Draag bij aan een klantgericht Nederland

Sitemap

Self Service adoptie start bij klantinzicht

DSCN0274.JPGvrijdag 02 juni 2017 10:42

Door Karoline Wiegerink

Op donderdag 18 mei 2017 organiseerde PvKO een Ronde Tafel met als onderwerp Self Service functionaliteit bij de ABN AMRO in Amstelveen. Aan tafel zaten vertegenwoordigers van ANWB, Aegon, Ziggo, Centraal Beheer, ING Retail Nederland, BOVAG, PvKO en gastheer ABN AMRO Bank.

Doel van de Ronde Tafel is het uitwisselen van kennis en ervaring hoe met self service sturing meer te bereiken. Hoe krijg je de adoptie van de eindgebruiker?  Hoe regisseer je de beleving?

Deze tips namen de deelnemers mee naar huis

  • Kijk nog beter naar klant en klantbeleving; zorg ervoor dat het terugbrengen van telefoonverkeer geen doel op zich is.
  • Betrek de klant bij de implementatie van de tools om tot goed eindproduct te komen
  • De klantstrategie moet helder zijn!
  • Haal in een vroeger stadium input op bij eindgebruikers, vul niet eerst de ingeschatte wensen in. Vraag gedurende het ontwerpproces zoveel mogelijk bevestiging van eindgebruikers.
  • Als je adoptie van eindgebruiker wilt, is begeleiding essentieel!
  • Meet, maar houd in de gaten: less is more.
  • Durf zaken los te laten en durf beslissingen te nemen.
  • Word data driven, dit kan je dichter bij de klant brengen.
  • Betrek bij het digitaliseren zoveel mogelijk de eigen  medewerkers.
  • Vind niet zelf het wiel uit! Systemen kunnen helpen.
     

Dat vonden de deelnemers ervan

  • Goede interactie en sterke inhoud!
  • Mooi dat er een breed veld van verschillende bedrijven aanwezig was
  • Het is heel nuttig om met een groep gelijkgestemden bij elkaar te zitten en ervaringen te delen
  • We zien uit naar een vervolg! We kunnen dan een stap extra zetten

De Ronde Tafel is een ontmoetingsconcept van de community Platform voor Klantgericht Ondernemen. In een kleinschalige omgeving discussiëren gelijkgestemden over een afgebakend onderwerp rond klantgerichtheid / customer experience. Kennis en ervaring delen en verrijken, cases bespreken, valkuilen bespreken, elkaar tips en feedback geven …. Daar halen deelnemers waarde en energie uit!

Heb je ideeën voor een Ronde Tafel? Wil je er een hosten? Een case inbrengen? Laat het ons weten via communicatie@pvko.nl.

Labels
PvKO nieuws

Reacties op 'Self Service adoptie start bij klantinzicht'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.