Draag bij aan een klantgerichter Nederland

Sitemap

Inspiratiesessie Klantgerichte Bruggenbouwers

De weg naar een organisatie die tot in de haarvaten klantgedreven en customer centric is, is niet voor elke organisatie vanzelfsprekend. Silo’s en oude mechanismen doorbreken en beslechten, in alles wat je doet de klant centraal stellen. Hoe elimineer ik zaken die klantgerichtheid belemmeren? Samenwerken is een organisatiecapaciteit die ontwikkeld en onderhouden dient te worden… In het nastreven van een continu positieve klantervaring die een winstgevende, goed draaiende organisatie levert. Hoe krijg ik ‘iedereen’ mee in de organisatie?

Deze thema’s staan centraal in de Inspiratiesessie van 12 maart. We krijgen een kijkje in de keuken van het (lopende) transformatieproject van ABN AMRO Verzekeringen. Hoe kantelen zij hun organisatie? Wat komt men in dit traject tegen? Maud Martens, Chief Operations Officer, deelt het eerlijke verhaal van dit project: Hoe verandert de rol van leiderschap? Hoe betrekken zij medewerkers en: heb je na de transformatie al je managers nog wel nodig? En hoe pakt Schiphol de uitdaging aan de passagier op elk moment in de journey centraal te stellen, niet alleen door toedoen van eigen mensen maar ook die van ketenpartners op de luchthaven. Berend-Jan Rietveld, Head of Passenger Experience, vertelt over het pilotproject ‘Value Stream voor Passenger Experience’. Ook de Consumentenbond is sinds 1,5 jaar aan het veranderen. Niels Kamper en Henk de Torbal vertellen openhartig over de successen en uitdagingen bij het transformeren van een traditionele lijnorganisatie naar een operationeel model dat gebaseerd is op zelforganisatie. Tenslotte neemt Madurodam directeur Joris van Dijk ons mee in de alom gaande product-, organisatie- en merktransformatie van het ‘wereldberoemde’ themapark.

We hopen je te zien op 12 maart! En … nodig eens een collega of zakenrelatie uit voor deze sessie.

Sprekers

MAUD.jpgMaud Martens | Chief Operations Officer (COO) | ABN AMRO Verzekeringen
ABN AMRO Verzekeringen is ruim een jaar bezig met de culturele transformatie. Met zeshonderd medewerkers is dat niet iets dat je zomaar doet. Het gaat om een verandering van de mindset. "Om de cultuur te veranderen is het als bedrijf belangrijk te weten waar je nu staat: wat zijn nu de heersende opvattingen die ons gedrag bepalen? Vervolgens is het belangrijk net zo expliciet te formuleren welke cultuur je wilt neerzetten met elkaar. Daarbij hoort ook hoe jouw gedrag als leider daaraan kan bijdragen". In haar presentatie vertelt Maud Martens, COO van ABN AMRO Verzekeringen hoe zij dit organiseert en vormgeeft.

BJ.jpegBerend-Jan Rietveld | Head of Passenger Experience | Royal Schiphol Group
Zo’n 50.000 medewerkers op Schiphol Amsterdam Airport zorgen iedere dag voor een seamless journey van de passagier: snel, efficiënt en plezierig. Berend-Jan vertelt over hoe zij een Value Stream voor Passenger Experience opzetten als pilot voor horizontale samenwerking en het continu leveren van waarde aan de passagier als klantgerichte en wendbare organisatie. ‘Kern daarin is een horizontale samenwerking tussen de diverse afdelingen en business area’s in onze organisatie in 1e instantie, maar in 2e instantie ook met ketenpartners.’

henk def.jpegniels def.jpegHenk de Torbal & Niels Kamper | Consumentenbond
Rollen in plaats van functies. Doelen bepalen met OKR’s. Eigenaarschap en initiatief nemen als speerpunten. Dit zijn enkele voorbeelden van zaken die spelen na de grote veranderingen bij de Consumentenbond die 1,5 jaar geleden van start zijn gegaan. Tijdens de presentatie van de Consumentenbond zullen Niels Kamper en Henk de Torbal openhartig vertellen over de successen en uitdagingen bij het transformeren van een traditionele lijnorganisatie naar een operationeel model dat gebaseerd is op zelforganisatie.

Joris.jpegJoris van Dijk | Managing Director | Madurodam
De tijd dat iemand drie keer in zijn leven Madurodam bezoekt - als kind, als ouder en als grootouder – was, toen Joris directeur werd, aan het afbrokkelen. Het roer moest om: Het product, de mensen en uiteindelijk ook het merk. Joris deelt met ons de transformatie-weg die hij in de afgelopen 10 jaar heeft gevolgd en hoe hij hier leiding aan heeft gegeven en nog steeds geeft.

Avondvoorzitter

daan.jpgDaan Noordeloos | Voorzitter PvKO
Daan is onze avondvoorzitter en discussieleider. Zijn doel is de inzichten van deze avond zo concreet mogelijk voor jou te maken door met de sprekers in gesprek te gaan en de brug te slaan naar jouw klantgerichte organisatie!

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

400 def def maart.jpg

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is je eerste bezoek aan een event kosteloos. 

Neem een relatie mee 
Nodig een relatie uit voor de PvKO bijeenkomst. Het eerste bezoek is een vrijblijvende kennismaking.  

Deel met anderen