Logo

De klant centraal stellen is niet meer de trend

3jul14_highlight.pngvrijdag 04 juli 2014 14:19

Door Merel de Koning

Meer hierover in onze Kennisbank n.a.v. onze bijeenkomst Nieuwe Trends vanuit het Dialogues House met de presentatie van Prof. Dr. Paul Iske, videoverslagen en de content paper.

Ga naar de Kennisbank >

Wat heeft u van deze bijeenkomst opgestoken? Of wilt u ervaringen delen? Plaats dan hier uw reactie.

Labels
PvKO nieuws

Reacties op 'De klant centraal stellen is niet meer de trend'

  1. Robert Buisman 17-07-2014 10:29
    'De klant niet centraal stellen' was een mooi paradigma. Tegelijk ook de knuppel in het hoenderhok.
    Op twitter merkte ik dat niet iedereen dat begreep. Toegegeven, je moet ook wel een beetje in het vak zitten, wil je direct gevoel hebben bij de redenering van Paul.

    Toch heb ik er over zitten nadenken en ik vraag me af of een kleine nuance op z'n plaats is.

    De klant niet centraal stellen, ben ik het mee eens. Het zou erg arrogant zijn te kunnen veronderstellen dat jij de wereld van de klant gaat bepalen. Dat is een directe inbreuk op de zelfbeschikking van de klant.
    Wat we wél centraal kunnen stellen is wat er zich tussen klant en onszelf afspeelt, namelijk de klantRELATIE.
    Bij voorkeur gebaseerd op geloofwaardigheid, vertrouwen en relevantie. Als we nou alle marketing, sales, klantgerichte keuzes baseren op deze drie-eenheid, dan kun je toch geen foute beslissingen meer nemen? (Kanttekening: mits je in de business zit waar relatie belangrijker is dan transactie). Of zie ik hier iets over het hoofd?

    Robert Buisman has edited this reaction (17-07-2014 10:37).

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.