over de thema’s die aan bod komen is er voldoende ruimte om tijdens netwerkmomenten met elkaars bedrijven kennis te maken. Hierdoor draagt PvKO bij aan het succes van ons bedrijf.
- Arthur Stuivenberg, Eigenaar, Natural Mood Makers
Meer leden over PvKO
Duurzame energie voor iedereen, overal en altijd. De klant staat hierin centraal, want alleen samen met onze klanten kunnen we de wereld steeds een stukje mooier maken. Het lidmaatschap bij PvKO biedt ons de unieke mogelijkheid om deze klantgerichtheid continue te blijven verbeteren. Dit komt enerzijds door de goede kwaliteit van de bijeenkomsten, en anderzijds door de open en betrokken PvKO leden. Die combinatie zorgt voor een unieke dynamiek die ons telkens verrast, stimuleert en de tools biedt om verder te ontwikkelen in onze klantgerichtheid.
- Jan-Hein Pierik, Head of Customer Care, Vandebron
Meer leden over PvKO

Geïnformeerd blijven over PvKO?

Draagt jouw organisatie bij aan een klantgerichter Nederland? Dan is PvKO wellicht wel interessant voor jou of jouw bedrijf. Meld je aan voor onze nieuwsbrief om kennis te maken met PvKO of bezoek een event. Maak daarvoor eerst een account ...

Lees verder of reageer

Kom kennismaken

Een van de voordelen die je geniet met een bedrijfslidmaatschap of een ZZP lidmaatschap is dat de events gratis zijn. Heeft jouw bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is een eerste bezoek aan een Inspiratiesessie gratis. Bekijk onze ...

Lees verder of reageer

Inspiratiesessie De psychologie van klantgericht ondernemen

Be curious! Over het gevaar van patronen en aannames in klantgerichte communicatie

Gedragspsychologie is geen truc! Alleen door telkens opnieuw nieuwsgierig te zijn, vind je innovatieve en effectieve oplossingen. Deze avond inspireren we je – samen met sprekers van Hogeschool van AmsterdamAirmiles, Unravel Neuromarketing Research L'eau - over de toepassing van gedragspsychologie en schetsen we de wetenschappelijke basis van heuristieken, nudges, boosting, behavioral economics… 10 jaar naar het eerste boek van Cialdini.

Gedrag is uniek! En in grote mate afhankelijk van vele (omgevings)factoren. Alleen als je echt nieuwsgierig bent ga je op zoek naar deze factoren. En kun je dus veel effectiever het gedrag van je klant beïnvloeden. Want  oplossingen die altijd en overal uniform inzetbaar zijn bestaan niet!

Wetenschappelijke inzichten vinden hun weg naar de praktijk. Eindelijk kunnen campagnes ontwikkeld worden op basis van  wetenschappelijke theorieën in plaats van assumpties. Ook laten we zien hoe vanuit huidig klantgedrag voorspellingsmodellen ontwikkeld kunnen worden.

Terug in de collegebanken! We zijn te gast bij de Hogeschool van Amsterdam.

SPREKERS

Auke Sijsma | Commercieel Directeur | Loyalty Management Netherlands (Air Miles)
Auke vertelt graag hoe advanced analytics en predictive modelling worden toegepast binnen Loyalty Management Nederland. Met behulp van geavanceerde analyses worden zeer effectieve voorspelmodellen ontwikkeld die Air Miles en haar partners helpen om klantrelaties op te bouwen, te onderhouden en te laten groeien.

Hanneke Goosen | researcher/lecturer Toegepaste Psychologie | Hogeschool van Amsterdam
Hanneke presenteert het zogenaamde COM-B model, waarmee je gedrag kunt analyseren. Dit model maakt deel uit van het Behaviour Change Wheel, dat handvatten biedt voor interventies voor gedragsverandering. Ze zal toelichten hoe je dit model kunt gebruiken voor vraagstukken in je eigen organisatie.

Carmen Kroon | Docent Toegepaste Psychologie | Hogeschool van Amsterdam
De presentatie van Carmen richt zich op praktijkvoorbeelden van het doen van onderzoek, voorafgaand aan een interventie/actie, en wat dat kan opleveren. Het verhaal is afgestemd met Hanneke en sluit aan bij wat zij vertelt.

Arend Jan Boss | Managing Partner | L’eau
Na analyse van het gewenste gedrag kun je gaan nudgenen/of boosten. Wat is het verschil? Hoe pas je het toe? Gedrag leren begrijpen blijft een ontdekkingsreis waarbij we uit de wetenschap continue inzichten aangereikt krijgen. Een aantal lessen en voorbeelden uit de praktijk.

Tim Zuidgeest | Co Founder | Unravel Neuromarketing Research
Wat kan je allemaal ontdekken door in het brein van de consument te kijken? Ga mee op een reis door de wereld van Neuromarketing. Tim onthult hoe je hersenwetenschap en biometrics kan gebruiken om meer breinvriendelijke websites, verleidende advertenties en overtuigende winkels te maken.

AVONDVOORZITTER

Olaf Cox | Managing Partner | L’eau
Olaf is de avondvoorzitter, en zal vanuit zijn marketingcommunicatie achtergrond het kader en de context scheppen. En zorgt uiteraard voor de nodige interactie tussen de sprekers en de aanwezigen.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

400x212.jpg

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is je eerste bezoek aan een event kosteloos. 

Deel met anderen