Logo

Over Inspiratiesessie Omnichannel: welke keuzes moet je maken?

Inspiratiesessie Omnichannel: welke keuzes moet je maken?

Oh nee, niet alweer een nieuw kanaal om met klanten te communiceren!

“Waarom moeten we ‘X’ als kanaal inzetten? Klanten kunnen ons prima per telefoon bereiken.” Waarbij X wordt ingevuld met ‘chat’, ‘email’, ‘whatsapp’ of ‘social media’. Als het gaat om klantcontact zijn beschikbare oplossingen niet ‘one size, fits all’. De voorkeur van je klanten voor een communicatiekanaal varieert en is afhankelijk van vele factoren. Deze Inspiratiesessie levert je antwoorden op de vraag: Welke kanalen slim te gebruiken voor effectief klantencontact!  

Op woensdag 24 januari geven de KNVB en Woningcorporatie Ymere inzicht in hoe zij keuzes maken om met hun doelgroepen (ook wel voetballiefhebbers en bewoners genoemd) te communiceren. Welke kanalen zetten zij in (of juist niet), welke rol speelt data hierin en hoe wordt bepaald of een kanaal juist gekozen is. Leer van de aanpak van de KNVB en Ymere en neem tips en ideeën mee voor jouw klantgerichte organisatie!

Marion Massop | Manager Marketing Intelligence | KNVB
De KNVB profileert zich meer en meer als een kennis gedreven organisatie, die toonaangevend is in een veranderende samenleving. Het is de ambitie van de KNVB om aan de hand van data de voetballiefhebbers nog beter te leren kennen om het voetbal nog leuker voor ze te maken. Ook in de communicatie naar de voetballiefhebbers via de verschillende kanalen. De KNVB wil haar partners ondersteunen bij het creëren van nieuwe commerciële mogelijkheden. Data speelt hierbij een cruciale rol: inzichten in profielen van voetballiefhebbers, fans en vrijwilligers. Inzichten die partners helpen betere beleids- en marketing- en communicatiebeslissingen te nemen en kansen te benutten. Marion geeft ons een beeld van de datahuishouding van de KNVB en hoe deze tot resultaten leidt!

Christiaan Koenders | Manager Klantcontact | Ymere
Sinds haar oprichting in 1852 biedt woningcorporatie Ymere betaalbare huurwoningen aan mensen met een bescheiden inkomen.  Met meer dan 70.000 woningen in Amsterdam, Almere, Haarlem, Haarlemmermeer en Weesp is de diversiteit aan bewoners groot en het aantal klantcontacten via telefoon, web, e-mail, chat, whatsapp, social media en balie enorm. Christiaan bespreekt waarom variatie in klantbediening nodig is, welke inzichten hiervoor nodig zijn en hoe Ymere deze in praktijk brengt.


Avondvoorzitter

Eric Hartmans | Department Head Business Development | Content Guru
Eric richt zich als klantcontactspecialist dagelijks op complexe vraagstukken rondom klantcontactoptimalisatie. Daarin spreekt hij over de uitdagingen bij organisaties om ook hun klanten optimaal te kunnen bedienen. Humor, enthousiasme en kennis van zaken combineert hij om het maximale voor de klant te bereiken. Klantcontact is al ruim 20 jaar zijn passie. Hij treedt tevens regelmatig op als spreker en dagvoorzitter.

Deze Inspiratiesessie wordt mede mogelijk gemaakt door:






Aan deze Inspiratiesessie zijn drie PE-punten toegekend! Dit event voldoet aan de gestelde voorwaarden voor PE accreditatie door NIMA

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Inspiratiesessie Omnichannel 400x212.jpg

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding gaat u ermee akkoord dat u tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht u binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kunt u een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft uw bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is uw eerste bezoek aan een event kosteloos.