Draag bij aan een klantgericht Nederland

Sitemap

HBO-Docenten

Platform Onderwijs Klantgericht Ondernemen

Samen met docenten van vele HBO instellingen en Microsoft en Salesforce zijn wij in co creatie bezig om een omgeving te creeeren waar studenten aan de hand van actuele en toegankelijke cases kunnen oefenen met klantdata en systemen.

De expliciete vraag van ruim 45 marketing, communicatie en commerciele economie docenten, afkomstig van 15 verschillende HBO-instellingen is om met deze casuistiek invulling te geven aan de volgende leerdoelen:  

  • Relatiebeheer: het systeem moet een klantbeeld kunnen tonen en standaard klantprocessen kunnen uitvoeren
  • Data analyse en selecties: t.b.v. klantsegmentatie (klantwaardemanagement), campagnes, rapportages en marktonderzoek.
  • Campagne management: geautomatiseerd uitvoeren en evalueren van marketing activiteiten
  • Klantcontactstrategie: het toepassen van Multi-Channel klantinteractie, waarbij een focus op Social Media de voorkeur heeft.

Afgelopen seizoen heeft een aantal docenten in nauw overleg met mensen vanuit de business, een hoogleraar en Microsoft en Salesforce, casuistiek ontwikkeld op de onderwerpen Klantkennis en Klantwaarden. Hiermee is invulling gegeven aan de eerste twee leerdoelen. In het najaar 2016 zullen de eerste hogescholen starten met de pilots met studenten.

Na de zomer 2016 starten wij met Campagnemanagement en Multichannelmanagement en zijn wij op zoek naar docenten Communicatie en (online) Marketing.
Ben of ken jij die HBO docent en wil jij meehelpen met het ontwikkelen van deze casuistiek?

Doe je mee?
Als je een mail stuurt aan communicatie@pvko.nl dan nemen wij contact met je op om te bespreken hoe wij elkaar in dit project kunnen vinden!

Hogescholen die betrokken zijn en een of meerde bijeenkomsten hebben bijgewoond: