Draag bij aan een klantgericht Nederland

Sitemap

Cases voor HBO studenten

Platform Onderwijs Klantgericht Ondernemen

Samen met docenten van vele HBO instellingen en Microsoft en Salesforce zijn wij met het team Ontwikkelen bezig om een omgeving te creeeren waar studenten aan de hand van actuele en toegankelijke cases kunnen oefenen met klantdata en systemen.

De expliciete vraag van ruim 45 marketing, communicatie en commerciele economie docenten, afkomstig van 15 verschillende HBO-instellingen is om met deze casuistiek invulling te geven aan de volgende leerdoelen:  

  • Relatiebeheer: het systeem moet een klantbeeld kunnen tonen en standaard klantprocessen kunnen uitvoeren
  • Data analyse en selecties: t.b.v. klantsegmentatie (klantwaardemanagement), campagnes, rapportages en marktonderzoek.
  • Campagne management: geautomatiseerd uitvoeren en evalueren van marketing activiteiten
  • Klantcontactstrategie: het toepassen van Multi-Channel klantinteractie, waarbij een focus op Social Media de voorkeur heeft.

Afgelopen seizoen heeft een aantal docenten in nauw overleg met mensen vanuit het team Ontwikkelen, een hoogleraar en Microsoft en Salesforce, casuistiek ontwikkeld op de onderwerpen Klantkennis en Klantwaarden. Hiermee is invulling gegeven aan de eerste twee leerdoelen. Op dit moment worden twee cases uitgewekt en videomateriaal ontwikkeld.

Hogescholen die betrokken zijn en een of meerdere bijeenkomsten hebben bijgewoond: