Draag bij aan een klantgerichter Nederland

Sitemap

Inspiratiesessie Neuromarketing "De Koopknop voorbij..."

Hoe kan de kennis over het menselijke brein ons verder helpen met customer centricity en experience.

Je leest er veel over. Is het de redding van het vak klantgericht ondernemen? Of is het de zoveelste hype in de markt? De wetenschap biedt steeds meer inzicht in hoe mensen besluiten nemen. De techniek maakt het mogelijk hier een kijkje in te nemen via onderzoektechnieken als Eyetracking, FMRI-scans, EEG en ook impliciet onderzoek. 

De neurowetenschap wordt ingezet voor onderzoek, conceptontwikkeling (design for happiness) of gedragsbeïnvloeding (zoals priming, persuation en nudging). Met als doel: creëren van positieve emoties die leiden tot wow belevingen, customer delight en engagement…die weer leiden tot beïnvloeding van toekomstige beslissingen. 

Hoe kun je dit in je organisatie toepassen? Wat zijn goede voorbeelden? Hoe kan neurowetenschap je helpen aan succesvolle marketingcampagnes en duurzame impact op bestaande en nieuwe klantrelaties? 

Op donderdag 7 september nemen we je mee in de praktische toepassing van neuromarketing. We laten je zien waar het vakgebied op dit moment staat. Sprekers uit de praktijk delen hun cases met ons. Wat brengt de toepassing van de hersenwetenschap? Waar zit de meerwaarde? Hoe gaan ze te werk? We geven een kijkje in de keuken van neuro-onderzoek. 

Walter Limpens | Researcher Neurensics
Walter Limpens is een van de oprichters van Neurensics, dé pionier op het gebied van neuromarketing onderzoek in Nederland. In 2010 werd begonnen met de eerste fMRI studie, inmiddels zijn we 7 jaar verder en zijn er al meer dan 50.000 MRI scans verricht. Uit al die onderzoeken, voor grote en kleine adverteerders in binnen- en buitenland, is een schat van inzichten gekomen over de onbewuste en emotionele werking van commerciële communicatie. Walter Limpens neemt u mee in de leukste en meest waardevolle voorbeelden, die u zelf direct kunt toepassen op uw werk én in uw privé-leven.    

Lysander van der Sluis | Projectleider 'Beleving op stations' RET
Ben jij al op een van de RET stations geweest? Wij kunnen niet wachten tot het 'strand-station' op Hoek van Holland geopend zal worden. Wat een beleving moet dat worden om zo direct op het strand uit te kunnen stappen. Lysander van der Sluis neemt ons mee in het project van de RET om de beleving van haar stations te verbeteren door de vernuftige inzet van geur, muziek, verlichting, aankleding en entertainment die wisselen op de dag. Met als doel een verblijfsplek te creeren waar het aangenaam wachten is… Een verhaal van een pionier die buiten de gebaande paden durft te gaan.

Pasi Tuominen | Customer Experience Professional Haaga-Helia University | Helsinki
The Box is a concept which uses several technologies in order to create chromatic atmospheres in different commercial settings. The Box simulations are using high-definition projection and image mapping, holographic computing, immersive soundscapes, scent and moisture control as well as haptic surfaces. The experience simulations like Hotel Room of the Future, Virtual Starbucks or Mixed Reality Santa Claus provide a vision of the possibilities of immersive, mixed reality environments. The Box project leader dr. Pasi Tuominen from Haaga Helia University demonstrates how this scientific approach  leads to unforeseen service experiences and increasing customer value. Pasi is a multi-awarded Hospitality Management professional with 15 years of frontline experience developing and launching highly regarded hotels, restaurants, and inspired service offerings around Europe.

Sergio Romijn | Chief Brain Officer & founder Braynz
Ook jij ondervindt dagelijks het effect van nudging, zonder dat je je daar bewust van bent. De nudge voelt heel natuurlijk en zonder nadenken vertoon je het gewenste gedrag. Minstens 90% van ons gedrag komt voort uit het onbewuste brein en dat is precies waar nudges op inhaken. Sergio Romijn, Chief Brain Officer van Braynz inspireert je door mooie praktijk voorbeelden en leert je waar je aan moet denken als je voor jouw klantbeleving gebruik wilt maken van nudges om klantgedrag te sturen.

Avondvoorzitter is:

Ludo Voorn | Directeur Marketing PostNL
Ludo Voorn is een atypische, breed ontwikkelde marketeer en manager (b2b en b2c) met ruim 20 jaar ervaring binnen de dienstverlening. Hij is cum laude afgestudeerd Master of Marketing en Register Marketeer. Ludo is gefascineerd door alles wat met verklaring en beïnvloeding van gedrag heeft te maken. En dat gedrag wordt bewust & onbewust aangestuurd door onze hersenen. Bij Zwitserleven en PostNL heeft hij verschillende neuro-onderzoektechnieken toegepast bij meerdere campagnes. Als avondvoorzitter zal hij de sprekers introduceren, maar ook challengen. Aan het eind van de avond wil je immers weten wat de echte toegevoegde waarde van neuro is en hoe je dit als marketeer morgen concreet kunt toepassen.  

Fear of missing out... ?? Schrijf je dan snel in.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding gaat u ermee akkoord dat u tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht u binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kunt u een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft uw bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is uw eerste bezoek aan een event kosteloos. 
Het kosteloos kennismaken geldt niet voor bedrijven die technische oplossingen of dienstverlening rondom CRM en Klantgericht Ondernemen aanbieden.

Deel met anderen