Logo

ABN AMRO en Talent4Service & Unique geven handen en voeten aan social return in klantcontact

Talent4service 380x270.jpgvrijdag 07 juli 2017 16:31

Door Jorien Wesseling

Eindhoven, 6 juli 2017 – Social return in klantcontact: veel bedrijven ‘moeten’ er iets mee, maar nog niet iedereen weet dit handen en voeten te geven. Daarom heeft ABN AMRO de handen ineen geslagen met arbeidsbemiddelaars Talent4Service en Unique. Samen streven zij er naar om werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt een nieuwe start te geven in de klantcontactbranche. Dit doen zij door hen een baan mét bijbehorende vakopleiding aan te bieden in het service center van ABN AMRO.

Bjorn van de Voorde, Directeur Contact Center Kleinbedrijf bij ABN AMRO over deze samenwerking: “Ons klantcontactcenter heeft hoge normen als het gaat om onze medewerkers. Wij willen onze klanten voorzien van een 9+ service, en daarvoor zoeken wij de beste contactcenter agents. Maar die medewerkers kunnen prima uit een doelgroep komen met afstand tot de arbeidsmarkt, of dat nou 56-plussers, bijstandsgerechtigden of langdurig werkzoekenden zijn. Ook kandidaten met een arbeidsbeperking zijn welkom. Het is aan ons om de juiste randvoorwaarden te creëren zodat deze kandidaten succesvol kunnen zijn in hun nieuwe start en loopbaan bij ABN AMRO.”

Daar komt de samenwerking met Talent4Service om de hoek kijken. Talent4Service is gespecialiseerd in het werven & selecteren, opleiden & begeleiden en detacheren van reïntegratiekandidaten. Directeur van Talent4Service Jorien Wesseling: “Talent4Service is de linking pin tussen de overheid en het bedrijfsleven en slaat daarmee een brug tussen werkgevers, lokale en centrale overheden en werkzoekenden. Daarmee is Talent4Service een goede partner voor organisaties zoals ABN AMRO: organisaties die optimaal invulling willen geven aan hun social return beleid.”

Kitty van Woezik, Corporate Client Manager van Unique, vult aan: “De persoonlijke aandacht en begeleiding van geplaatste medewerkers biedt voor organisaties als ABN AMRO de meerwaarde die zij zoeken. Daar geloven wij als Unique ook in. Met de mentor van Talent4Service voorzien wij in die behoefte en helpen wij de klant hun MVO-doelstellingen te behalen, terwijl wij hen tegelijkertijd ontzorgen op organisatorisch vlak”.

Het project is een co-creatie van zowel ABN AMRO als Talent4Service & Unique. Het omvat in eerste instantie het werven, selecteren en opleiden van drie nieuwe medewerkers uit doelgroepen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Momenteel zijn we bezig met de selectie van medewerkers met een arbeidshandicap. Bij gebleken succes wordt dit aantal in de loop van het jaar verder opgeschroefd.

Labels

Reacties op 'ABN AMRO en Talent4Service & Unique geven handen en voeten aan social return in klantcontact'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.