Draag bij aan een klantgericht Nederland

Sitemap

Collegereeks De Psychologie van de Klant: over het begrijpen en beïnvloeden van consumentengedrag (Service Leadership)

shutterstock_160644944 PvKO.jpgdonderdag 29 oktober 2020

Inspirerende reeks van 8 avondcolleges van elk drie uur waarin topwetenschappers van verschillende universiteiten laten zien hoe het consumentenbrein werkt. Een absolute aanrader voor iedereen die meer wil weten over hoe gedachten en gevoelens van klanten ontstaan en beïnvloed kunnen worden.

De afgelopen decennia is er veel onderzoek gedaan naar de werking van ons brein. Dit heeft veel nieuwe inzichten opgeleverd, ook over de manier waarop klanten reageren op organisaties, merken, producten en diensten. Organisaties roepen bewust, maar vaker nog onbewust, associaties op die bij klanten resulteren in positieve of negatieve gevoelens, gedachten en gedragingen. Bent u werkzaam als marketeer, customer experience manager, communicatie adviseur of service manager en wilt u weten wat er in het brein van uw klanten gebeurt? Dan is deze collegereeks een absolute aanrader! Maar schrijf snel in, want het aantal deelname plaatsen is beperkt.

Op 29 oktober as start het Institute for Service Leadership daarom met een nieuwe reeks avondcolleges over De Psychologie van de Klant. Een unieke kans om kennis te maken met de meest recente inzichten over hoe het consumentenbrein functioneert en hoe u hier als marketing-, sales- of customer service manager op kunt inspelen! Leden van het Platform voor Klantgericht Ondernemen kunnen deelnemen aan deze collegereeks tegen een sterk gereduceerd tarief van €2.650,- (excl. BTW). Het normale tarief bedraagt € 3.250,-, dus dat is € 600,- korting!

In de Collegereeks De Psychologie van de Klant wordt ingegaan op de vraag hoe deze processen werken, welke invloed ze hebben op elkaar en welke consequenties deze processen hebben voor het gedrag van de klant. Daarnaast wordt ingegaan op de mogelijkheden van organisaties om de beleving en het gedrag van klanten te beïnvloeden, bewust of onbewust via subliminale beïnvloeding (foto). Tot slot wordt in de reeks stilgestaan bij de mogelijkheden van neuromarketing.

Programma
We hebben voor deze collegereeks acht vooraanstaande hoogleraren op het gebied van marketing en consumentenpsychologie bereid gevonden hun kennis en inzichten met ons te delen. Het programma bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Keuzegedrag van consumenten en de rol van vertrouwen - Prof.dr. Fred van Raaij, emeritus hoogleraar economische psychologie, Tilburg University
  • De vrije wil bestaat niet: hoe druk ik op de juiste knoppen in het brein van de consument - Prof. dr. Victor Lamme, Hoogleraar Cognitieve Neurowetenschap, Universiteit van Amsterdam
  • De rol van het brein in koop- en beslissingsgedrag: de (on)mogelijkheden van neuromarketing - Prof.dr.ir. Ale Smidts, Hoogleraar Marketing Research, Erasmus Universiteit
  • Beïnvloeding door design van producten en omgevingen - Prof. dr. Ad Pruyn, emeritus hoogleraar Consumentenpsychologie, Universiteit van Twente
  • Marketing en consumentenwelzijn - Prof.dr. Koert van Ittersum, hoogleraar Marketing, Rijksuniversiteit Groningen
  • De psychologie van het merk – Prof. dr. Peeter Verlegh, Hoogleraar Marketing, Vrije Universiteit Amsterdam
  • Klantinteractie online en offline - Prof.dr. Ko de Ruyter, Hoogleraar Marketing, King's College Londen
  • De psychologie van reclame en marketingcommunicatie - Prof.dr. Bob Fennis, hoogleraar Consumentenpsychologie, RijksUniversiteit Groningen

Klik hier voor meer informatie en aanmelden

« Terug